Nieuwe rijfoto's van Racer! (verbeterd? Of niet?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:04

Als je keihard wil moet je toch juist naar voren hangen ? Ik doe dat bij dunny wel zodat ze weet dat ze de vrije hand heeft en kan doen wat ze wil. Ik verdeel het goed: eerst krijg ik mijn zin en rijden we keinetjes in de bak. Dan de straat op en een lang recht stuk in rengalop en weer terug. Ieder zijn zin gehad en allebei hartstikke moe.

Ik vind het superruige foto's !!!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 13:14

Oscar:
van Rijs is er een maand of 3 geleden bijgeweest, hij vond dat mijn zadel opgevult moest worden (Wintec Verward ). Maar sinds het zadel terug is zijn de problemen gekomen, witte plekken aan beiden kanten van de schoft. Het is niet open geweest maar het wordt echt wit. Zal straks even foto's maken. Ook kiept het zadel wat naar achteren, het is een dressuurzadel en de zweetbladen liggen bijna als die van een VZ zadel Scheve mond . Zou van Rijs ook garantie geven?

Ik heb inderdaad erg goede instructie, ik heb Racer nu vanaf April en zij zegt dat ik blij moet wezen met wat hij in die paar maandjes al heeft geleerd. 'Alles op zijn tijd' zegt ze vaak. En daar zit ook wel wat in .
Binnenkort krijg ik 2 keer per week les, dus dat komt vast goed.
Moet zeggen dat ik nog nooit van een weggedrukte rug had gehoort, maar zo leer je weer wat. Ik heb na jou commentaar het filmpje goed bekeken en daar liep hij wel goed. Tenminste voor zover ik het kan zien dan Knipoog .
Ik zal eens kijken waar ik het kan uploaden. Als het goed is heb ik vanmiddag ook springfoto's, misschien heb je daar ook wat aan?

Flutterby:
Ik zit toch ook naar voren? Maar in een gewone galop b.v ga ik ook naar voren zitten, dat is mijn probleem Bloos . Mijn zit is idd wel beter geworden, ben er goed op gaan letten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:29

Lijkt me een goed idee om eens een foto van je zadel te plaatsen Ilse !
Het lijkt er idd. op dat het zadel drukt, vaak zijn witte plekken de eerste tekenen van drukplekken.
Als ik het goed begrijp dan steken de zweetbladen naar voren en kantelt de achterkant nog verder naar achteren ?
Oei, da's niet goed hoor.....
Een dressuurzadel hoort aan de voorkant recht naar onderen te lopen, anders is er echt is mis.
Het lijkt me wel dat er garantie zit op het opvullen.
Misschien krijg je de tip om tijdelijk een onderlegger onder de achterkant van je zadel te doen.
Kan soms helpen, maar 't is helaas een tijdelijke oplossing.
'k Zou zeker proberen om er mee terug te gaan !

Ik vind dat je instructrice helemaal gelijk heeft: alles heeft tijd nodig.
En zolang je op de goede weg bent, komen de verbeteringen stukje bij beetje.
Soms moet je zelfs eerst een stapje terug doen om (liefst 2) stappen vooruit te kunnen maken.
Gelukkig heb je goede begeleiding en de inzet ontbreekt je ook niet, dat zijn heel belangrijke factoren om steeds een stukje beter te worden

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 17:43

De foto's van de plekken ben ik al aan het uploaden. Ik heb inderdaad al zo'n ophogertje, dan ligt het zadel wel ok, maar ik denk gewoon dat hij te krap is, Racer is een flink stuk gegroeit. De zweetbladen steken niet heel erg naar voren maar wel meer dan gebruikelijk is, hierdoor krijg ik ook een vreemde beenligging (goed te zien op de oudere rijfoto's).

Ik ben het zelf inderdaad ook met mijn instructrice eens, al is het vrij lastig om een stapje terug te doen (vast wel herkenbaar voor veel mensen Haha! ).
Vandaag liep hij ook helemaal niet lekker, struikelde veel en ging weer te diep lopen. Met enkel druk op de teugels om te remmen ging hij alleen maar harder.. Veearts komt deze week even naar de tanden kijken, denk dat hij aan het wisselen is (hij is pas 4). Hoop dat als het zadel en tanden probleem opgelost is die 2 stappen voorwaarts te kunnen maken Knipoog .

