Hier weer een nieuw topic van mij en Baltimore. Mijn vorige topic was [RT-HAW] 3 jarige Bali aan het werk!
Ondertussen hebben Baltimore en ik les genomen, en dat gaat super goed en alles gaat steeds beter!
We zijn nu vooral bezig met het rijden onder het tempo met been, zodat ze niet onder me uit loopt. Daarbij rijden we veel overgangen, om haar actief te houden en rijden we veel figuren. We zijn vooral bezig met de basis dingen, en zorgen dat haar achterhand mee doet en zodat ze ontspannen gaat lopen aan de been , daarna wordt ze zelf nagevelijk. Maar ik moet er wel opletten dat ze dan niet te diep gaat lopen, want dat kan ze soms wel eens doen. De bedoeling is lekker het snuitje naar voren en ontspannen aan been te rijden, met veel geduld!
Dit doen we 3 keer per week een half uurtje. Verder staat ze lekker buiten in de wei bij de andere paarden. En het rijden wisselen we ook af met longeren, zodat ze ook goed leert reageren op de stemhulpen, wat ze al goed doet!
Paspoortje:
naam paard: Baltimore
Naam vader: Gameboy ( Gribaldi)
Naam moeder: Maron ( Holland)
Leeftijd: 3 jaar en 3 maanden
Geslacht: Merrie
Ras: NRPS
Hoelang zadelmak en onder het zadel ? Ongeveer 3 a 4 maanden
Presentaties : Nog niet gestart! Wel 1e premie gewonnen bij de veulenkeuring!
Verder moet ik nog aan mijn houding werken, schouders naar achter, niet naar beneden kijken, handen wat hoger dragen.
Hieronder de foto's met Baltimore en mij tijdens het rijden, ze staan niet in de volgorde. Alle Tips zijn welkom!!! Want ik wil samen met Bali alleen maar beter worden;)
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.