Appaloosa Sproet at work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Sproet

Appaloosa Sproet at work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 18:23

Hallo iedereen,

vorige week had ik les met Sproet, en me moeder had foto's gemaakt.
Sproet is een 7 jarige appaloosa (denken we, ras is onbekend) van 1.62. ik heb hem nu iets meer dan 2 jaar en we zijn al heel erg vooruit gegaan.
zelf vind ik me verbeterpuntjes dat ik me benen meer naar achter moet houden, soms laat ik me teugels iets te lang en ik moet naar voren kijken ipv naar beneden. maar ik vroeg me af of jullie nog tips hadden.
zaterdag hebben we onze 4e wedstrijd gehad en we zijn 2x eerste geworden met 189 en 188 punten. dus daar ben ik super tevreden over :) nu zijn we B+6.

hier zijn de foto's:

1. losrijden
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Dit vond ik zelf wel een fijn beeld:
Afbeelding

7. hier komen me benen te ver naar voor en zelf zit ik ook te ver naar voor:
Afbeelding

8. weer is mijn houding niet goed:
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. middendraf, weer mijn houding niet goed..
Afbeelding

13.
Afbeelding

Dat waren ze , als jullie tips hebben graag opbouwend kritiek
bedankt voor het kijken!

Groetjes Anne

Frummels

Re: Appaloosa Sproet at work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:18

Wat een ontzettend leuk paard heb je!
Allereerst wil ik even zeggen dat ik hem ontzettend fijn in de aanleuning vind ogen, zo zie ik het graag. :)
Als tip voor je benen, misschien kun je je beugels 2 gaatjes korter doen? Het lijkt alsof je heel erg lang zit namelijk!
Gefeliciteerd met je mooie punten en succes nog verder samen

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:36

Hee was leuk om Sproet hier voorbij te zien komen! :D Vond het altijd zo'n leuk beest, lekker knuffelig!
Zie jullie wel eens rijden als ik m'n hond uit laat of naar stal fiets, volgensmij tijd terug je zelf nog een x zien vallen :+

Ziet er goed uit, oog lekker ontspannen! Misschien inderdaad je beugels een keertje korter doen en kijken of je beenligging dan beter is?

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:57

@frummels bedankt! Ik ga proberen mijn beugels een gaatje korter te doen, kijken of het dan beter gaat.

Hee bente leuk dat je reageert! Haha dat kan wel, toen sproet bulten op zijn rug had waarvan niemand wist wat het was heb ik een half jaar met barebackpad gereden, toen ben ik inderdaad een paar keer gevallen. Maar dat was nog op de vorige stal en inmiddels alweer anderhalf jaar geleden. Nu sta ik op de Tinkerberg is een supergezellige stal!

Nou ik ga jullie tips opvolgen is er verder nog iemand die tips heeft?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:27

Wat een geweldige naam voor een appie :D Echt heel erg leuk

Er zitten echt fijne stukken tussen, maar ook wat stukken dat hij weer wat uit elkaar valt, dus het lijkt nog niet helemaal stabiel. Veel km maken en aan je aanleuning blijven werken, dan komt dat vast goed!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:52

Wat een knapperd zeg!!
Ik vind het trouwens positief dat je je teugels eerder te lang hebt dan te kort :j
Wat zijn dingen waar je mee bezig bent voor je paard qua rijden?

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 06:53

Hoi,

@ corelli dankjewel! Zou je dan kunnen zeggen wat jij minder goede stukken vind en welke je wel een goed beeld vind geven? Gewoon nieuwsgierig :)

@livetime dankje! ja ik rij ook nog maar in de B dus ik hoef nog niet aan oprichting of iets te denken. Gewoon lekker ontspannen rijden. We doen tijdens het rijden veel overgangen en tempowisselingen. Ik ben heel erg aan het trainen op de middendraf omdat hij meer versnelt dan verruimt. Op me protocol stond dat ook altijd met een 4 of 5. Maar zaterdag had ik na veel trainen eindelijk een 6 met het commentaar meer vanuit de ah. Hij is dus nog lang niet goed maar het verbeterd al wel!
Verder doen we veel voltes verkleinen en weer vergroten, slangenvoltes en ik rij veel op de binnenhoefslag zodat ik kan zien of hij recht is.

Groetjes Anne

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:35

Ik vind het er erg netjes uitzien. Nog gefeliciteerd met je punten.
Ik had alleen het idee dat jij je handen een klein beetje vastzet op je of bij je bovenbenen. Probeer je handen goed voor het zadel te houden en niet te gespannen zitten met je armen. Af en toe even je schouders omhoog en weer naar beneden doen kan ervoor zorgen dat je weer even ontspant.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:42

Ziet er goed uit! Alleen opletten dat je je benen niet afsteekt, dus iets minder druk op je onderbenen zetten

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:24

@ tumtummie dankje! ja dat kan wel kloppen, ik moet soms zelf me schouders ontspannen heb ook altijd last van me rug na het rijden omdat ik en naar beneden kijk en me schouders teveel span.. Maar ik werk eraan!

