Dressuurtechniek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:18

MacavityL"]
[quote="Sall schreef:
Zou iemand nog een deskundig oog op mij kunnen 'gooien' (pagina 3)?
Of zijn de foto's niet duidelijk genoeg..


Ik wilde gaan kijken, maar helaas liggen je foto's eruit?!
[/quote]

Eh.... bij mij doen ze het...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:18

MacavityL schreef:
Liberty: een super mooie pony heb je, de eerste foto is echt heel mooi, maar hij lijkt me niet de makkelijkste, vooral in het nageven, kan je hem op alle hoogten (diepten) laten nageven? Het lijkt alsof hij zijn hals vrij 'vast' houdt en één houding dat hij fijn vind lopen aanhoudt.. Op de tweede foto mag hij zijn achterhand meer activeren..


Hij kan soms best stug zijn, en als ie dan eenmaal goed loopt is het een luilak Scheve mond Op zich rijden we onze winstpunten wel, maar hij zou idd wat meer moeten gaan activeren Lachen Ik kan hem wel op verschillende hoogtes laten nageven, alleen kan mijn zus dat nog beter op hem Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:21

Ingvdh:
Je bovenlichaam lijkt wat krampachtig en mag wat meer achterover, handen rechtop houden, armen losjes langs je lichaam, schouders naar achter, hand meer voor. Je benen mogen ook wat meer naar achter.

Je paard zou ik graag wat lager in de hals zien zodat de overgang hals/schoft meer 1 lijn vormt.

Evy: De eerste foto vind ik super, alleen jammer van je pianohandjes Knipoog
Op de 2e foto lijkt je wat gespannen te zitten, daar mag je hand meer voor, bovenlichaam en been meer naar achter, daar mag ook je pony wat lager in de hals, hij lijkt zich iets te verzetten.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:39

nou die van mij Lachen
dit is orlando hij is 7 jaar en we zitten nu in de L2.
de foto;s zijn van het L2
Afbeelding
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/169666/incoming/100-0006_IMG(3).JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/169666/incoming/100-0015_IMG(2).JPG[/img]
ben benieuwd naar het commetaar Knipoog Haha!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:51

sharonaollie: kan jij nog wel wat zien onder je cap vandaan?

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:52

Loontjuh schreef:
sharonaollie: kan jij nog wel wat zien onder je cap vandaan?

hahaha wel hoor Clown ik zie nog alles.
Haha! Cool

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:52

flair schreef:
Op de 2e foto lijkt je wat gespannen te zitten, daar mag je hand meer voor, bovenlichaam en been meer naar achter, daar mag ook je pony wat lager in de hals, hij lijkt zich iets te verzetten.


Klopt helemaal Haha!
Het was namelijk "race-tijd" en ik was bezig om haar in te houden.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:11

Heb dit weekend een artikel van een fysio mee gekregen, met allemaal plaatjes over houdingen enzo. Als je de meeste foto's hier vergelijkt met de 'model'plaatjes, lopen 9 van de 10 paarden te diep, ze buigen bij de 3 (?) halswervel ipv van dat ze de nek als hoogste punt hebben. Heb het artikel helaas thuis liggen (zit nu op werk) maar mocht iemand interesse hebben...kan eventueel de modelplaatjes dinsdag erbij plakken

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:20

De hals als hoogste punt is volgens mij 1 van de einddoelen waar je naar toe werkt in de training/dressuur.
Als je een paard meteen zo hoog insteld, zet deze al snel de rug vast.
Op het moment dat je een paard los wil werken en over de rug wil trainen (en dan bedoel ik echt niet altijd alleen maar extreem diep en rond) dan kan je hem op verschillende hoogtes instellen.
Paarden die je hier op de foto's zien, zijn allemaal druk met de basis bezig, dus dan kan je niet verwachten dat ze allemaal met de nek als hoogste punt lopen...

(please correct me, if i'm wrong....)

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:21

Iemand nog wat over mij op Nimber en Dennis te vertellen? Zie de vorige pagina.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:27

Sall schreef:
De hals als hoogste punt is volgens mij 1 van de einddoelen waar je naar toe werkt in de training/dressuur.
Als je een paard meteen zo hoog insteld, zet deze al snel de rug vast.
Op het moment dat je een paard los wil werken en over de rug wil trainen (en dan bedoel ik echt niet altijd alleen maar extreem diep en rond) dan kan je hem op verschillende hoogtes instellen.
Paarden die je hier op de foto's zien, zijn allemaal druk met de basis bezig, dus dan kan je niet verwachten dat ze allemaal met de nek als hoogste punt lopen...

