Dressuurtechniek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:25

Afbeelding

Foto zal het niet lang doen Haha!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:25

Dubbele post Verward

Nou shoot maar mensen.. Het is een volbloed en die kunnen volgens sommigen hier op bokt niet dressuuren Knipoog
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 28-11-03 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:09

Oke hier een foto van Taco. We rijden M1 dressuur. Ik heb zelf wel een kleinigheidje aan te merken maar ik wacht op jullie commentaar Haha!

Afbeelding


Kom maar op Tong uitsteken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:16

je zou misschien iets meer vooruit mogen kijken (alle euro's heb ik al gevonden.... Tong uitsteken) en je handen iets meer voor je en bij elkaar.... maar voor de rest... niks op aan te merken.... je zit mooi recht en Taco loopt er heel mooi bij... hele mooie houding! mooi plaatje... Lachen

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:18

WOW wat ene mooie fjord Knipoog helaas kan ik vanaf voren/zijkant niet erg goed zien hoe je zit en hoe je paard loopt! het ziet er iig wel goed uit! Jij kan alleen iets meer op je kont zitten Lachen of het moet zijn dat je ligt rijdt want je staat nogal in de beugels.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:03

Niemand die mij neemt Verward

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:28

Goed, hieronder Nicolai. 8 jaar oud, 1 jaar in ons bezit.
Rijden nog geen wedstrijden, willen eerst de basis goed bevestigd hebben. Begint de laatste weken goed zijn kontje te gebruiken en meer op te richten.
Kan piafferen (wanneer hij driftig is Haha! ) en travers (wanneer hij goed genoeg verzameld is *LOL* ) Ook kan hij galopperen op de plaats (wanneer het te lang duurt voordat we bij het strand zijn Schijnheilig )

Shoot!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dimple op 29-11-03 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:32

Cielito, wat ik zou doen als ik jouw paard zie, is hem meer voorwaarts rijden, en rustig proberen op te vangen met je hand.
Rijdt je hem nu bewust terug of zo? Hij geeft wel na, maar niet van harte, daar lijkt het op!

Verder voor wat betreft je houding. Je kukelt voorover en je zit heel typisch, kan het niet goed uitleggen. Ik krijg het idee dat je echt op je paard (of een stoel) zit i.p.v erin. Wellicht kan een van de andere Bokkers het duidelijker stellen.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:25

Flutterby schreef:
he, nu je het zegt.. Scheve mond Hebben jullie ook nog commentaar voor mij Haha! ?


ik vind niet dat jou paardje mooi aan de teugel loopt tot zover ik er iets van weet.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:53

Ik ben type "springruiter", korte beugels, lang laag.
Dit ben ik op een vosje dat ik rijd, v. Voltaire.
We hebben alleen springles. Ik rijd hem nu een klein jaartje en we zijn nu richting wedstrijden aan het werken.

Maar leek mij leuk om eens de mening van een dressuurexpert te horen over de vos.

Afbeelding
Toen wij ons eens aan een B proefje waagde (165)

Afbeelding
Tijdens rijden op stal.

Ik ben benieuwd...

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:42

Aahhh er zijn meer deskundige bij gekomen Haha!
Nou mijn foot staat op pagina 5 ( dacht ik )
dusss zeg daar ook nog maar eens wat van Knipoog

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:43

Ik ben wel eventjes benieuwd naar meningen over deze foto:

Afbeelding
Melano
Dit was de eerste keer dat ik erop zat. Melano is hier 3 jaar en nog maar net onder het zadel. En ze liep dus echt zo Verward Ik rij nu L2 met der maar daar was ze dus net ingereden. Dit is 2 jaar geleden.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:29

NU jullie toch bezig zijn:

Afbeelding
Oki, 4 jaar, hier 5 weken onder het zadel. (juli 2003)

Afbeelding
Dit is Oki weer, paar weken later. (aug. 2003)

Alle commentaar/verbeteringspunten is meer dan welkom!! Ik start Oki ondertussen in de L1 met 6 wp uit 5 wedstrijden, ga hopelijk januari over naar de L2.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:07

Leuk zo'n topic. Helaas kan ik zelf geen zinnig commentaar geven Scheve mond

Maar goed, hier wat foto's van Carina.

