Dressuurtechniek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:18

Met xena zou ik vooral aan de oprichting werken, veel (schijn) overgangen rijden. Veel schakelen enzo. Verder ziet het er erg netjes uit!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:18

Afbeelding
Zo duidelijker dan... Behalve dat de kwaliteit daar helemaal bagger is, en het toen ook nog niet zo super goed ging enzo... ( en mijn voetjes en pianohandjes Bloos! )

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:19

Lovely"]
[quote="Samsam schreef:
Afbeelding
op de foto 4 jaar en B dressuur

Oh jee, je hebt een probleem, het achterbeen gaat het eerst landen namelijk Clown .
Lachen.
[/quote]

Weer wat geleerd Bloos

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:32

trouwens ik reed dat paard maar een maand.
idd jammer dat het een slechte foto is...
maar in een maand kun je nog niet echt veel verwachten van zon paard he?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:36

Ik vind het er anders redelijk uitzien hoor Scheve mond

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:36

TongeR schreef:
trouwens ik reed dat paard maar een maand.
idd jammer dat het een slechte foto is...
maar in een maand kun je nog niet echt veel verwachten van zon paard he?


Daarom niet te veel waarde aan hechten tonger..Achtergronden ken ik niet, we zien hier een foto'tje, een kleine momentopname van iets dat een hele hoop omvat..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:37

dubbel berichtje
Laatst bijgewerkt door KellyenXena op 25-11-03 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:44

KellyenXena schreef:
Woody= natuurtalent Knipoog Echt dat achterbeen of foto 2,echt super!
Jijzelf,voor je uit kijken,tenen naar binnen houden en iets rechter op proberen te zitten..


Dankje kelly Lachen . En idd mijn houding is echt dramatisch. maar er wordt aan gewerkt. Maar of het ooit nog wat wordt Knipoog Bloos .
[/quote]

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:47

KellyenXena schreef:
Woody= natuurtalent Knipoog Echt dat achterbeen of foto 2,echt super!
Jijzelf,voor je uit kijken,tenen naar binnen houden en iets rechter op proberen te zitten..


Dankje kelly Lachen . En idd mijn houding is echt dramatisch. maar er wordt aan gewerkt. Maar of het ooit nog wat wordt Knipoog Bloos .

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:51

hey leuk dit topic!

Dit heb ik op school ook veel moeten doen
erg belangrijk om op te letten is het ruggebruik tijdens de dressuur,en de afstand tussen voor en achterbenen !
de afstand tussen beide achterbenen moet even groot zijn als tussen de voorbenen, is de afstand tussen de voorbenen groter, dan is het geen goede (uitgestrekte/midden-)draf, het lijkt dan heel wat, maar ondertussen det ie dan voor niets
helaas gebeurt het zelfs in de topdressuur nog veel meer dan je denkt..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:54

Afbeelding

deze pony loopt bijvoorbeeld veels teveel op de voorhand,de afstand tussen de voorbenen is kleiner als die tussen de achterbenen Knipoog moet meer van achter naar voor worden gereden en dan iets meer opgericht vanuit de achterhand
loopt ook te kort in de hals waardoor het achterbeen word belemmerd!
zo kan een paard ook goed teugelkreupel gaan lopen (teveel inwerking met de hand)
nu is dit uiteraard een momentopname, maar ik zeg gewoon wat ik zie

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:59

interessant crossmonster! Zo leren we nog eens wat!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:01

KellyenXena schreef:
interessant crossmonster! Zo leren we nog eens wat!


jij zat toch ook op deurne, heb je geen les van kabouter plop? ik weet zijn echte naam niet meer, hij is klein en heeft een witte baard (uiteraard, anders mag ie niet in het kabouterstamboek Haha! )

maar van hem hadden we dit vak, en aangezien ik dat best leuk vond, lette ik bij deze les wel op Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:04

hahahah,nee van die kabouter heb ik geen les,ik weet niet of jij akeela kent?
Ik weet ook niet of ik dat nog krijg hoor..leer voor hoefsmid he..Vind het wel onwijs interessant.Wat dat betreft had ik beter de sport kunnen doen Tong uitsteken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:06

ohh ja ik las het nu ook in je profiel!
akeela?? nee die ken ik niet Scheve mond
mjah ik ben ook al eventjes van deurne af
ik denk niet dat jij dat vak krijgt, maar als je hier goed je ogen openhoud Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:08

crossmonster schreef:
ohh ja ik las het nu ook in je profiel!
akeela?? nee die ken ik niet Scheve mond
mjah ik ben ook al eventjes van deurne af
ik denk niet dat jij dat vak krijgt, maar als je hier goed je ogen openhoud Knipoog


Zal ik zeker doen Rolleyes Haha!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 22:08

Pony hierboven loopt inderdaad teveel op de voorhand, lijkt in de aanleuning 'getrokken' te worden in plaats van gereden. Meer van achter naar voor rijden (veel overgangen, iets terug laten komen en dan weer wegrijden), handen wat meer naar voren zodat hij de aanleuning gaat zoeken....

