Rijfoto's na trainingsweekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:38

ieder-1 mag tog gewoon zn eigen manier van rijden hebben??? niemand is het zelfde hoor!!!! en geen 1 paard is het zelfde!!! sommige paarden zijn gewoon heel moeilijk en dan moet je ze wat strenger rijden en sommige paarden zijn juist weer heel makkelijk te berijden en die rij je dan natuurlijk weer op een hele andere manier.

dus ik vind dat je geen commentaar mag geven op de rijstijl van iemand, jullie weten helemaal niet hoe het paard is en trouwens: foto's zijn ook moment opnames, dus daar kan je helemaal nix van zeggen!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:27

jess2130 schreef:
Kijk ik ga niet over die hoge handen blijven doordrammen, dat is nu eenmaal de manier hoe ik hem nu rijd! Ieder zijn manier, maar nu wil ik er wel even op ingaan, als ik in jullie profielen ga kijken zie ik paarden lopen die praktisch op de voorhand lopen en die niet rechtgericht zijn! Zijn jullie dan zo goed bezig? Velen onder jullie zijn bezig over die handen maar praktisch niemand die iets zegt over hoe het paard loopt! Wat ik ook nog even kwijt wil: ik heb niemand nodig die met een rijzweep naast mij loopt om zijn achterhand te voelen, want zijn achterhandgebruik is in orde (kijk ook is naar de achterhand ipv mijn handen dank u)



jammer dat ik geen recente rijfoto's heb van een training, want in de proef duikt hij idd nog wel sn wat op de voorhand, maar ook dat is zo goed als over(waarom haal ik anders 2 wp in een M2 proef?)

ik rij zonder hoge handen mn paard naar de oprichting toe, af en toe tikt mn instructeur hem achter wat bij vanaf de grond, om de actieviteit te behouden bij de verzameling
mn paard heeft een redelijk stijl achterbeen, dus verzamelen en gaan zitten is moeilijk voor hem, maar als ik zn hoofd ga liften, gaat ie echt niet beter lopen

ja voor het oog zal is er mooi veel front opzetten en zn hals komt er op

maar of we het dan over trucjes hebben of over echt rijden laat ik even in het midden.....

tuurlijk draag je geen 660 kilo in je hand als je je handen zo hoog hebt, maar je hebt iig geen eerlijke aanleuning

en als je naar de houding van je armen kijkt, zoals Bets zegt(en die rijdt ook bij AdB dus is niet anti zijn rijstijl, ben ik trouwens ook niet!)
je onderarmen horen 1 lijn te zijn met de teugels richting de mond

handen niet te hoog en handen niet te laag
jij hebt je handen duidelijk veel en veel te hoog, het is geen rechte lijn maar een gebroken lijn van jouw onderarmen via de teugels naar zijn mond

dat kan dus niet goed zijn.

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 11:36

Afbeelding

Renske is dit dan zo een "valse aanleuning" Verward

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:52

jess2130"]
Kijk ik ga niet over die hoge handen blijven doordrammen, dat is nu eenmaal de manier hoe ik hem nu rijd! Ieder zijn manier, maar nu wil ik er wel even op ingaan, als ik in jullie profielen ga kijken zie ik paarden lopen die praktisch op de voorhand lopen en die niet rechtgericht zijn! ? )
[/quote]

Ik vind het knap hoe jij op foto's kunt zien of paarden rechtgericht zijn!

Enne samsam is pas 4 en ik vind zijn oprichting comform zijn leeftijd africhtingsniveau en OK, als hij (nog) meer op het achterbeen komt, richt hij zich vanzelf meer op. Ik vind het de opgekeerde wereld om eerst zijn voorhand op te richten om dan/daarom het achterbeen meer onder te kunnen brengen.

[quote="jess2130 schreef:
Velen onder jullie zijn bezig over die handen maar praktisch niemand die iets zegt over hoe het paard loopt!, zijn achterhandgebruik is in orde (kijk ook is naar de achterhand ipv mijn handen dank u)

Moet zeggen dat ik op deze foto's (juist die waar je meer oprichting hebt, en die hoge handen) zijn achterbeen gebruik wat minder
Afbeelding

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:43

Ik heb twee keer een clinic van ADB gezien en volgens mij gaf hij als uitleg voor de hoge handhouding juist dat het paard dan GEEN steun kon nemen op je handen, zodat hij op eigen benen moest gaan lopen. Kan me vergissen hoor.... Leuk paard hoor, fijn dat je veel aan de clinic hebt gehad, daar doe je het voor, toch?