3,5 jaar en een kleine 5 maanden onder het zadel

beetje ver weg
Afbeelding

krijg hier net wat uitgelegd Verward
Afbeelding

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:48

Foto's van vandaag:

Dit is pablo. Mijn ruin van 5 jaar. Hij heeft nog geen niveau gelopen maar ga vanaf januari met hem starten.

Afbeelding

en een losrijdfoto

Afbeelding

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:49

Heej

Het is nu wel een beetje druk in het toppic, en er is weinig commentaar gegeven.
Maar toch wil ik Graag even een foto toevoegen.

Dit is Parouscha(Paulaleen)
Ze is 6 jaar.
Ik moet nog starten, maar de papieren liggen nu bij het knhs.
Maar zoals iedereen het verteld, loopt ze zo een B proef.

Dit zijn de enigte Recente rijfoto's op het moment, de rest is allemaal van de Computer verwijdert.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:08

Er is een ongeluk gebeurt met deze merrie (vertel het nog niet Haha!), misschien dat een prof het kan zien.

Dit is Syta, merrie van 4 jaar, vader is Krack C. We maken ons klaar voor de B. Heb op dit moment geen andere foto's:

Foto op stand:

Afbeelding

Rijden tijdens les:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan iemand wat aan haar zien? Het is nl moeilijk, zijn allemaal wel momentopnamen. De eerste ga ik geloof ik van draf naar stap.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:56

Mensen daar gaan we weer!!!!!!!!!! alleen maar foto's plaatsen en geen commentaar geven heeft geen zin Dus ook even commentaar geven! zeg anders alleen hoe je het eruit vind zien ofzo! Dan zal ik maar weer commentaar wagen aan de foto's die er bij gekomen zijn vanaf Taacolover Lachen

Dimple: Je mag je handen wat bij elkaar zetten en wat meer op je kont blijven zitten ( wat rechter opzitten) Je kan ook beter je paard wat voor je uit hebben lopen dan dat jij voor hem uit zit. ( laat je paard lopen en niet naar voren duwen) Mooi paard trouwens!!!!!

Miss_petit: Jah je bent een echte spring ruiter! Ik heb je niet zo vaak zien rijden maar kweet wel dat je goed rijdt Haha! Op de foto's zit je idd wat naar voren. Je mag je onder benen wat meer op 'zn plaats houden' (dichter bij de singel! Je bent een leuke combi met het vosje hoor!

New_forest: Je hebt een hele leuke pony en het ziet er heel netjes uit! Je mag ook naar voren kijken! daar beneden is het niet zo heel intressand! Ik zie dat je met je buiten hand een ophouing maakt.... als dat niet zo is : je handen op 1 hoogte Ziet er verder heel mooi uit! leuke pony, jullie zijn een goede combi Lachen

haike: leuke,apparte pony Lachen Je mag je handen wat dichter bij elkaar doen en wat rechter opzitten.( op de 2e foto) wel voor je uit blijven kijken! )

Carina: Je pony loopt te diep! en op de 1e foto je benen lang houden.

tallie: Je hebt zelf piano handjes! en je mag wel voor je uit blijven kijken! met losrijden ook laag proberen te rijden zodat ie wat beter door zn hals en over zn rug komt als je hem oppakt. Probeer je tenen niet af te steken.

parouscha: Op je kont zitten, handen bij elkaar, schouders naar achter. probeer ook een knik in je elleboog te houden ( op de 2e foto zijn je armen recht en lijkt het of je je paard naar beneden trekt/duwt)

LuvDa Tossa: Je benen steek je af naar voren en dat ziet er niet bepaald mooi uit Probeer recht op te blijven zitten (schouders naar achter) dat lukt al een stuk beter als je je benen op de laats houdt.
Paardje loopt verder netjes voor een 4 jarige! Leuk dier!