KellyenXena: wat mij opvalt is dat je een mooie houding hebt, het ziet er netjes uit

TongeR: ziet er wat 'eng' in de nek uit, je zegt dat dat is voor de achterhand maar om die te activeren zou je de hele hals iets meer voorwaarts neerwaarts moeten rijden om over de bovenlijn te kunnen werken (hals en rug moeten ontspannen, anders kom je al niet eens tot het achterbeen)... verder niet zo'n duidelijke foto.

Yoline: handen wat meer naar voren, geeft een iets vriendelijker en ontspannener beeld. Waarschijnlijk zal hij dan ook iets soepeler door zn lijf gaan lopen en in zn kaak wat meer ontspannen. 2e foto is mooi, lijkt tot dragen te komen

Lieke: veel werken aan je houding, handen iets naar voren, hakken naar beneden, tenen naar binnen

free: 1e foto iets te weinig aanleuning, zo verlies je het 'contact met het achterbeen'. 2e foto heb je een hele nette zit

Leonie_M: 1e foto iets meer richting de loodlijn laten lopen, geeft een iets gespannen beeld. 2e foto ziet er heel gedragen uit, keurige aanleuning, zelf je benen iets langer maken, rechterop zitten en voor je uit kijken.

SamSam: je foto laadt niet, helaas, gezien de reacties had ik m graag willen zien! komt misschien nog wel!

flutterby: beetje onduidelijke foto's om een mening over te geven

Ben ik nog iemand vergeten??

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 22:13

foto van samsam doet t nu wel, is dit geen gezichtsbedrog? foto is iets scheef genomen namelijk, achterbeen lijkt wel eerder te landen ja, maar of het echt zo is?! verder ziet het er keurig uit, mooie aanleuning maar binnenhand zou iets meer ontspanning kunnen geven (spert mond iets??)....

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:20

nou hier dan ook maar een fototje van mij op me pony.
Foto's zijn wel al ietsjes ouder, ongeveer in augustes gemaakt dit jaar.
Rijd nou L1.
Commentaar altijd welkom! OK dan!

Afbeelding
btje wazige foto

Afbeelding
ietjes beter.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:21

Ik ben ook wel benieuwd!
Deze pony is ongeveer 15 jaar, heeft vroeger voor de wagen gelopen en is pas een paar jaar geleden echt onder het zadel gereden.
Ze heeft in verhouding een nogal lang lichaam en een korte hals en beentjes. Ze heeft geen bepaald niveau gelopen, nouja een paar wedstrijden in de B.

ik heb het idee dat ze ietswat teveel op de voorhand loopt, tips zijn heeel erg welkom Haha!

Afbeelding
Afbeelding

een wat oudere foto;
Afbeelding

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:30

Jammer dat ik geen recente foto's heb. Maargoed, dan deze maar.
Op deze foto was ze net 3 maandjes onder het zadel denk ik. En dus ja, nog iets onder het B niveau. Knipoog

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/659938(1).jpg[/img]

En dan deze foto nog:
Ongeveer 11/12 maanden onder het zadel. B/L1 niveau. Dit is een middendraf in een B proef.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/middendraf(4).JPG[/img]

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:43

Nou dan doe ik ook eens mee.

Danno, foto is zo'n beetje sept 2002 gemaakt.
Net aan 2 maanden onder het zadel, ikke ineens na jaren weer op een VZH zadel(gelukkig is dat ding alweer weg Haha! )ipv een westernzadel.
Zelf vind ik het geen verkeerd beeld, ik mag iets rechterop zitten en de benen iets langer houden.

]Afbeelding

Hij heeft voor wel meer ruimte dan achter, wat betekend dat?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:44

er staan zoveel foto;s nu ineen keer Scheve mond

ik zal mijn mening kort bij elk paard weergeven :
witte pony : draf is redelijk, maar pony houd zich volgensmij ietsje teveel vast in het achterste gedeelte van de rug
en om de draf te beoordelen kun je het beste een middendraf foto gebruiken en dan op het zweefmoment...
de eerste foto is nl niet te beoordelen

haflinger loopt nog niet zo verkeerd, zou idd iets meer lengte id hals mogen hebben met rijden

nathalie:pony loopt op beide foto's teveel op de voorhand, je ziet dat zijn voorbenen tijdens de middendraf teveel de grondin "boren" als het ware,verder loopt ie niet goed door de hals en niet over de rug
op tweede foto is wel te zien dat de afstand tussen de voorbenen even groot is als tussen de achterbenen, dat is dus wel okej, alleen loopt ie daar wel uit balans, omdat achterbeen al aan de grond is? of lijkt dat maar zo door de ondergrond?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:19

Mijn ex paard Kyvaso, op deze foto 5 jaar oud en M dressuur:
Afbeelding

Mijn vorige paard Roxanne, op deze foto 4 jaar oud en eigenlijk pas recent beleerd:
Afbeelding

Sarabande, op deze foto 4 jaar oud, in een B dressuurproef:
Afbeelding

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:49

Afbeelding

Claudina is 5 jaar, en is sinds dit jaar februari dressuurmatig gereden. We starten nog niet, ze krijgt eerst haar veulen. Ze heeft ook nog geen wedstrijden gelopen. Beetje kleine foto, maar beter iets dan niets....Haha!