Training Percherons with Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:10

Prachtige foto's van prachtpaarden Lachen Als je die massa van hun ziet, en hun blik, hun rustige goedige blik, dan ben je toch verloren. Ga zo door!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:17

Coole paardjes, en ik had nog nooit foto's van op die manier trainen gezien... echt gaaaaaaf! *LOL*

Heavy_horse
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Genk/België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 23:01

Pedigree is een ander woord voor raszuiver, dus een echt stamboekdier.
Zoals ik al zei was het niet zo evident om een Percheron hengst te vinden hier in België. Ik heb dan maar gekozen voor een zwarte brabander. Zo blijf ik tenminste binnen de kleur. Ondertussen denk ik dat tegen de tijd dat Glycine moet veulen ik wel weet hoe ik aan dat raszuiver Percheron zaad geraak. Tenzij jij mij natuurlijk iemand kunt aanwijzen die er meer van weet.

Afbeelding

Ik heb de foto gevonden van de hengst die Glycine, de merrie die 3e geëindigd was in het "mooiste trekpaard verkiezing", heeft gedekt.

Ik ben echt benieuwd naar het veulen.
Een merrie is 9-11 na het veulen terug hengstig en dan ga ik ze laten bevruchten door een raszuivere Percheron hengst.

Mijn ander 2 merries ben ik ook in Frankrijk gaan halen. Dat was niet zo evident. Hier is nog een foto van ze genomen in Augustus

Afbeelding

En om af te sluiten nog een mooie foto van afgelopen zomer.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:09

Make my jealous! Die voorlaatste foto is wel een hele mooie, apart kleurtje hebben ze daarop. En is er in België niet een stamboek van Percherons? Misschien dat die je verder kunnen helpen? In Frankrijk is er vast wel een stamboek, en die kunnen je wel aan geschikte hengsten helpen denk ik zo.

Heavy_horse
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Genk/België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 23:49

Die voorlaatste foto's zijn dezelfde paarden die aan het begin gefotografeerd zijn tijdens de lessen van Natural Horsemanship.
Dit zijn twee lieve, super merries.

In Frankrijk is er zeker een stamboek. Het is het stamboek bij uitstek en als je de Fransen gelooft is een Percheron pas een echte Percheron als die in Frankrijk geboren wordt.
In frankrijk zijn ze juist niet zo erg blij met mensen die buiten frankrijk een stamboek willen beginnen. Zij blijven liever de baas plus dat geeft extra inkomens als mensen van over de hele wereld bij jou inkopen moeten doen. De japanners, duitsers en ander europese landen zijn allemaal van Frankrijk afhankelijk.

Bovendien valt het praten in het frans mij niet zo best mee. Ik heb een tolk maar die kan ik ook niet altijd lastig vallen.