Shanky
Berichten: 44
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:40

Heel mooi! OK dan!
het ziet er heel goed uit! Mooi paard ook!
xxx

En even voor de rest: Als zij les krijgt van een goede instructice en die zegt dat ze haar handen beter wat hoger kan zetten en naarmate het paard beter gaat lopen, ze haar handen weer lager kan gaan zetten, en als ze dit doet het paard correct loopt: Waar bemoeien jullie je dan mee? het ziet er toch toppie uit? en meningsverschillen over het rijden/verzorgen van paarden zullen altijd blijven bestaan maar je moet je ook opstellen voor de mening en de argumenten van anderen *LOL* .

doeii! Knipoog

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:16

Wanneer jouw paard niet bovenin wil lopen en zich opkrult (bijvoorbeeld), dan kan je je het hoofd ook een keer met je handen optikken en daarna moet je je hand weer op normale hoogte plaatsen en hand voor geven. Ook al moet je dit 10 of 20 keer achter elkaar doen! Als jij je handen hoog blijft plaatsen, dan draag jij het hoofd van jouw paard, hij draagt dan zeker zijn hoofd niet zelf.[/quote]

Helemaal mee eens, je handen hoog houden is zeker niet het paard zelf zijn hoofd laten dragen. Maar tewerk gaan zoals hierboven. Dan leert hij, denk ik, opgericht lopen op de juiste manier.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:05

Garfield schreef:
Ik ga er verder ook niet over in discussie.

Ik sta op stal bij een Prix st. George-amazone, zij is momenteel een paard aan het voorbereidenvoor de GP en ik kan jou wel vertellen dat dit niets met dressuur te maken heeft


Alsof het Prix St George rijden meteen wat zegt over de manier van trainen. Verward Wie weet hoe die dame of heer daar is gekomen. Dat je op dat niveau rijdt wil nog niet zeggen dat alles maar perfect is wat je doet.

Ik vind het er iig super uitzien. Daarbij is en blijft het een training, en ik denk dat je dat niet uit het oog mag verliezen. Net alsof wij met ze allen niet eens truukjes en dingen proberen in een training die je in een wedstrijdring echt niet moet uithalen Bloos (en dan heb ik het nog niet eens over het gebruik van hulpmiddelen Schijnheilig )

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:32

Dimple schreef:
Daarbij is en blijft het een training, en ik denk dat je dat niet uit het oog mag verliezen. Net alsof wij met ze allen niet eens truukjes en dingen proberen in een training die je in een wedstrijdring echt niet moet uithalen Bloos (en dan heb ik het nog niet eens over het gebruik van hulpmiddelen Schijnheilig )


het gaat me niet over foefjes maar meer om de -in mijn ogen- verkeerde redernatie/theorie:

Oprichting krijg je niet door, voorhand oprichten en achterhand onderrijden, maar door, gaan zitten van achter en daardoor rijzen van voor!

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 11:40

samsam denk wat je wilt maar ik rijd mijn paard niet in oprichting op de manier dat jij hier beschrijft Boos!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:13

jess2130 schreef:
samsam denk wat je wilt maar ik rijd mijn paard niet in oprichting op de manier dat jij hier beschrijft Boos!


maar waarom hou je je handen dan zo hoog?
als dat niet is om oprichting te verkrijgen, kan je toch net zo goed je handen gewoon op normale hoogte hebben ipv zo hoog

op de foto die je er bij hebt gezet kan ik niet beoordelen of je wel/geen valse aanleuning hebt, wel vindt ik dat het paard niet echt gaat zitten, wat wel hoort als je hem gaat oprichten

kan liggen aan de foto die schuin van voren is genomen, maar hij lijkt eerder wat voorover te lopen qua gewicht, iig gaat hij niet zitten, pas als hij achter gaat zitten kan je hem voor oprichten

dat gaat dan vanzelf, achter gaat hij zitten, waardoor hij voor omhoog komt en dan rijd je met je benen naar je hand toe
zonder je handen zo extreem hoog te houden.

want nogmaals, je onderarm behoort 1 lijn vormen met de teugels, bij jou is dat absoluut niet zo, kan dus niet goed zijn.
training of niet, je heft je onderarmen omhoog, ipv dat ze 1 lijn vormen met de teugel naar zijn mond.

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 13:24

Renske20"]
[quote="jess2130 schreef:
samsam denk wat je wilt maar ik rijd mijn paard niet in oprichting op de manier dat jij hier beschrijft Boos!



op de foto die je er bij hebt gezet kan ik niet beoordelen of je wel/geen valse aanleuning hebt, wel vindt ik dat het paard niet echt gaat zitten, wat wel hoort als je hem gaat oprichten
[/quote]

