*Stanley duitse hengst v. Sir Liberty 1x HAW!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Len_Stanley

*Stanley duitse hengst v. Sir Liberty 1x HAW!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:12

Heyhey! :D

Dit is Stanley (v. Sir Liberty, duits) 4,5 bijna 5 jaar oud en sinds 3 maanden bij mij en dus ook onder het zadel!
Hij kwam bijna helemaal onbeleerd naar mij toe, hem paar keer met zadel gelongeerd en dan erop - ging allemaal fijn en heb het langzaam opgebouwd!
Ik heb hem gelijk van de fokker overgenomen en ben bezig hem nu langzaam door te rijden zodat we kunnen starten op wedstrijd.
Laat bloeier, toen ik hem net had leek hij net een pony.. :))
Hij is springgefokt, is ook een echte springer (boef, springt overal uit) maar ik wil eerst een goede basis hebben het gaat ook steeds beter.
Vandaag hebben we relaxed in de buiten bak gereden, hij was heel erg moe van het hete weer hier en we hebben daarom niet heel veel gedaan.
Probleem bij hem, vooral vandaag bij zo'n weer is dat hij redelijk slecht aan het been is, daar werk ik nu aan.
Na aanleiding van mijn 2 topics ITP hier dus wat onder het zadel (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1719079)
Mijn houding is vreselijk, ik heb sterk de griep gehad en hij was zo moe vandaag, dan nog het hete weer.. maar oke het is bagger sorry alvast :x :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alles is welkom.. Groeten!! /3

Anoniem

Re: *Stanley duitse hengst v. Sir Liberty 1x HAW!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:15

Jij hebt lef om met zo'n groene hengst zonder cap te rijden, je hebt vast een zachte bak :D :D

Het ziet er goed uit, ik zou voor het mooie iets meer lengte willen zien want soms kropt hij zich nog iets op.

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:17

Mooi paardje is dat. Ik vind dat het er wel goed uitziet

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:19

Mooi paard!

Alleen aan het been maken zou ik zonder spoor doen. Met spoor maak je hem doof aan je been.
Dus spoor af, zweep erbij en actie reactie d.m.v. schakelen en (schijn)overgangen. Been is naar voren, opzij of wat dan ook. Geen reactie? Nog een keer met een tikje met de zweep.

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:19

Joolien schreef:
Jij hebt lef om met zo'n groene hengst zonder cap te rijden, je hebt vast een zachte bak :D :D

Het ziet er goed uit, ik zou voor het mooie iets meer lengte willen zien want soms kropt hij zich nog iets op.

Haha! Ja, je hebt gelijk! Cap is beter, maar ik heb er nooit meer een gekocht, nadat ik me laatste kwijt was..
De bak is erg zacht ja! haha, maar dat hoop ik niet te moeten voelen.. vanaf stanley niet tenminste! :')

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:26

Ess_Ramona schreef:
Mooi paard!

Alleen aan het been maken zou ik zonder spoor doen. Met spoor maak je hem doof aan je been.
Dus spoor af, zweep erbij en actie reactie d.m.v. schakelen en (schijn)overgangen. Been is naar voren, opzij of wat dan ook. Geen reactie? Nog een keer met een tikje met de zweep.

Dat is een goed idee!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:29

Leuk dier!
Had hem in het andere topic ook al voorbij zien komen, hij is erg mooi geworden.

Zoals hierboven ook al word gezegd vind ik echt dat je de sporen af moet laten, hij is pas 3 maanden onder het zadel en om hem dan al met sporen te rijden is volgens mij niet redelijk..
Hij mag ook veel meer op zijn eigen benen lopen, neusje eruit en lekker veel tempowisselingen rijden zodat hij actiever word aan het been.. klein tikje erbij als hij dit niet doet...

Succes! :)

En tja, cap is eigen keus maar als je eraf valt kan je een flinke klap maken (zelf ervaring mee, gebroken cap, ik in ziekenhuis met zware hersenschudding)

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:46

PrimaDonna_ schreef:
Leuk dier!
Had hem in het andere topic ook al voorbij zien komen, hij is erg mooi geworden.

Zoals hierboven ook al word gezegd vind ik echt dat je de sporen af moet laten, hij is pas 3 maanden onder het zadel en om hem dan al met sporen te rijden is volgens mij niet redelijk..
Hij mag ook veel meer op zijn eigen benen lopen, neusje eruit en lekker veel tempowisselingen rijden zodat hij actiever word aan het been.. klein tikje erbij als hij dit niet doet...

Succes! :)

En tja, cap is eigen keus maar als je eraf valt kan je een flinke klap maken (zelf ervaring mee, gebroken cap, ik in ziekenhuis met zware hersenschudding)

Ja, hij moet beter aan het been dus moeten ze toch af! De tips gaan we proberen!
Cap is eigen keuze ja..
Bedankt iedereen alvast!!

