Knappe Tarzan op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Tarzan

Berichten: 11113
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-13 20:36

Hoi :wave:

Gisteren hebben Tarzan en ik weer een (oefen)wedstrijdje gereden in de B.

Waar we momenteel hard mee aan het werk zijn is om hem lekker los door zijn lijf te werken zodat hij van achteren gaat lopen en niet meer gaat hangen.
Dit gaat de laatste tijd eigenlijk prima, alleen hebben we hem de laatste tijd alleen maar laag gereden dus was wel weer even spannend om hem weer hoger in te stellen maar ik mag absoluut niet klagen! Hij liet lekker los, zodat ik ook eindelijk eens los liet en hij bleef fijn door zijn lijf lopen.
Het was niet onze mooiste proef maar rijtechnisch was dit voor ons een hele stap vooruit! Ik ben daarom ook heel erg trots met wat we weer bereikt hebben :D
Ik weet dat hij nog meer van achteren mag lopen maar hier zijn we druk mee bezig!

Voor de mensen die ons vaker gezien hebben, mijn rechterhand blijft eindelijk stiller en op dezelfde hoogte als mijn linker, daar ben ik ook wel erg trots op omdat dit nogal een flinke kwaal van mij is!

We hebben een mooie 3e plaats behaald met 192 punten en ik ben echt supertrots op mijn mannetje <3

Genoeg geklets, hier de foto's:
(Deels gemaakt door de fotograaf en deels stills uit het filmpje)

01.Afbeelding

02.Afbeelding
Stap

03.Afbeelding
Vertrekken naar middendraf :D

04.Afbeelding

05.Afbeelding
Halsstrekken :D

06.Afbeelding

07.Afbeelding

08.Afbeelding
Galopje linksom (waar hij de laatste tijd was 'nt klooien dus erg tevreden met hoe hij ging!)

09.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding
Hier waren we net aangesprongen en bokte hij dus met aanspringen, vandaar dat ik zo raar zit ...

12.Afbeelding
Galop Rechtsom

13.Afbeelding

14.Afbeelding
Net na het afrgoeten en trots dat ik was!! :D

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:08

Ziet er weer netjes uit Niki :) Tarzan komt achter ook steeds meer aan het dragen, waardoor je een mooie hoge hoofd/hals houding vanuit de schoft krijgt en hij in zijn eerste nekwervels buigt. Ben benieuwd naar het hele filmpje, en ik kom wel kijken bij Op De Berg (da's praktisch om de hoek).

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Verto
Berichten: 242
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Ergens in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:02

Wat een mooie combi zijn jullie. En ik vind je houding erg netjes, met name het feit dat je constant vooruit kijkt! Goeie eigenschap.

Kijk eens of je in je handen iets meer rust kunt krijgen. Ik zie dat je de neiging hebt om één hand wat meer op te tillen tijdens het vragen van stelling bijvoorbeeld. Probeer daarin minder te willen doen met je handen en meer stelling te vragen vanuit je zit en benen.

Qua uiterlijk een kleine aanvulling: het invlechten van bovenkant van de staart staat denk ik erg mooi bij jouw pony.

Veel plezier en succes in de toekomst!

_Tarzan

Berichten: 11113
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-13 09:28

Dankjewel Diox, het begint langzaam ergens op te lijken hè! :D
Leuk dat je komt kijken, hopelijk gaat hij dan weer zo goed!

Verto, dankjewel! En die houding heeft lang geduurd :o
Wat je zegt over mijn handen klopt als een bus, de rechter staat meestal hoger dan de linker maar dit probleem ebt langzaamaan weg, we zijn er in ieder geval hard aan het werken!
Nu Tarzan zo fijn los begint te laten merk ik dat ik mijn handen ook minder vast zet waardoor dit probleem zichzelf een beetje oplost dus hopelijk helpen we dat probleem snel de wereld uit!

