Pelayo @ Springles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Pelayo @ Springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:54

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje terug dat ik een topic maak van Pelayo. Ik heb de afgelopen weken veel stage gehad en heb hem daarom niet vaak kunnen rijden. De laatste 2 weken mocht hij wel mee naar stage en daar heb ik ook les gehad, maar ik heb hier geen foto's van :+
Afgelopen week hebben we weer springles gehad. In het begin was hij heel braaf, sprong netjes voor de eerste keer over het blok, had wel een weigering bij het hekje (waar hij iedere les wel een keer overheen springt...). Aan het einde van de les had hij er genoeg van en weigerde hij bij ongeveer iedere hindernis. Stom beest >.> Maar zoals ze dat daar zeiden: 'Je leert pas echt rijden als ze weigeren' waar wel een kern van waarheid in zit natuurlijk.

Voor wie Pelayo nog niet kent:
Pelayo
5 (hij is 21 juni 5 geworden *\o/* )
Ruin
NRPS
Pablo x Carl

Eigen commentaar:
- Contact houden boven de sprong
- Tenen
- Heb een beetje pianohandjes
- Minder uit het zadel komen

1. Hij loopt misschien niet mooi in een krulletje, maar ik vind het beenwerk wel heel mooi.
Afbeelding

Blije pony

2. Inspringen
Afbeelding

3. Hier springt hij mooi, ik moet contact houden
Afbeelding

Wat is dat?

4. Totaaaaaal niet eng :)
Afbeelding

Lieve Pelayo <3

5. Nog een keertje
Afbeelding

6. Niet zo'n lieve Pelayo :(
Afbeelding

7. Hij kan het wel
Afbeelding

8. Hindernisje erbij
Afbeelding

9. Hij tilt mooi zijn beentjes op :)
Afbeelding

10. Oh oliebol! Een oxer! (stiekem kijkt hij de westernpaarden op stal af.. Hij was er al een keer langsgegaan dus vandaar dat de balk schuin ligt)
Afbeelding

11. Stijltjes zijn niet eng :j
Afbeelding

12. Alhoewel...
Afbeelding

13. Hij kan wel over het halve oxertje heen
Afbeelding

14. Dit vind ik een mooie foto
Afbeelding

15. Nog een fotootje van de dressuurles, mama was net te vroeg opgehouden met foto's maken want hierna liep hij pas fijn.
Afbeelding

ForeverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:19

wat een leuk hoofd heeft jouw pony!
eventjes een tip voor jouw handen met contact met de teugels.
probeer ze iets korter te doen en dan je handen meer meegeven boven de sprong.
het lijkt erop dat jij met je handen op de hals steunt.
probeer ze niet op de hals te steunen want dan kan je heel moeilijk je handen naar voren doen.
ik weet niet hoelang je al springt met deze pony maar het zal in het begin wat lastig zijn met balans maar als het lukt zal je houding er ook van verbeteren.
hopelijk helpt dit en nog veel plezier met lessen en dan komt het helemaal goed!

goldenarrow

Re: Pelayo @ Springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:50

Ik spring nu sinds December met hem (dat was ook voor de eerste keer dat hij sprong). Misschien lijkt het zo, maar ik steun niet op de hals hoor, als je bij foto 8 kijkt kan je zien dat er nog ruimte tussen zit (al is het niet zo duidelijk door de manen :P). Zou het ook kunnen liggen aan het feit dat hij niet aan de teugel loopt en ik op de sprong mijn handen meegeef maar hij dan juist wel opbolt? Want als hij zijn neus naar voren steekt op de sprong heb ik wel contact..

