Alleen hopen de eigenaar en ik nog steeds dat we er ooit mee kunnen springen en crossen. Voor dit topic heb ik toestemming van de eigenaar. Ik rijd Jinja 5 tot 6 keer in de week. De eigenaar 1 tot 2 keer.Paspoortje:
Jinja
6 jaar (geboren 26-6-2006)
Merrie
Connemara
V. Rory Rasputin
M. Norlunds Nikita (ster) (is trouwens nog steeds in ons bezit)
Jinja is toen ze 4 was zadelmak gemaakt en tot haar 5e is dat rustig opgebouwd tot 2x per week rijden (+/-30 minuten). Sinds toen ben ik haar gaan rijden. Ze kon toen een beetje zakken met haar hoofd (wat haar 'aan de teugel' toen was
), en vooral heel hard draven en nog harder galopperen. Ik rijd haar dus nu anderhalf jaar en in deze tijd is zij (onder begeleiding van 2 instructrices) goed vooruit gegaan, zich meer gaan verzamelen. En afgelopen heeft mijn instructrice (na een week haar trainen ivm mijn vakantie) zelf een klein stukje passage gedaan met haar.) Ze heeft haar evenwicht wel, maar hangt af en toe super erg. We zijn vooral bezig met ontspannen en over de rug rijden bezig. Ze is bitloos ingereden en o.a. ook met de methode van Emiel Voest. Sinds januari 2012 loopt ze aan het bit en dit jaar zijn we ook wedstrijden officieel gestart. (2 tot nu toe. 180&174 + 169&206) Ze kan oefeningen van de L en ook beginselen van de M, maar hier zijn we niet echt mee bezig (meer met ontspannen)Ik zoek vooral tips zodat ze nog meer ontspannen kan lopen en wat ik tegen het hangen en 'hard in haar mond zijn' kan doen. Bovendien het zadel ligt nu niet meer super (het is een WOW-zadel voor kenners en 3/4 jaar helemaal op maat aangepast) de zadelmaker komt binnenkort. Ik zit heel erg naar voren, ik los het nu vooral op met mijn bekken omhoog drukken en schouders naar beneden, meer tips graaaaaaaaag!
8 mei 2011, eerste onderlinge wedstrijd.
Eind zomer 2011, nu al meer ontspanning.Wedstrijd Zaanse Ruiters 24-6
Moet meer ontspannen
Dit beeld is dus helaas de overgang galop naar draf, om te janken... We proberen de overgang zo lang mogelijk te maken en nu gooit ze niet meer de hoofd in een keer omhoog en kan je haar makkelijk naar arbeidsdraf rijden.
Ontspannen beeld, mag voor de wedstrijden hoger, maar hier gingen we volgens mij naar het halsstrekken
Vind ik wel een mooi beeld 
Mijn houding 
Middendraf, beetje uit elkaar en moet meer ontspannenKeuring gister, 26-8 (verplicht zonder dekje trouwens)
Bestgaande rijpony, 1e van de merrie's en 4 van het totaal. (in de finale)
Fijn beeld, iets meer ontspannen
Fijn beeld thuis middendraf oefenen
Thuis loopt ze altijd meer ontspannen, we logisch..
Afsluiter, Jinja vond de lintjes eng en ze kreeg er een boel... 1e premie en ster geworden plus dagkampioen. En ook nog 4e van de best gaande rijpony's
http://www.connemara.nl/keuring/keuring2012foto.htm
Hier staan nog foto's op van de keuring, maar die plaats ik hier niet ivm copyright.
als de foto's niet werken: http://www.mijnalbum.nl/Album=6DFGQOZU
Eerste keer op HAW dus beetje lief