Arabier Zaphira doet hard dr best!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Njoee

Arabier Zaphira doet hard dr best!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 20:48

Hooooy,
Omdat ik op m’n vorige topic niet zo’n succes was (Spaanse arab @ work), hier nog een poging haha. Ik ben erg vooruit gegaan vind ik zelf. Vind het erg goed gaan en Zaphira is zoveel losser in dr nekkie.
Ik rijd op b niveau, nouja, ik kan nog niet eens normaal zonder rare koeiensprongen en raceaanvallen een proefje rijden denk ik. Maar het is nu wel veel beter!
Ik heb les genomen van een super instructrice en daardoor gaat het ook beter, ben blij dat ik uiteindelijk toch ervoor heb gekozen om lesjes te nemen.
Voor de rest is Zaphira misschien een beetje een beetje vet. Maar ze is wel eens dikker geweest :P.

Mijn puntjes:
-meestal niet zoveel naar achter zitten.
-tenen naar voor.
-en ik heb ook wel eens pianohandjes.
-niet naar beneden kijken.

Zaphira’s puntjes:
-ze zet zich makkelijk vast.
en de rest weet ik niet haha xd.

Stapperdestap
Afbeelding

Idem
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Doorzitten
Afbeelding

Weer draf, vind dit wel een lekker beeld. Nog niet helemaal goed er doorheen, maarjaa het is een begin.
Afbeelding

Idem
Afbeelding

En dan had ik vandaag ook weer les. Ik heb meer gestapt. En het ging heel goed!

Drafje
Afbeelding

Again
Afbeelding

Stellen, ondertussen druk in gesprek :P
Afbeelding

..
Afbeelding

Van hand veranderen
Afbeelding

En de laatste.
Afbeelding

Doeidoeeii!
Afbeelding

nou, verbeterd of niet? :3

Alikesflame

Re: Arabier Zaphira doet hard dr best!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:51

Leuk paard heb je!
Een paar tips probeer je handen meer te dragen zodat je je ellebogen ook wat meer buigt. Je rijd wel heel vriendelijk, netjes.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:54

Ik zou de eerst tijd eerst de motor activeren.
Dus voor min of meer laten voor wat het is.

Arabieren zijn heel gevoelig in hun mond.
Hoe meer jij voor aan de gang gaat hoe sterker zij zich maken.

Als zij voorwaarts gaat worden en meer gaat sjouwen zal ik vooral op het voorwaarts neerwaarts gaan oefenen.
Dan train je op meer rug gebruik.

Succes met je spaanse merrie...het zijn zeer fijne Arabieren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:56

Wat een vooruitgang!

1 opmerking. Stellen en druk in gesprek.... dat gaat niet samen ;)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:56

Mooie pony, probeer wel je handen iets meer te dragen, voor de rest ziet het er heel goed uit :) Leuk dekje ook :j

Njoee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 20:58

Dankjullie voor de tips! Kan ik zeker wat mee :3

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:07

Wat heb je een mooi paard! Ze loopt al een stuk meer ontspannen dan in je eerste topic (hoewel ze er daar ook bepaald niet ongelukkig uit zag).
Ik zou de beugels een gaatje langer maken, althans op een paar foto's lijken ze een stuk korter dan op de andere en mede daardoor zit je op die foto's teveel in stoelzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:55

Stoelzit heeft in dit geval vooral te maken met de beugelophanging, die zit te ver naar voren.

Ik zou wel aanraden om helemaal eens naar het zadel te kijken, hij lijkt me erg lang voor een Arabier, en in een vzh is je houding per definitie bagger. Ik raad aan om eens te gaan kijken naar een dressuurzadel, en dan bij voorkeur wintec of Bates, die hebben de beugelophanging meer naar achter liggen, waardoor je beenhouding automatisch al veel mooier is.
Denk er aan je billen te ontspannen, niet zo hoog uit het zadel komen met lichtrijden, is niet nodig, laat je opgooien en ga zachtjes zitten, that's all. Niet zelf gaan staan, dan kom je achter de beweging. paard lijkt hier en daar ook haar rug wat weg te drukken, maar ik kan zo niet zien of dat aan het zadel of de ruiter ligt, of de combi (wat logisch lijkt, zadel zet je in stoelzit, waardoor jij bij het lichtrijden steeds op de lepel klapt, wat niet erg prettig is voor de rug).
Vind haar hoofd-halshouding veel fijner zo, probeer je schouders nog wat meer te laten vallen, en handen meer dragen, zodat je makkelijker mee kunt gaan.

