3 jarige Bali aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koetje89

3 jarige Bali aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 09:56

Hee Bokkers!

Hier weer een aantal rij foto's met Bali! ( Holland x Gameboy)
Bali is nu 3 jaar oud en al een tijdje onder het zadel en licht doorgereden. Ze doet het erg goed, en vind het heerlijk als ze weer kan gaan rijden. Omdat ze nog zo jong is trainen we 3 keer per week een half uurtje ongeveer. Ze is nog een beetje zoekende naar de juiste houding en balans. Maar ze is nog jong, dus we komen er wel! Het is ongeveer de 6e keer dat ik echt op haar rijdt. Ik ben gewend om op haar moeder te rijden waar ik al 12 jaar op rijdt, die nu 20 jaar is, een totaal ander paard! Dus is het voor mij ook nog erg wennen op met Bali te rijden. We kunnen iedergeval nog veel van elkaar leren!

Hieronder volgen de foto's , graag onderbouwde commentaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:57

Wat een mooi paardje! Maar is die niet een beetje te jong ingereden ?

Edit: ik heb verkeerd gelezen sorry, je zit er pas voor de 6e keer op.

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:02

soofje1996 schreef:
Wat een mooi paardje! Maar is die niet een beetje te jong ingereden ?

Edit: ik heb verkeerd gelezen sorry, je zit er pas voor de 6e keer op.

Haha maakt niets uit! Ze is begin Maart 3 jaar geworden. En rond die tijd zijn ze begonnen met longeren, zadelmak maken, iemand er op enz. En daarna heeft bokker _YVN_ er nog een tijdje opgereden en mooi doorgetraind! Daarna heb ik het zelf opgepakt!

Eveline68987

Re: 3 jarige Bali aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:12

Komt erg mooi en fijn gereden over op de foto's!
Zo zie ik het graag.
Succes met Bali!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:02

Ik vind de eerste foto echt een heerlijk beeld geven!

Heel veel succes met dit paard :D

laylaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:33

ik vind het er netjes uitzien! misschien wel iets je schouders naar achter en hooft omhoog. maar dat is meer voor het plaatje :)

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 12:39

laylaa schreef:
ik vind het er netjes uitzien! misschien wel iets je schouders naar achter en hooft omhoog. maar dat is meer voor het plaatje :)

Dat klopt! Ik ben snel geneigd om naar beneden te kijken en me schouders te ver naar voren te doen.
Zal er voortaan beter op letten! ;)

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:52

Ha! Dan zal ik ook eens reageren hihi!

Ziet er goed uit Chloe! Je zou nog wel wat meer je teugels naar voren mogen houden, op dit moment heb je ze vrij ver naar je toe waardoor de hulpen net wat strenger doorkomen. Probeer luchtig te zijn met je hand en voor nu veel op tempo te rijden. Ze heeft een mondje als boter, hoe minder je er aan zit hoe beter ze meegeeft in haar lijf en uiteindelijk in haar halshouding. Het is vooral belangrijk aan te blijven vullen met je been. Ze loopt leuk op de foto's hoor! Maar ik heb het idee dat ze nog niet helemaal lekker door haar lijf loopt en van uit de rug nog wegdrukt.

Komt wel goed met jullie! Dat geloof ik zeker!

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 11:17

_YVN_ schreef:
Ha! Dan zal ik ook eens reageren hihi!

Ziet er goed uit Chloe! Je zou nog wel wat meer je teugels naar voren mogen houden, op dit moment heb je ze vrij ver naar je toe waardoor de hulpen net wat strenger doorkomen. Probeer luchtig te zijn met je hand en voor nu veel op tempo te rijden. Ze heeft een mondje als boter, hoe minder je er aan zit hoe beter ze meegeeft in haar lijf en uiteindelijk in haar halshouding. Het is vooral belangrijk aan te blijven vullen met je been. Ze loopt leuk op de foto's hoor! Maar ik heb het idee dat ze nog niet helemaal lekker door haar lijf loopt en van uit de rug nog wegdrukt.

Komt wel goed met jullie! Dat geloof ik zeker!

Haha dankje Yvon!
Ik zal erop letten om de teugels wat meer naar voren te houden. We hebben nu ook les en zijn nu juist bezig met d'r tempo, want soms is ze geneigd om zelfs te snel te lopen dan nodig. Dus ze loopt sowieso wel veel op tempo haha. en dat wegdrukken van de rug kan wel kloppen op deze foto's . Mar dankzij de les gaat het nu veel beter, en is ze echt ontspannen. Zijn nu veel bezig met rechte lijnen rijden op de a,c lijn want daar kan ze nog wel eens de balans zoeken . Daarbij veel overgangen rijden we, dan merk je echt dat ze achter nog actiever wordt. Daarna geeft ze zelf na en hoef ik er idd niets aan te doen, alleen zorgen dat ze ontspannen is. Je moet over een tijdje maar eens langs komen!
Ze is echt aan het groeien, en heel makkelijk. Ze loopt nu als een mak lammetje mee uit de wei aan d'r halstertje, ook al hinnikt Jagger dan, ze trekt zich er niets van aan! Op stal is ze ook heel rustig zonder Jagger!

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:10

Ziet er goed uit, zeker voor de 6e keer.
Let er alleen wel op dat je je schouders niet te veel laat hangen.

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 22:17

Bedankt voor de tips! Ik zal aan mijn houding gaan werken!

Ariadne192

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:27

Wat een mooi paard heb je. Daar kun je trots op zijn. Ik vind dat je hem al mooi in balans en "tussen handen en benen in" hebt lopen. Verder is het belangrijk om recht vooruit te blijven kijken en niet naar de hals van je paard. Dan zit je rechter op en kun je je paard beter ondersteunen. Veel plezier en succes!

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 15:30

Ariadne192 schreef:
Wat een mooi paard heb je. Daar kun je trots op zijn. Ik vind dat je hem al mooi in balans en "tussen handen en benen in" hebt lopen. Verder is het belangrijk om recht vooruit te blijven kijken en niet naar de hals van je paard. Dan zit je rechter op en kun je je paard beter ondersteunen. Veel plezier en succes!

Dankje voor je reactie!! Ben ook heel trots op d'r ! Haha. Ik zal idd op mijn houding letten!

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:35

Het ziet er al netjes uit voor de 6e keer!
Let er wel op dat je je voeten recht naar voren toe houdt en hakken uitdrukt
(Al ben ik daar zelf ook nog niet zo een held in maar wordt aan gewerkt :') )
Veel succes verder!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:43

Let goed op je houding

Verder is comentaar al genoemd

Succes jullie ;)

e3321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:36

Dat doet hij al fijn!! lijkt me een erg leuk en werkwillig paard!!

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:02

Probeer goed rechtop te blijven zitten, en naar voren te kijken. verder ziet het er goed uit, lekker zo doorgaan