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 17:51

De foto's zijn er. Deze zijn na het rijden, dus zoals je kan zien liggen de haren op die plekken verkeerd. Ik hoop dat de witte plekken te zien zijn, eventueel kan ik er een cirkeltje omheen zetten. (witte plekken niet verwarren met glans plekken Knipoog )

Afbeelding

Afbeelding

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:02

Zijn dat echt witte plekken of is het wat wit van het schuim? Als het eerste het geval is, helpt daar geen bontje tegen hoor, dan knijpt je zadel gewoon vreselijk! Ik kan me niet voorstellen dat er geen enkel goed passend zadel voor Racer te vinden is. Ook voor tinkers, fjorden en friesen zijn er zadels te vinden...

Ik heb een beetje vraagtekens bij je opmerking dat je nog nooit hebt gehoord dat Racer zijn rug weg drukt. Is je instructrice dan echt wel zo goed als je denkt?? Het over de rug rijden van een paard is het eerste en belangrijkste wat je als ruiter te doen hebt. Als je alles op zijn tijd moet doen, zou dit als eerste moeten komen in mijn ogen... Ik weet niet bij wie je lest, maar ik zou eens iets anders gaan proberen (Annemieke die bij jullie les geeft is top!)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:09

Ilse schreef:
Even aan vraagje tussendoor, die weggedrukte rug he, kan dit komen door een te smal zadel? Mijn zadel is nl. te smal maar er is bijna geen zadel dat past Verward . Hij is ook nog eens overbouwd, dat is wat jij ook ziet op die 4e foto Oscar Lachen .
Ik heb er nu een Wintec opliggen dus we zijn met die verwisselbare bomen bezig, maar lijkt niet echt beter te komen liggen. Erg vervelend, voor hem, en voor mij.


Een te smal zadel is nooit goed, een zadel moet 100% passen, ik heb ervaring met 98% passende zadels, en da´s geen pretje Lachen

De foto´s van de zadelafdrukken: tsja, het zadel drukt duidelijk meer aan de voorkant (dus te smal) en iets aan de achterkant. In het midden is Racer bijna helemaal droog (naast de graat), en een zadel hoort eigenlijk over de hele kussens gelijk te drukken.

Over brede Dravers Lachen Ik heb ooit eens een Westernzadel gepast, "Die past nooit, die is voor Fjorden!" Ik eigenwijs, toch proberen, en voilá.. Te SMAL! Ik heb nu de Thorowgood Endurance (met extra brede en gelgevulde kussens), maatje extra Breed..

De foto´s opzich, hij loopt inderdaad niet meer zo diep, maar ik vind zijn kont gebruik ook niet beter. Het lijkt also hij niet nageeft, dus niet nageeflijk is. Hij gaat niet "aan de teugel" zeg maar. Ze zijn lastig he? Tong uitsteken Stomme Dravers Knipoog Knipoog

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:12

Mag ikvragen.. wie is jou instrictrice?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:58

Vraag je dat aan Ilse of aan mij? Bloos

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:43

Je hebt een wintec toch? Als je zweetbladen naar voren liggen en het zadel aan de voorkant zeg maar omhoog gedrukt wordt is de boom van je zadel zeker weten te smal. Heb je er nu een gewone in? Probeer dan eens een rode ofzo. Of een blauwe maar die is maar heel iets breder.
Als je het echt zeker wil weten zou ik er gewoon nog eens een zadelmaker bij halen. Knipoog

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:53

zou ik misschien mogen weten op welke manege jij staat, want volgens mij heb ik mijn paard daar gekocht??? Wil je aub antwoorden!!!! *LOL* OK dan!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 22:32

goofy schreef:
zou ik misschien mogen weten op welke manege jij staat, want volgens mij heb ik mijn paard daar gekocht??? Wil je aub antwoorden!!!! *LOL* OK dan!


De Arckelhoeve Lachen .

Zadel ligt nu weer bij van Rijs, allemaal een heel gedoe iig, hij zou hem nl. expres zo hebben laten kantelen en blabla. In ieder geval kan ik er zo niet lekker in zitten, dus ben redelijk pissed Haha! .

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:34

haha ik reageer lekker toch ilse Knipoog
Als je naar mij komt zal ik is even mijn zadel op racer leggen.Ik heb een soort zadel waar je hele grote afstanden mee af kan leggen en het heeft een beweegbare boom enzo..(zit ook heel lekker) en ik vind dit in ieder geval al positiever dan de vorige keer want het ziet er nu meer ontspannen uit dan de vorige keer OK dan! ...we gaan nog wel n keer samen racen op de baan Haha!