Invlechten van de staart vind ik persoonlijk helemaal niet mooi bij hem omdat de staart dan heel dun lijkt.
Dankjewel voor je heldere uitleg :)

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:04

Wow ziet er goed uit hoor.!! Lekkerdung is Tarzan ook.. Gefeliciteerd

Boe :)

XMandylover

Berichten: 3173
Geregistreerd: 11-12-11

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:46

Ziet er mooi en netjes uit !
Nog veel plezier samen :)

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:06

Heeyyy Tarzan haha wat leuk. :wave:
Ziet er héél netjes uit zeg,en wat een mooi paardje heb je. :wow:
Jullie gaan nog ver komen zo,let maares op. :j

_Tarzan

Berichten: 11113
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-13 08:47

Dankjewel allemaal! Ik ben echt zo enorm trots wat we nu al bereikt hebben! Dus we trainen lekker rustig verder om alles nog beter te krijgen :D
Funny, dankjewel hihi dat hopen we maar dat ik ooit eens officieel durf te starten haha!
En Tarzan is inderdaad heel mooi op het moment, heeft lang geduurd maar hij is eindelijk mooi op gewicht en mooi in de bespiering, mijn knappe mannetje, ben zo trots op hem <3

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:11

Alle rede om trots op te zijn,echt een mooi paardje! <3
Jullie kunnen gerust officieel starten,je zult écht niet onder doen aan de rest hoor.Ik denk dat je versteld zult staan van jullie kunnen,let maar eens op. +:)+

EvelienKiss

Berichten: 934
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:16

Ik vind dat je een mooie rechte houding hebt, sierlijk en trots. Ook je been ligt mooi aangesloten. Het plaatje zou nog mooier zijn als je paardje meer ontspanning zou hebben. Ik heb zitten kijken, maar kan niet direct zien waar de spanning vandaan komt. Als ik moet gokken: adem je wel goed door, zodat je heupen soepel blijven bewegen?

EngeltjeS

Berichten: 16617
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:50

Nikki, dit ziet er beter uit dan je vorige topic.
Je zit in mijn ogen ook een stuk relaxter.

*\o/* Ga zo door!


_Tarzan

Berichten: 11113
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-13 10:35

Funny, dankjewel hihi .. Nou er zeggen er inderdaad meer dat we wel officieel zouden kunnen maar ik wil nog even lekker doortrainen zodat we dit gevoel ook vast blijven houden! Want het is en blijft een eigenwijsje :D

EvelienKiss, Dankjewel, mijn houding is absoluut niet altijd zo geweest, mijn benen lagen eerder veel te ver naar achteren waardoor ik voorover dook, dus ik ben heel blij met je reactie :D
Dat van de ademhaling is een hele goeie, nooit op gelet eerlijk gezegd, kan het ook niet zo zijn dat de spanning van mij uit komt? Ik ben altijd super zenuwachtig op wedstrijd!
Misschien komt het ook wel erdoor dat ik nog een fractie meer moet 'durven' loslaten, ik merk zelf dat ik hem in de proef te veel bij me houd, wat ik deze keer eens niet had gedaan maar wie weet kan dat het zijn.
Ik heb volgende week nog een wedstrijd en zal proberen erop te letten, dankjewel!

Devica, Dankjewel, leuk dat je het verschil ook ziet, daarom ben ik ook zo mega trots, we gaan zo goed vooruit <3
Nu alleen deze stijgende lijn vast blijven houden, dat is altijd het moeilijkst haha maar komt goed :D

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:23

Gewoon doen Niki,leuk als de buitenwedstrijden weer zijn die vind ik ook altijd zoooo gezellie! :):)
Tis dan gewoon een dagje uit met paard vind ik hihi.
Vroegaahhhh :7 was het ook zooo vreselijk leuk op de ponyclub,daar heb ik écht waar gouden herinneringen aan <3 ..........zucht........... :z
Dus als je het kunt dan zeg ik DOEN! +:)+
Tarzan laat ze wel een poepie ruiken op het veld let maares op. :j

_Tarzan

Berichten: 11113
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-13 12:54

Haha funny, leuk dat er iemand is die zoveel vertrouwen in ons heeft :D
Nou ik wil de volgende keer misschien eens een B en L1 proefje rijden, kijken hoe ons dat af zal gaan. :')
Voor de officiele moet ik nog eens goed over nadenken en flink trainen uiteraard!