@ unicorn kiss dankje! Ja ik heb daar wel moeite mee vooral in de galop..

Ik hebvandaag me beugels een gaatje korter gedaan maar dan zitten ze echt te kort en kom ik met mijn knieën op dat harde uitstekende stuk zeg maar dus het ligt gewoon echt aan mijzelf dat me benen naar voren gaan

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:18

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:43

Leuke pony, over het ras, misschien een knabstrupper? ( of hoe je dat schrijft xD) Ik vind foto 10 zelf wel een fijn beeld om te zien, je pony loopt hier beter als bij de rest. Oke ze loopt aan de teugel, woehoe, maar ze gebruikt haar rug er niet bij.Probeer daarom lang en laag te rijden.Bij mijn verzorgpony helpt het om in de buiten teugel een ophouding te geven.En dan weer losser.En wanneer ze goed loopt geef ik ietsjes meer teugel. :) Je voelt als ze goed lopen, dan bollen ze hun rug. :)

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 08:54

Dankje, qua gedrag lijkt hij ook heel erg op een appaloosa dus ik denk dat hij dat is, maar je weet natuurlijk nooit. En ik vind zelf dat hij wel fijn over zijn rug loopt, dat zegt me instructrice ook. Op het begin rij ik lang en laag maar als hij daar eenmaal ontspannen loopt pak ik hem wel meer op.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:26

Wat een ontzettend leuk stippenpaard heb jij, zeg!
Heb eigenlijk weinig op te merken, alleen je houding kan hier en daar nog wat bijgeschaafd worden.
Op sommige foto's heb je handen niet op de juiste plaats (te hoog, of te laag, niet recht op).
En je benen/voeten maar dat geef je zelf ook al aan.

Jullie zien er leuk uit samen, succes verder!

Kimmiee92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:34

Aahw, wat een leuk paard heb jij! Stippen om verliefd op te worden! Ik vind het er verder netjes uit zien en sluit me aan bij het commentaar over je houding. Ik heb altijd geleerd: Oor-schouders-heup-hak lijn. Misschien een handig weetje om te onthouden? Maar ik vind het een leuk paardje! :)

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 20:52

Dankjullie! ik ben bezig om aan me houding te werken maar als ik geconcentreerd aan het rijden ben betrap ik mezelf er elke keer weer op dat me benen te ver naar voor gaan haha

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:26

wat een super leuk paardje!
ik vind hem vrij relax lopen,
het geeft een prettig beeld.
op foto 6 lijkt het wel een beetje alsof je je handen ongelijk houd,
je binnenhand lijkt iets strenger, terwijl je handen gelijk horen te zijn:)

x_dwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:32

Wat een leuk beest, probeer hem inderdaad wat meer bij elkaar te houden, verder ziet het er netjes uit! :)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:21

Ik vind het er fijn uitzien, ook een superleuk paardje. Ik vind helemaal niet dat je beugels korter moeten. En je handen op gelijke hoogte houden!

Lunakeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:48

leuk dier.

Handen wat meer dragen en schouders naar achter !

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 09:47

Dankjullie! Hij heeft soms de neiging om rechts vast te pakken dus soms is rechts misschien strenger maar ik probeer rechts zoveel mogelijk los te laten zodat ik gelijke teugeldruk krijg maar dat gaat wel goed.

@ jippyhorse nee ik heb dat idd al geprobeerd maar dan komen me knieën te veel op dat harde stuk Zegmaar, en dat is nou niet echt de bedoeling.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:51

Leuke Stippel! Volgende week is er appaloosa sportdag in Leusden, misschien leuk om mee te doen?
Verder ziet het er braaf en ontspannen uit, op sommige foto´s steek je je voeten wat uit en probeer misschien je handen wat meer recht op te houden.
Er loopt hier trouwens een appaloosa topic, misschien leuk om mee te kletsen :D

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 17:42

paardjes123 schreef:
Leuke Stippel! Volgende week is er appaloosa sportdag in Leusden, misschien leuk om mee te doen?
Verder ziet het er braaf en ontspannen uit, op sommige foto´s steek je je voeten wat uit en probeer misschien je handen wat meer recht op te houden.
Er loopt hier trouwens een appaloosa topic, misschien leuk om mee te kletsen :D

Hoi, dankjewel!
Oei ik heb dan toetsweek .. dus kan helaas niet meedoen, heb ook geen trailer tot mijn beschikking.
ik zal is kijken naar dat topic, heb niet zo heel veel tijd om intensief mee te lezen, maar is wel leuk om een keer te kijken :)
jij hebt trouwens ook een superleuk paard :j !

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:02

Ik vind het een fijn beeld! Je rijd hem heel mooi!
Ze zie ik ze graag rijden! ;)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:13

Wat een leuk paard, en wat een leuke naam! Mijn paard heet ook Sproet! ;)

Je hebt hem lekker aan het lopen hoor. Ziet er ontspannen uit .