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:13

Dat was ook het eerste wat ik dacht: wat een lief koppie zit erop!
Verder ga ik mee met het commentaar van ForeverMe

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:33

Wat een leuk koppie zit er op je paard! Ziet er goed uit hoor :) Let op dat je boven de sprong wel licht contact houd, verder prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:35

Wat een leuk koppie inderdaad, echt schattig! Train je al een beetje voor de JT? :D

Springen ziet er goed uit. Om beter mee te geven kun je misschien mee tellen voor dat je springt, dat zorgt er ook voor dat je goed ritme houdt. Als je een ritme probeert aan te houden weigert hij ook minder snel, gelijk been geven als hij vertraagd, zweepje erbij als hij gaat 'zwalken' naar de zijkant. En veel oefenen, hij heeft in ieder geval een leuke techniek! :D

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:42

Hey Hey,

Leuke foto's van Pelayo!
En je geeft zelf het commentaar al, mee zitten met de sprong en je handen recht en evt wat hoger.
Maar verder ziet het er leuk uit! Al vind ik natuurlijk de stops het leukst ;-)

Groetjes van de smid

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 23:21

SmidjeJollie schreef:
Hey Hey,

Leuke foto's van Pelayo!
En je geeft zelf het commentaar al, mee zitten met de sprong en je handen recht en evt wat hoger.
Maar verder ziet het er leuk uit! Al vind ik natuurlijk de stops het leukst ;-)

Groetjes van de smid

Haha, ik las laatst dat sliding stops erg goed voor de achterhand van je paard zijn.. Pelayo heeft dat artikel zeker ook gelezen :Y)

Bedankt voor het commentaar en de complimenten allemaal :j

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:58

Jammer dat hij op laatst veel weigerde, want m.i. ben je dan juist niet goed bezig. Je moet dit zien te voorkomen. Dus of stoppen als het nog goed gaat, of na een eerste weigering weer een stapje terug doen.
Springt hij dan een 2tal keren goed, dan stoppen.
Idd minder ver uit je zadel komen op dit soort sprongetjes. Blijf verbinding houden, want als je deze verbreekt voor de sprong gaat je paardje twijfelen en zul je eerder een weigering krijgen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 10:05

@aslo: Het was eigenlijk ineens dat hij weigerde, want daarvoor had hij nog gewoon zijn oortjes naar voren. En we hebben ook een stapje terug gedaan, want dat oxertje was eerst een echte oxer, toen een halve en toen een stijltje. Daarna hebben we er weer een halve van gemaakt. Maar hij moet ook leren om over oxers heen te springen, als je daar iedere keer dat hij weigert een stijltje van maakt ben je nog verder van huis want dan gaan ze het uitbuiten ('als ik weiger krijg ik een makkelijker hindernisje'). We zijn overigens gestopt toen hij er netjes overheen sprong.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:10

Mooie pony heb je! Met een sprekend hoofdje! Er moet nog wel wat aan gewerkt worden maar er zitten al goede stukjes tussen en dat zal vast steeds beter worden! Misschien kun je eerst beginnen met wat makkelijker sprongetjes en bijv. een hekje d`r naast en daar op trainen en als dat goed gaat op het laatst nog een paar moeilijke sprongen mee nemen (over het hekje heeft bijv.) Goed dat je (op de foto`s te zien) genoeg begleiding krijgt. Veel suc6 met je mooie pony!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:44

Leuk paardje. Je zit boven de sprong moet je nog wel wat verbeteren. Het lijkt er idd op dat je met je handen op zijn hals steund. Probeer dat niet te doen.

dieselmegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:15

Leuke foto's :j ,

Probeer wel goed op je hakken te letten
op sommige momenten trek je ze hoog op
probeer ze soms eens wat meer uit te drukken :)

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:17

Je moet inderdaad wat letten op je beenligging, op sommige foto's trek je je hakken op, op andere foto's steek je je tenen naar buiten. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je nu met andere dingen bezig was dan je voeten.
Succes ermee!

(Neem je deze pony volgende week mee naar 't Reelaer?)

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:43

Dat ziet er goed uit! Ik zie alleen dat je je pony vaak niet recht naar de hindernis stuurt,
probeer dat wel te doen want dan hebben ze minder kans om er langs te gaan.. Ookal is dat rechtsturen heel moeilijk haha.
Nog veel succes verder!

Keell006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:09

mag ik als eerst zeggen tegen je wat een leuke pony!

goed contact blijven houden met je pony is tijdens springen erg belangrijk, zodra jij het contact verliest heb je niet meer de controle over je pony, en dan denkt hij: 'ha mooi niet dat ik hier overheen ga'
dus probeer goed contact te blijven houden zowel voor, als tijdens, als na de sprong.

verder ziet het er erg netjes uit :)