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

maximexfleur

Berichten: 882
Geregistreerd: 12-11-11
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:55

Ziet er leuk uit!
Je hebt een knap paardje! :)

:¨·.·¨:
`·.K
atie.

Nrkee

Berichten: 943
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:29

Sow wat heb je 'm prachtig aan het lopen zeg.. Respect!!

Love is patient. Love is kind. It does not envy, it does not lie. It is not rude, it is not self-seeking. Love is not easily angered, but it rejoices with the truth. It keeps no record of wrongs. It always hopes, always trusts, it always perseveres. Love never fails, it's everlasting, it's eternal, it goes on and on, it goes beyond time. Love is the only thing that will last when you die..

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:05

_Tarzan schreef:
Haha funny, leuk dat er iemand is die zoveel vertrouwen in ons heeft :D
Nou ik wil de volgende keer misschien eens een B en L1 proefje rijden, kijken hoe ons dat af zal gaan. :')
Voor de officiele moet ik nog eens goed over nadenken en flink trainen uiteraard!


De onderlinge wedstrijdjes zijn ook heel leuk om te doen toch?Maar je mag niet twijfelen aan jezelf hoor,als ik zo ver zou zijn gekomen dan zou ik best dat "echte werk" erbij aan durven hihi.
Ik zou er wat voor over hebben om zoiets te kunnen rijden :z :z :z :z :z :z :z
Keep up the good work! _/-\o_ +:)+

_Tarzan

Berichten: 11113
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-13 19:48

Dankjewel voor de lieve reacties :D Knap issie zeker hihi!

Funny, de onderlinge zijn inderdaad heel leuk, is net iets minder stressig als de officiele :')
Komende zondag moeten we tegen nogal wat mensen die officieel starten dus ik ben eens benieuwd hoe we het daar ervanaf brengen! Dankjewel voor je volle vertrouwen in ons :o

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:21

Ik zou gewoon lekker gaat starten in de KNHS wedstrijden! Je kunt in de B geen verlies rijden, en met de punten die je nu al rijdt heb je vette winst te pakken!
( zeg ik die met mijn 4 jarige ongeleide projectiel ook al start, en nee geen winst pakt... :o )

<3 Love my little rose <3

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:46

_Tarzan schreef:
Dankjewel voor de lieve reacties :D Knap issie zeker hihi!

Funny, de onderlinge zijn inderdaad heel leuk, is net iets minder stressig als de officiele :')
Komende zondag moeten we tegen nogal wat mensen die officieel starten dus ik ben eens benieuwd hoe we het daar ervanaf brengen! Dankjewel voor je volle vertrouwen in ons :o


Dat gaat helemaal goed komen joh! +:)+ Ik zeg 1e plaats *\o/*
Aankomende zondag moet mn dochtertje op de manege een wedstrijdje rijden,eens zien hoe dat gaat.Ze doet het verder al heel netjes.(mama helemaal trots haha)
Waar heb jij de wedstrijd zondag?Wij in Brunssum :)

_Tarzan

Berichten: 11113
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Knappe Tarzan op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-13 21:29

Madelein, dankjewel, leuk om te horen :)
En ach die winst ga jij ook vast halen in de B! ;)

Funny, Hahaha niet te hard van stapel lopen he :P hihi ik had in Echt wedstrijd maar is helaas afgelast, dus ik ga de week erna ergens anders proberen, we zullen zien hoe het gaat!! :D

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 42 bezoekers