(please correct me, if i'm wrong....)


klopt ook wel, er staat ook een basis/jongepaarden houdingplaatje bij, en dan is de nek niet als hoogste punt, maar wel het neusje voor de loodlijn, en hier lopen er toch echt een hoop te ver erachter... Niet dat wij het beter doen hoor Haha! maar het is wel iets om maar steeds aan te werken, van achter naar voor rijden etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:33

Van de foto's te oordelen vind ik het gros van de paarden teveel van het achterbeen aflopen en daarmee samenhangend veel te diep. Samsam vind ik een positieve uitzondering. Het maakt me geen bal uit of de nek wel of niet het hoogste punt is bij een (jong) paard, als hij maar leert om op eigen benen en in balans te lopen. Hoe je hem dan in zijn hoofd-halshouding hebt doet er eigenlijk nog niet toe.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:40

sharonaollie:

K vind dat je wat meer op je kont mag zitten en niet zo inelkaar gedoken! het ziet er netjes uit en dat mag je ook wel uitstralen!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:49

INkie schreef:
sharonaollie:

K vind dat je wat meer op je kont mag zitten en niet zo inelkaar gedoken! het ziet er netjes uit en dat mag je ook wel uitstralen!

bedankt dat is ook zo.
maar ik heb een vraag hij gooit harstikke hoog op (dat gaat al een stuk beter)
als hij zich ontspant kan ik al een stuk beter doorzitten maar nog niet echt super goed.
dus mij vraag wat kan ik hier aan doen.
beugels uit doen heb ik al geprobeert paard onspanner kan je al een stuk beter doorzitten maar op wedstrijd is die toch een stuk gespanner,
en ik zelf ook.
maar hebben jullie mischien een trukje ervoor ofzo.
(ik doe meestal voor me proef me beugels een gaatje langer dat help wel)

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:57

NU Ik!!!!! Tong uitsteken

Dit was van de winter op de KNHS indoor kampioenschappen in de M1.
Omdat de pony wat klein was steek ik me tenen af! en ik zat met nogal piano handjes Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is met mijn eigen pony in de M2 in augustus. ( we starten nu Z1 )
Als ik geconcentreerd ben kan ik absoluut niet lachen Tong uitsteken ( weer piano handjes! )

Afbeelding

Dit is in een middendraf en moet iets omhoog komen om zn benen ver weg te schoppen! Helaas trek ik hier me hakken wat op omdat mn pony niet reageerde mn kuit
Afbeelding

Dit is wel in de Z1... het is heel erg intressant daar beneden hoor Tong uitsteken
( dit was niet in draf! maar in een eenvoudige wissel Tong uitsteken )
Afbeelding

Wat vinden jullie er van?
Ik ga me alvast voorbereiden op het commentaar want zoals ik de foto's nu zie ziet t er niet zo geweldig uit Tong uitsteken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:11

hebben misschien nog meer mensen een mening over mij en Banjer? (met in gedachten houdend dat we aan het omscholen zijn naar western Schijnheilig )

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:34

hier zijn dan ook mijn foto´s, helaas heb ik er niet zoveel van de zijkant in draf. De foto´s zijn wel van een tijdje terug. Ik ben B dress en rikky is 7 jaar, we rijden nu L1 +2

rikky is even kreupel geweest en ik moest hem toen wat dieper rijden bij het inrijden van de fysio, daarvan is deze foto. (die handen zijn vreselijk)
Afbeelding

deze is wel een beetje donker (weer die handen )
Afbeelding


dit is nog een tijdje daarvoor (paar weken denk ik)
Afbeelding

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:11

Tiko schreef:
Tiko, hier ca. 7 jaar. Geen noemenswaardig niveau.

Hier zit ik er wat vaag op Verward
Afbeelding

Hier mag hij sowieso meer op de achterhand
Afbeelding

Mijn handen Lips are sealed
Afbeelding
Afbeelding

Handen weer Lips are sealed
Afbeelding



Iemand wat te zeggen over Tiek en mij? Stond op pagina 3, maar heb nog van niemand wat gehoord Bloos

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:15

ik ben stinkend jaloers op jou en Tiko... kan niet anders zeggen.... Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:21

MacavityL"]
Banjer: de eerste foto is te onduidelijk, wat ik van de tweede foto kan zien is een wat gespannen beeld en lijkt hij erg kort te lopen.. De andere foto's zijn in stap genomen, daar mag hij wel wat 'actiever' in worden en op de 4e foto niet zo op de hand 'hangen' en de laatste foto wat meer de aandacht bij de ruiter Lachen
[/quote]
Bedankt.... Haha!

Klopt... ze lijkt idd wat korter te lopen op de 2e foto... dat is nl. de passage... *LOL* dat had ik er expres niet bij gezegd... Haha! Overigens doen we heeeeeel soms nog maar een poging tot passage... en dan meer omdat Banjer het leuk vind om nieuwe dingen te doen, dan dat we zo hoog rijden... in werkelijkheid halen we misschien B-niveau... met sommige oefeningen uit hogere klasses....

