Haflinger Jumper showt zich op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tossielove

Haflinger Jumper showt zich op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 19:16

Een tijdje geleden is mijn vriendin weer eens meegegaan om fotos van het rijden te maken, omdat ik niet veel recente rijfotos heb, en omdat je er ook veel van kan leren. Jumper is 5 jaar oud, en sinds ze 3 was in het bezit van mij. We lessen ongeveer elke week. Veel kijk plezier, en brandt maar los :) Goede tips zijn heel erg welkom :D
Van mezelf vind ik dat ik af en toe minder streng mag zijn met mijn handen en meer dragen, en mijn benen stiller mag houden. We zijn er wel goed op aan het oefenen.
(ik heb alle fotos geplaatst, dus niet de mooiste eruit gezocht :+ )

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

:wave: :wave:

tossielove

Re: Haflinger Jumper showt zich op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 07:52

dank jullie wel :)

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:24

Leuke Haf!
Ik heb het idee dat hij met n valse knik loopt...mooi nageeflijk is ze niet in ieder geval niet.
Ook denk ik dat je haar iets meer mag activeren in de achterhand. Veel overgangen rijden en schijnovergangen. Probeer luchtig contact te houden, met een ontspannen hand, met een ontspannen arm. Op het moment dat jij ontspannen bent zal je pony dit ook uiteindelijk worden en loslaten in het kaakgewricht waarop zij dus gaat nageven.
Je houding vind ik er trouwens netjes uit zien.
Heel veel succes en plezier nog met Jumper!

pionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:48

Ik vind niet alle foto's een even ontspannen beeld geven, ga mee in het commentaar hier boven van de ontspannen hand en arm. Succes ermee!

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:19

Ik zie ook de valse knik en inderdaad komt ze op foto 7 lekker met haar hele hals naar beneden. Probeer niet alleen terug te werken met je handen maar geef haar ook af en toe de ruimte om te zakken vanuit haar schoft. Zo controleer je gelijk of ze lekker ontspannen is. Verder zit je er netjes op en heb je een mooie haf!

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 14:35

dankjewel voor de reacties :)
@joycie81 ik ga er zeker wat mee doen! hoe kan ik die valse knik er dan uitkrijgen zodat ze wel mooi nagefelijk wordt? op achterhand en ontspannen werken we al veel; wat steeds beter gaat :)

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 14:36

Ik zal over een poosje weer een topic plaatsen, ik hoop dat er dan verbetering te zien is! :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:19

Ik heb het idee dat op een aantal foto's jou teugels voor het mooie net even te lang zijn. Bijvoorbeeld foto 3 en 12. Als jij je teugels net even korter doet dan ga jij ook iets meer rechtop zitten. En je paard uit een valse knik halen werkt het beste (bij mijn pony in ieder geval) door haar lang,laag en rond te rijden en dan langzaam op te pakken maar veel te wisselen in halshouding van je paard zodat je altijd weet dat ze nageeft.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 15:14

@tumtummie: okee; ik ga op mijn teugels letten! ik probeer ze altijd op de zelfde lengte te houden als ik gewoon rijdt. bij die middendraffoto geef ik ietsje mee, waardoor de teugels idd een beetje langer zijn :j
goed om te weten; ik ga het eens uitproberen :)

Lunakeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:55

leuk hoor !

let op je voeten..

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:00

Mooie haflinger!
Ik zie ook een valse knik en spanning in de kaak, foto 7 is wel de mooiste en minst gespannen foto trouwens.
Hier een tipje: ga eens een heel 'uur' (:zolang als je rijd) alleen maar voorwaarts rijden, zowel in draf en galop als in stap. Niet afremmen in de bochten en gewoon gas erop ;) Dan zul je aan het eind zien dat je pony beter in balans wordt en vanzelf nagefelijk gaat lopen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:09

Leuke haf! Op foto 7 loopt ie het beste. Wat langer en lager. En je neusriem mag wel een paar gaten omhoog! Maar goed voor mekaar hoor, leuk dier!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:43

Mooie haf! Probeer wel om je tenen naar binnen te houden, want op sommige foto's steken je benen erg naar voor, dat heb je niet als je je tenen naar binnen houdt :)

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 16:50

sunneva: heb vanmiddag weer les gehad, en daar ook mee gekregen om meer vooruit te rijden, vooral in galop :) we gaan dr voor trainen dus! :)

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:58

ik heb het idee dat je teveel op de voorhand aan het rijden bent en vandaar die valse knik, probeer hem wat meer van achter naar voren te rijden en zijn achterhand meer aan het werk te zetten, dan komt de voorhand vanzelf. de teugels gewoon ontspannen contact houden. Met op je zit en been rijden is belangrijker dan de teugels. Maar dit is mijn mening het ziet er voor de rest wel goed uit :)

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:50

Leuk, foto 7 geeft idd een mooi beeld weer! ;)
en zelf af en toe wat ontspanning krijgen in je eigen arm, maar las dat je daar mee bezig ging! Veel succes in ieder geval! ;)