3,5 jarige Dark Shadow: B waardig? (5mnd ohz.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

3,5 jarige Dark Shadow: B waardig? (5mnd ohz.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 00:14

Hallo allemaal,

Dit is de 3,5 jarige Shadow, afstammeling van Dark Ynte(in Juni 4 jaar).
Toen ik 5 maand geleden werd gevraagd om hem te rijden, kende hij nog helemaal niets. Momenteel zijn we een aantal maanden verder en ben ik aan het trainen om hem binnenkort in de B te kunnen starten. Hij is licht in de hand maar heeft nog wat moeite met de nageeflijkheid tijdens het aanspringen van en tijdens de galop. Maar we nemen hier lekker de tijd voor!

Omdat ik totaal geen ervaring heb met paarden inrijden, zou ik heel graag wat advies/tips/verbeterpunten van jullie krijgen m.b.t. onderstaande foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Ietwat kort in de hals.
Afbeelding

Begin v/h halsstrekken
Afbeelding

Wederom ietwat kort i/d hals.
Afbeelding

Galop.
Afbeelding

Afbeelding

Klaarr!
Afbeelding

En de mooiste:
Afbeelding

Alvast dankjewel. :)
Laatst bijgewerkt door narrator op 31-03-13 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

malle4ever

Re: 3,5 jarige Dark Shadow: B waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:19

Leuk paardje hoor , vind het er netjes uitzien . Ondanks de punten die je er zelf al op wijst

holly

Re: 3,5 jarige Dark Shadow: B waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:27

Lekker gaan starten hoor! Het ziet er meer dan prima uit voor een nette B proef.
Je moet het zo zien, met alle op en aanmerkingen die je daarbij van een jury krijgt, kun je vervolgens thuis aan het werk en wat nu nog niet goed gaat komt straks wel.

Je zit er zelf netjes op, maar pas op dat hij niet gaat duiken. Het hoofd mag wat hoger en het neusje wat meer naar voren. (zoals op de foto waar je stil staat)

evelien1000

Re: 3,5 jarige Dark Shadow: B waardig? (5mnd ohz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:31

Gewoon gaan starten! Wedstrijd is een bevestiging van wat je kan. Gaat het slecht? Dan geeft de jury aanmerkingen waaraan je kan gaan werken.

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 00:35

Bedankt voor de reacties!

@holly: De op-/aanmerkingen van de jury zijn inderdaad goed om thuis mee aan het werk te gaan. Dat is precies de reden waarom ik ook wedstrijden met deze wil starten. :)
Wat betreft het neusje, die mag er inderdaad meer uit. Dat klopt! Omdat ik de laatste keren met rijden het gevoel had dat ik dat iets te veel deed, heb ik hem er vandaag iets proberen er doorheen te rijden. Dit is me dus gelukt merk ik haha. En het hoofd wat hoger -> Ik wil hem liever eerst iets meer rond hebben, dan dat ie er tegenaan gaat hangen. De laatste 10min. van me training, probeer ik hem stapje voor stapje iets hoger in te stellen(dmv. overgangen maken voor meer actie vanuit zijn achterhand). Dankjewel voor je nuttige commentaar! :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:13

ja zeker kan je B gaan starten, ziet er zeker goed genoeg voor B uit! maar zou alleen op sommige foto's wel wat meer lengte in de hals mogen hebben :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:56

Ziet er al heel netjes uit :j
Ik zou hem ook wat langer in z'n lijf rijden. Je ziet dat 'ie voor in z'n lijf al kort wordt, maar daar met het achterbeen niet op anticipeert (logisch, daar is hij waarschijnlijk nog niet aan toe). Probeer je hand wat meer voor te houden en er naartoe te rijden, ipv hem zo vroeg al op te vangen (en dus kort in de hals te houden als het ware).

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:16

Volgens mij kunnen jullie al een hele nette B-proef rijden, ziet er heel netjes uit!
Zoals bovenstaand al aangegeven wordt, mag hij wel met wat meer lengte door zijn lijf gereden worden.
Succes met de training ;-)

Nika101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:16

mooi paard :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:18

Een B proef moet wel lukken denk ik :)

Mag ik vragen of je les hebt? :D (Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor! ;p)

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 14:53

Bedankt voor jullie reacties. :)

@Nadja15: ik heb in 5 maand ongeveer 8 groepslessen gehad denk ik.. Ben wel benieuwd door welke gedachte je deze vraag stelt? :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:57

narrator schreef:
Bedankt voor jullie reacties. :)

@Nadja15: ik heb in 5 maand ongeveer 8 groepslessen gehad denk ik.. Ben wel benieuwd door welke gedachte je deze vraag stelt? :)

Omdat je zei dat je geen ervaring had met het doorrijden van paarden :)
Niet dat je verplicht moet lessen, want het ziet er al goed uit, maar misschien kan het wel enige struikelblokken wegnemen of voorkomen.

Ik weet het, het kost veel geld, en als je dat niet hebt, neem je geen les maar ga je ook heus niet stoppen met het rijden van het paard. Dan ga je het zelf wel uitzoeken :P Ik ken het, haha! Dus het is totaal geen aanval ofzo! ;)

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 15:03

Ben sindskort lid van de rijvereniging. Maar rijd vanaf me 9e, heb altijd concoursen met me pony en paard gereden. Dus ben niet onervaren wat betreft rijden, maar wel met het inrijden van een jong paard. Alles aanleren enz. :) Dus als ik denk dat ik hulp nodig heb, dan zoek ik dat ook op. :) Ik zie het niet als aanval hoor! Juist niet.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:05

Gelukkig maar!
Je weet het alleen nooit op bokt als je zo'n reactie plaatst... :O

Even ontopic: Ik vind de galop op de foto nog niet eens zo raar hoor!

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 19:27

Ziet er goed uit! Een B-proef zal zeker goed komen!

amberIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:02

Ziet er super uit! Vind dat je hem netjes rijdt! Ga maar lekker al die prijzen wegkapen op wedstrijd! ;)