De foto's met mijn instructrice... op de bovenste hangt Banjer niet op de hand, maar ze loopt denk ik ietwat diep.... ik denk dat het komt omdat de western-aanleuning net wat anders is dan de dressuurmatige aanleuning... het is voor ons beiden erg moeilijk.... (mij lukt het ook niet, om haar zo te rijden....) Het is iig een foto waarop ze geen verzet toont (en ook dat is moeilijk bij Banjer... geen verzet zien "op te wekken" tijdens het rijden....

En de laatste... ze loopt idd lekker "om zich heen" te kijken.... Lachen Wat ik wel heel mooi vind aan die foto, is dat ze er erg ontspannen uitziet.. (iets dat heel moeilijk te rijden is bij haar)....

Het klopt trouwens wel helemaal dat de stap wat actiever mag.... Lachen

Wat is je mening hierover??

En voor de belangstellenden hieronder nog een keer de foto's... Schijnheilig
[quote="SmithsGirl schreef:
Beetje heel erg onduidelijk.... maar dit zijn Banjer en ik toen we nog dressuurmatig reden.... vorige winter, in de koudste periode... Banjer was toen net 6... we reden geen bepaald niveau.....

Afbeelding
Afbeelding


Banjer en ik zijn nu aan het omscholen naar western... dit is met mijn instructrice (helaas ook onduidelijke foto's ... duidelijkere foto's wordt aan gewerkt.... Haha!)
Afbeelding
Afbeelding

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:18

Afbeelding

ik ben heel benieuwd wat jullie van deze foto vinden..
de foto is een beetje op een gaar moment genomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:00

Afbeelding
Händell was op deze foto net 14 jaar en had toen al in geen jaren wedstrijden gelopen.
Voorheen was ik met hem M dressuur en hij heeft op nationaal nivo SGW menwedstrijden gelopen als achterpaard van m´n tandem.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:50

Hallo het heeft niet zo veel zin om maar foto's te blijven plaatsen en maar om commentaar vragen Verward als iedereen maar foto's blijft plaatsen en geen commentaar leverd heeft dit topic natuurlijk niet zo veel zin.!!!!!!!!

Ik zal maar beginnen:

Sophie_kurk: pony loopt te diep. Je mag zelf je benen lang houden,wat meer op je kont zitten. voor je kijken en hadjes wat dichter bij elkaar. Verder ziet het er netjes ontspannen uit!

Tiko: ziet er super netjes uit! zie weinig een tinker zo netjes lopen! Je mag zelf je handen wat naar voren doen, niet zo dicht bij je houden.

Smiths Girl: Sorry ik kan niets zien op jouw 21e 2 foto's! ze zijn van te ver af Maar op je andere foto's ziet het er opzich wel okey uit. Zo te zien rijd je niet dagelijks dressuur maar gewoon western? Ik ga er geen oordeel over geven want over western ruiters die dressuur rijden heb ik de ballen verstand Tong uitsteken

Nani: je foto is id een beetje vreemd! Je mag wat meer op je kont zitten en je pony mag wel wat meer nageefelijker lopen ( Ik neme aan dat het een manege pony is en dat hij/zij dat niet gewend is? )

Ilindra: Ziet er netjes uit! Je mag je ophoudingen wel wat meer uit je vingers doen want het ziet er vanaf de foto uit dat je de ophoudingen vanuit je polzen maakt. verder ziet het er goed uit Knipoog

Dit was mijn commentaar! Het is mijn mening dus als iemand het hier niet mee eens is .. pech gehad Tong uitsteken Knipoog en als het niet goed is wat ik zeg..... ik ben geen instructrice en geef mijn mening alleen maar op basis van de foto's Lachen

Maarre mag ik nu ook commentaar op mijn rijstijl? (zie foto's hier boven! )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:13

Inkie: de laatste 2 foto's ben ik helaas niet zelf... dat is mijn instructrice... Haha! en we zijn idd aan het omscholen naar western... dat is dressuur, maar dan anders... Haha!:D

Eerlijk gezegd vind ik je op de lichte pony mooier zitten dan op die zwarte.... die pony heeft een mooiere houding.... maar je zit wel mooi recht op... Lachen

maar ja...ik ben een echte leek hoor... dus hect er niet al te veel waarde aan... Schijnheilig Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:07

haha! ja kan wel kloppen! Die lichte pony loopt wat meer uit zich zelf Tong uitsteken dan heb je meer tijdom na te denken over het net zitten! Haha!
Die zwarte is een beetje sloom dus die moet ik in de proef veel meer mn mn sporr aan tikken Lachen