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:44

Kijk, fijn om te lezen dat TS echt iets met de tips doet. En niet zo'n arrogante houding aanneemt. Top!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:48

Ziet er netjes uit! Wat een super gaaf beest heb je onder je kont! <3
Cap is eigen risico, alleen je sporen vind ik wel een beetje zonde.
Als hij op 4,5 jarige leeftijd er al aan went, heb je er over een jaartje b.w.s. al niks meer aan omdat hij het 'normaal vindt'.
En verder heb je echt een houding om jaloers op te zijn! Heel veel succes samen :)

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 14:09

Lizzyy schreef:
Ziet er netjes uit! Wat een super gaaf beest heb je onder je kont! <3
Cap is eigen risico, alleen je sporen vind ik wel een beetje zonde.
Als hij op 4,5 jarige leeftijd er al aan went, heb je er over een jaartje b.w.s. al niks meer aan omdat hij het 'normaal vindt'.
En verder heb je echt een houding om jaloers op te zijn! Heel veel succes samen :)

Bedankt!!
Hij vindt het nu al normaal helaas dus ja ben ik met de tips die ik boven in de topic gekregen heb al begonnen en morgen dan de sporen af.. Wish me luck haha

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:14

Als je dan bezig bent om hem goed aan je been te krijgen dan moet je je om de voorkant dus niet druk maken, ook al gaat dat hoofd alle kanten op, is niet erg, hij zal vanzelf je hand weer opzoeken.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:22

wat bigone zegt ben ik het mee eens,
een paard wat 3 maanden onder het zadel is maar niet voor het been is toch niet helemaal goed.
dat is gewoon punt 1 daarna pas het sturen en dan pas de voorkant...
maargoed hij loopt wel netjes zo op de foto . heb je ook les bij iemand?
zelf zou ik dus ook meer bezig zijn met been geven, en dan eigenlijk mag daar best wel een heftige reactie van je paard op zijn. is dat niet zo gelijk nog een keer duidelijk been dan nog niks dan een tik. hij moet dat nu gewoon al heel fijntjes weten zodat je hier later niet meer mee bezig hoeft te zijn. bij stap 1 te beginnen! ben wel heel benieuwd naar een volgend topic, zoals hierboven al gezegd echt super dat je wat met de tips doet en zo open staat! en je hebt wel een heel leuk paard!!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:27

Springen? Die moet de dressuurring in! Als die straks sterker is en wat meer op achter kan komen, dan wordt dat een plaatje in de ring. Hoop dat je goed les hebt, dan kun je vast veel met zo'n dier :) Zuinig op zijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:29

Als je traint, zonder sporen( of je moet je been echt heel stil kunnen houden) dan rijden, geen reactie op been is een iets hardere por en dan nog geen reactie, tikje met de zweep. Het maakt niet uit hoe het paard reageert, als hij maar reageert. Wil je aandraven en moet je zo'n grote hulp geven dat hij in galop aanspringt, blij mee zijn en niet op de rem met je hand want dat is heel verwarrend voor een jong paard. Verder, als het paard in het tempo loopt dat jij wilt, dan de benen eraf. En vooral voorwaarts rijden. Laat dat hoofd voor wat het is, van de hoefslag afrijden en het liefst nog in een groot weiland zodat hij geen steun heeft aan de bakrand. Zo krijg je de motor vanachter aan de gang en dan is de juiste aanleuning een peulenschil. Hij loopt idd leuk maar kom je hoger in de dressuur dan rij je geen winstpunten meer want je krijgt geen impuls en ja, ik zou hem zeker in de dressuursport uitbrengen.

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 15:38

bigone schreef:
Als je traint, zonder sporen( of je moet je been echt heel stil kunnen houden) dan rijden, geen reactie op been is een iets hardere por en dan nog geen reactie, tikje met de zweep. Het maakt niet uit hoe het paard reageert, als hij maar reageert. Wil je aandraven en moet je zo'n grote hulp geven dat hij in galop aanspringt, blij mee zijn en niet op de rem met je hand want dat is heel verwarrend voor een jong paard. Verder, als het paard in het tempo loopt dat jij wilt, dan de benen eraf. En vooral voorwaarts rijden. Laat dat hoofd voor wat het is, van de hoefslag afrijden en het liefst nog in een groot weiland zodat hij geen steun heeft aan de bakrand. Zo krijg je de motor vanachter aan de gang en dan is de juiste aanleuning een peulenschil. Hij loopt idd leuk maar kom je hoger in de dressuur dan rij je geen winstpunten meer want je krijgt geen impuls en ja, ik zou hem zeker in de dressuursport uitbrengen.

Super! Daar ga ik ook verder mee aan de slag!
Best grappig, hij kwam echt als springer, maakt zich op stal niet zo populair door over alles uit te springen en heb tot nu toe alleen maar dressuur gereden!
Ik ga eind van de week naar een nieuwe stal, sport stal met mooie faciliteiten en goede les (heb nu helemaal niks gehad) en kan dan steeds weer updaten omdat daar genoeg mensen zijn die kunnen filmen.