Die foto die er nieuw bijgezet is, is een gewone rijfoto, geen oprichting, dat was nog een week voor de stage, jullie beweren dat ik met mijn hoge handen trek en zo een valse aanleuning bekom en dat is de reden waarom ik deze foto erbij heb gezet, als ik met zo een losse teugel een aanleuning kan bekomen... tja dan zal dat zeker wel van het trekken zijn Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:46

wel/niet oprichten daargelaten(daar ging het toch over in dit topc?je rijdt met hoge handen ivm de oprichting, dat zei je zelf) feit blijft dat ik van een foto geen aanleuning goed kan beoordelen, en hij lijkt op die foto behoorlijk op de voorhand te lopen, kan liggen aan hoe de foto is gemaakt, maar zoals hij daar loopt, zou je een week later helemaal niet met oprichting bezig moeten zijn, maar die achterhand eronder zien te krijgen, hij moet eerst zittern voor hij opgericht kan gaan lopen

en met een losse teugel(zoals je net dus zegt) heb je al helemaal geen aanleuning, als hij met een losse teugel zo loopt ga ik eerder aan een valse krul denken, voor een echte aanleuning moet je met je benen naar je hand toerijden en licht contact met de mond hebben, dus geen losse teugel, maar ook geen hele hoge handen,maar nogmaals van een foto die schuin va voren is genomen kan ik niet veel zeggen, sowieso zie je op een foto een momentopname, wat op een foto wel opvalt is bv de houding van de ruiter, in dit geval je hoge handen.

maargoed, dit is toch een eindeloze discussie

doe vooral wat jou juist lijkt, maar die hoge handen zijn gewoon niet goed

en ik zeg dit nu voor de 4e keer inmiddels, en je reageert er steeds niet op:

je onderarmen horen 1 rechte lijn te zijn met de teugels, jij heft je onderarmen omhoog

zoek de quote van bets die ik een stuk terug plaatste nog maar eens op

bets rijdt zelf ook bij AdB en haar quote maakt duidelijk dat zo'n hoge handen niet goed zijn

mijn vraag is dus nogsteeds onbeantwoord: waarom rij je met zo'n hoge handen?

maargoed, veel succes verder

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:34

jess2130"]
samsam denk wat je wilt maar ik rijd mijn paard niet in oprichting op de manier dat jij hier beschrijft Boos!
[/quote]

Ik doelde ook meer over deze opmerking over dezelfde trainingsmethode:

[quote="marahorse schreef:
met hoge handen hef je eigenlijk de voorhand als het ware op zodat het paard de onder hand er onder kan zetten.

het wordt veel gebruikt, je paard zijn galop is dan ook vele beter

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:37

Mooie foto's. Zo te zien heb je jouw paard lekker aan het lopen.
Mijn vorige instructrice wilde ook dat ik met hele hoge handen reed. Mijn paard reageerde daar niet fijn op vond ik zelf. Jouw paard blijkbaar wel.
Als dit voor jouw paard goed werkt, zou ik daar gewoon mee door gaan.
Het beeld is wel wat minder mooi, maar ik begrijp dat dit meer een tijdelijk iets is totdat je paard uit zichzelf beter op 4 benen loopt.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:53

orionneke"]
[quote="orionneke schreef:
Een paard met hoge hand rijden, hij zou dan op EIGEN benen moeten lopen en aan de andere kant steun moeten zoeken op de hand,......zeeeer tegenstrijdig niet waar??




Zoals ik zei zeer TEGENSTRIJDIG...... Je zegt steeds iets anders om je eruit te praten, je smoes is leuk geprobeerd maar hij werkt niet hoor.
[/quote]

Tegenstrijdig maar waar. Je zult een paard moeten LEREN om op zijn eigen benen te lopen. Dit kan dus door m in t begin steun te bieden.

Simpele vergelijking:
Een kind wat leert lopen doet dit met behulp van tafel, box en moeders hand. Later zal dit kind op eigen kracht lopen.

Een paard wat recht leert lopen en vervolgens op eigen benen gaat lopen doet dit IN DIT SYSTEEM aan de hand van onder andere de hoge hand!!

Dit systeem werkt gewoon, evenals vele andere MITS GOED UITGEVOERD. en dat is waar het vaak aan schort.........

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 08:19

waarom gaan jullie allemaal zo door op die hoge handen????? je kan tog nog wel wat positiefs verzinnen?????

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:49

Ik hoop vanavond foto's te hebben van Antoine zelf, waarop hij zelf aan het rijden is en dan mogen jullie je oordeel nog een keer laten horen (handen helemaal niet TE hoog).

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:13

Ipsilonka schreef:
Ik hoop vanavond foto's te hebben van Antoine zelf, waarop hij zelf aan het rijden is en dan mogen jullie je oordeel nog een keer laten horen (handen helemaal niet TE hoog).


ja, ik hoop dat die fotos hier er op komen, ik wil hem wel zien rijden. ik wou eerst ook met mn paard naar hem toe gaan

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:07

Ik zie kruisjeeees ... Scheve mond

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 10:08

Yellowfish schreef:
Ik zie kruisjeeees ... Scheve mond


Even poging om ze terug te zetten/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 11:23

Wat ik van de foto's kan zien echt mooi paard en kan echt super mooi lopen!!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:27

mooie foto's ! ziet er goed uit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:27

Wat ik van de foto's kan zien is alleen de bovenste waar je handen heel hoog hebt (wat ik er dan van zie).
Ze zijn zo hoog dat je ze bijna tegen je "vrouwelijk rondingen" aan heb zitten, dit vind ik ook geen goede handhouding.
Maar als jij vind dat je paard er beter van word, moet je zo doorgaan !

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:03