Okey dat was het weer Haha! niet bedoeld om afte kraken maar het is toch een topic waar je mag zeggen wat je er van vindt???? Ik kan het ook fout hebben want een foto is maar een moment opname!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:13

INkie bedankt voor je reactie! Ze is nogal snel en daardoor wil ik m'n benen nog wel eens afsteken. We zijn nu 5 weken bezig! En langzaam aan begint ze met het accepteren van m'n benen en kan ik eindelijk wat rijden. Er moet nog heeeeeel veel gebeuren maar dit was pas de vijfde les!

Maar valt je niets op aan haar achterhand? Of iemand anders?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:21

LuvdaTossa schreef:
INkie bedankt voor je reactie! Ze is nogal snel en daardoor wil ik m'n benen nog wel eens afsteken. We zijn nu 5 weken bezig! En langzaam aan begint ze met het accepteren van m'n benen en kan ik eindelijk wat rijden. Er moet nog heeeeeel veel gebeuren maar dit was pas de vijfde les!

Maar valt je niets op aan haar achterhand? Of iemand anders?


Mij viel eigenlijk die soort bobbel op vlak naast de staart implant, maar ik weet niet of dat het is Haha!
Verder steek je idd je benen enorm af, dit kan wel eens anders worden als je op een dressuurzadel rijdt, ik had er vroeger ook last van, maar sinds ik op een dressuurzadel rijd heb ik er geen last meer van.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:32

INkie, bedankt!!

Mensen met nog meer tips? Omhoog blijven kijken, hoor ik vaker. Alles is welkom!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:39

Rinske"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
INkie bedankt voor je reactie! Ze is nogal snel en daardoor wil ik m'n benen nog wel eens afsteken. We zijn nu 5 weken bezig! En langzaam aan begint ze met het accepteren van m'n benen en kan ik eindelijk wat rijden. Er moet nog heeeeeel veel gebeuren maar dit was pas de vijfde les!

Maar valt je niets op aan haar achterhand? Of iemand anders?


Mij viel eigenlijk die soort bobbel op vlak naast de staart implant, maar ik weet niet of dat het is Haha!
Verder steek je idd je benen enorm af, dit kan wel eens anders worden als je op een dressuurzadel rijdt, ik had er vroeger ook last van, maar sinds ik op een dressuurzadel rijd heb ik er geen last meer van.
[/quote]

Nee dat is het niet.... Ziet iemand anders het?

Idd ik steek m'n voeten af voornamelijk omdat als ik aan draven denk ze al in draf gaat. Maar het gaat al beter! En ben druk aan het sparen voor een dressuurzadeltje! En die zal er met een paar maandjes ook wel komen!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:48

LuvdaTossa schreef:
INkie bedankt voor je reactie! Ze is nogal snel en daardoor wil ik m'n benen nog wel eens afsteken. We zijn nu 5 weken bezig! En langzaam aan begint ze met het accepteren van m'n benen en kan ik eindelijk wat rijden. Er moet nog heeeeeel veel gebeuren maar dit was pas de vijfde les!

Maar valt je niets op aan haar achterhand? Of iemand anders?


volgens mij is ie wat over bouwd en is ze achter hand wat hoger! of hij zet zn billetjes niet onder zn massa! maar tis nog een jonkie toch?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:56

LuvdaTossa, ze beult jullie helemaal af Tong uitsteken
Nej ik weet het niet, misschien dat ze haar kont er neit onder zet ?

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:22

Leuk zo'n topic, eens kijken of Ushi toch nog iets word voor de dressuur hè... Knipoog
Dit zijn foto's van ongeveer een maand geleden, denk de 4de keer dat ik op haar reed.
Ushi is 6 jaar, maar is nog maar een jaar ofzo echt regelmatig gereden.
We zijn nog niet gestart, maar een B proef zullen we mss wel halen.
Ze loopt wel nog niet heel vaak nageeflijk, soms wel eventjes, maar geen hele tijd.
Het zijn nogal veel foto's maar ik kon echt niet kiezen Schijnheilig
Draffoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Galopfoto:
Afbeelding