Priveles

Moderators: Murosch, A_nouk, Coby, Agossie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

daantjuh

Priveles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 13:35

Allereerst... De kwaliteit is zeer slecht! Hoop dat er iets te zien is. Mocht dat niet zo zijn, dan helpt het een klein beetje als je de foto selecteert... dan komt er volgens mij iets meer in zicht. Sorry dat ze zo slecht zijn!

Foto's zijn gisteren gemaakt tijdens m'n priveles. In het begin ging het niet lekker, maar later ging hij super lopen! Ik weet dat er nog heel veel te verbeteren is. Commentaar en tips zijn dus welkom!
We gaan in ieder geval, na een behoorlijke trugval ( [PP] Het lukt allemaal niet... ) weer de goede kant op Lachen

In het begin:
Afbeelding

Afbeelding

Toen ging het al wat beter...
Afbeelding

En daarna ging hij echt lekker lopen Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja, ik had het warm Bloos

Ons doel is vooral om hem lekker rond in te stellen, zodat hij goed gaat ontspannen en zijn rug gebruikt.

noortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:10

leuke foto's je paard geeft licht in het donker Haha! ziet er goed uit hoor
veel succes er nog mee

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:20

leuk beesie, alleen liep e niet wat diep?

maarja ik denk dat je lesgeefmens je beter kan helpen.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:41

waar jij schreef waar die lekker begon te lopen,ik dacht eerst dat je daar aan het halsstrekken was.
als hij zo gewoon aan de teugel loopt,vind ik wel dat die dan heel diep loopt en volgends mij dan ook erg op de voorhand.

verder wel een leuk paardje Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:42

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 16:11

Hij loopt inderdaad te diep, maar het is juist onze bedoeling om hem laag en rond in te stellen, omdat hij zich snel vastzet in z'n kaken en rug.
En juist omdat we al een tijdje gigantische ruzie hadden moet ik er nu voornamelijk op letten dat hij lekker wil zakken, en m'n instructrice zegt inderdaad ook: laat hem voor je gevoel maar halsstrekken. Dit omdat ik mezelf anders ook teveel vast ga zetten in m'n armen.
Maar inderdaad, voor gewoon aan de teugel loopt hij te diep.
Aan het eind van de les zijn we ook nog wat meer opgerichter gaan werken, maar toen was m'n moeder al gestopt met foto's maken. En ook daar zou hij, voor het zicht nog te diep lopen.

Misschien dat het op de foto's lijkt dat hij op de voorhand loopt, maar dat was niet zo. Ik heb hem juist heel de les van achter naar voor moeten rijden, en ook dan alleen gaat ie zakken. Wanneer zijn achterhand er niet voldoende bij is zakt hij niet ook.
In galop valt hij overigens nog wel teveel op de voorhand.

beautyfull_mickey, op de foto die jij uit me profiel hebt gehaald loopt hij voor het zicht mooier ja. Maar hij was daar ontzettend opgefokt, en dan loopt hij wel in de goede houding maar hij ontspant absoluut niet. Is trouwens niet aan de foto te zien.
En die ontspanning is op het moment juist even het belangrijkste.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:18

Leuke foto's hoor en het ziet er ook goed uit Lachen maar mag ik vragen waarom je met martingaal rijd>????

Live,LOve,'ndLaugh

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:21

nou, he lukt vast wel. Jij en je lesgeefmens kunnenhet het beste bepalen.

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 18:24

Margon schreef:
Leuke foto's hoor en het ziet er ook goed uit Lachen maar mag ik vragen waarom je met martingaal rijd>????

Ik heb even een poosje met een thiedemanteugel gereden omdat het erg slecht ging. Amrad gooide z'n hoofd verschrikkelijk in de lucht en pakte het bit vast. Aangezien ik dan zelf ook teveel vast ga pakken waardoor het nog erger wordt heb ik tijdelijk met een hulpteugel gereden.

In de les heb ik m'n thiedeman er de eerste 10 minuten ook nog aan gehad, maar toen vond m'n instructrice dat we het zonder zouden gaan proberen en heeft ze hem losgemaakt.

Het is dus geen martingaal, maar een thiedeman waarvan de uiteinden los om z'n nek zitten geknoopt Knipoog
Er hing dus even vanalles aan waarvan niks vastzat.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:37

Donkere foto's Tong uitsteken Moet heel goed kijken, maar hij zit al lekker dik in ze vachtje of niet? Lachen echt een beertje.... wat lief Haha!

jmpaardenmassage.jouwweb.nl

Klassieke- en sportmassage
Acupressuur

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:09

dies mooi wit.. en wit valt op in donker, dacht ik altijd Verward

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 21:54

JoyLady schreef:
Donkere foto's Tong uitsteken Moet heel goed kijken, maar hij zit al lekker dik in ze vachtje of niet? Lachen echt een beertje.... wat lief Haha!

Hij zit inderdaad al dik in z'n vacht, ondanks dat hij dag en nacht met een deken op staat.

Bedankt voor jullie reacties Lachen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:32

leuk paardje!
Fijn dat het nu wat beter gaat!

.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie