Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Goed bezig!!!!
Air schreef:Het is jammer dat goede instructie zo slecht te vinden is... maar ik ben bang dat je met deze instructise binnenkort vast gaat lopen en het paard dan weer achteruit gaat.
Ik weet zo in België geen instructeurs, dan zou ik adviseren om eens een les te nemen van iemand van Antoine de Bodt.
Kaaaren schreef:Ik vindt het er goed uit zien! Je geeft zelf al wat werk punten aan dat komt wel goed!
Even een tip voor het laatste filmpje met het schrikken. Hoop dat ik het een beetje duidelijk kan typen.
Wat er nu gebeurd: Jij komt aan rijden, paard schrikt op zij, je wend af, maakt een rondje en gaat er nog een keer langs rijden. Door het afwenden bevestig jij je paard eigenlijk in zijn gedrag, je zegt: ja daar is het eng dus we gaan snel de andere kant op.
Hoe het ook kan: Jij komt aan rijden, paard schrikt, jij blijft je lijn aanhouden en rijd gewoon recht door als of er niks aan de hand is. Volgende keer kom je er weer langs, je zorgt dat je hem bezigt houd door bijvoorbeeld stelling te vragen naar binnen. Wanneer hij weer opzij springt, gewoon recht door blijven rijden.
Zo ben je er sneller doorheen als dat je rondjes gaat rijden bij de 'enge' plaats.
Succes!
).