Echt een vooruitgang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:35

Ahw wat een geweldige pony!! Ik ben er dol op!!ik zou je als tip mee willen geven dat je nog maar even niet op de voorkant moet focussen. Eerst maar eens het motortje smeren en laten werken. Lekker veel (schijn) overgangen rijden, lekker schakelen. Ook lekker veel slangevoltes rijden.. Die nagevelijkheid is een kado-tje die je krijgt van je paard, als je correct rijd!! Dussss genieten!! Want jullie zijn zeker een leuke combi om te zien!!

Ik zou wel je zadel even goed nalaten kijken, die lijkt me niet helemaal geschikt voor je paard, maar ook voor jou lijkt hij niet ideaal.

Succes

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:45

Aller eerst: wat een leuke pony heb je!

Dat ze niet loslaat van voren komt ws omdat de motor van achteren niet goed geactiveerd is, zorg dat ze eerst goed aan je been is voordat je te veel van voor gaat prutsen :)
Je zit kan je weinig aan doen hoor, das gewoon flut met een vz zadel, ik weet er alles van :')
Probeer alleen niet te veel mee te hangen in een wending, verder veel verbetering hoor!

Njoee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 16:41

Dankjullie voor de tips, ga zeker kijken voor een zadel! (ben al een tijdje bezig maar vind maar niks ;p)
Laatst bijgewerkt door Coby op 08-10-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op inmiddels verwijderde post verwijderd.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:20

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:09

Wat een leuk paardje heb jij zeg! Let inderdaad op je handen, zet ze iets meer rechtop. Ook moet je proberen om iets meer naar voren te gaan zitten, ik heb het idee dat je erg naar achteren hangt in je zadel. Met de foto's van de les heb jij je pony op een paar foto's heel mooi nageeflijk lopen!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:21

Lunakeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:56

cap op meid !

let op je voeten, wel echt een leuke pony en leuke combi..

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:40

Ik vind het er echt 'anders' of te wel wat fijner uit zien bij de 2e foto reeks! ;)
Ik vind haar hier als iets fijner lopen, verdere kritiek is zo goed als al gegeven! Veel succes! ;)

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:51

Ik vind foto 5 een heel fijn beeld geven! Lijkt ze ook wat actiever van achteren.
Lekker doorgaan met je lessen en dan komen jullie er zeker! Leuke combi!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:53

iets nageeflijker en je handen meer in knik houden
verder leuk dier!

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:18

wat een knap arabiertje,
idd ligt je zadel niet helemaal super, laat t goed nakijken, t kan zijn dat hij nu op dr nieren drukt.
Voorderest ziet t er leuk uit zeg :)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:04

Wat een prachtige merrie en je bent inderdaad vooruit gegaan zeg!
Net zoals hierboven raad ik je aan haar eerst actiever te maken. Een tip hiervoor is veel (schijn)overgangen rijden en veel schakelen in tempo in je gangen. Succes!

renateschaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:37

leuk beesje maar zoals al vaker is gezegt probeer haar wat actiever te laten lopen

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:26

ziet er inderdaad al veel relaxeder uit als in je vorige topic! Naar mijn idee mogen je handen iets hoger? Zodat je haar meer opvangt en bij elkaar houd.
Ga zo door :)

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:12

Vooruitgang is heel goed te zien, het is zeker een fijner beeld om naar te kijken.

Probeer je handen iets meer te dragen en te ontspannen,
misschien de beugels een gaatje langer en probeer je paardje lekker te activeren.

Vind het een erg leuk dier om te zien, jullie zijn een leuke combi samen en de vooruitgang is goed zichtbaar.
Succes samen :)

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:30

ik heb jouw vorige topic met deze vergeleken. Wat gaan jullie goed vooruit! Jullie zijn echt op de goede weg hoor! En fijn dat de bak er beter bij ligt.
Leuk beestje!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:37

In vergelijking met het vorige topic, en dit.
Woooow, dat een verandering, in je vorige topic loopt je pony als een witte kameel zonder bulten rond te lopen om het zo te zeggen :+
Die vooruitgang is duidelijk te zien! het geeft zeker een fijn(er) beeld om naar te kijken, doe zo verder! :)

verder nog wat puntjes:
Probeer je armen in een knik te houden, op de eerste foto zie je duidelijk dat je die erg strekt, als je ze in een lichte knik houd, rijd het ook fijner voor jezelf
Ook zie ik op zo goed als alle foto's dat je je handen redelijk laag houd, dat zal zijn doordat je je armen zo gestrekt houd.
Misschien de volgende keer je beugels een gaatje langer? Ik vind dat je erg in stoelzit zit op sommige foto's..

Probeer hier op te letten, ik zou ook een toque (cap) aanraden .. Toch zeker voor in de les, snap trouwens niet dat je instructrice je zonder laat rijden, als wij zonder toque in de les komen mogen we netjes rechtsomkeer maken, paardje afzadelen en helpen sjouwen met balken en staanders (als het springles is) bij gewoon dressuur hebben we letterlijk 5 seconden om die te gaan halen.