Roos voor de 1e keer onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Roos voor de 1e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 10:15

Wij zijn een aantal weken veel bezig geweest met grondwerk en haden al een paar keer over haar heen gehangen en 2x erop gezeten waarvan 1x gestapt.
Vorige week was het dan zover dat er iemand op ging zitten en dat ze dan ook echt aan het werk zou gaan.
Een meisje bij ons op stal die meerdere paarden en pony's inrijd is erop gegaan omdat ik zelf niet kan veroorloven om rare fratsen op te vangen.
De stal eigenaar heeft de longeerlijn vast gehouden omdat hun samen altijd paarden inrijden en dus op elkaar ingestemt zijn.
Roos loopt ook steeds achter me aan waardoor ik geen afstand kreeg en leek het me verstandiger om dit hun te laten doen tot ze het allemaal snapt.
Zie het filmpje:

Marjo

Re: Roos voor de 1e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:19

Ziet er fijn en rustig uit zeg! Hoe oud is het paardje als ik vragen mag?
Persoonlijk zou ik wel in draf lichtrijden in plaats van doorzitten, voor het paard gemakkelijker ;)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:23

Ik zou er wel voor zorgen dat er verder niemand in de bak is als je er voor het eerst opgaat aan de longeer lijn. Je wilt niet weten wat voor ellende je krijgt als je paard aan de kletter gaat aan de lijn en het andere paard erin loopt.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 10:30

Marjoow schreef:
Ziet er fijn en rustig uit zeg! Hoe oud is het paardje als ik vragen mag?
Persoonlijk zou ik wel in draf lichtrijden in plaats van doorzitten, voor het paard gemakkelijker ;)

Zij is 6 jaar..Van dat niet lichtrijden viel me pas later op zal er op letten dat dit gedaan wordt.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 10:32

The_Stig schreef:
Ik zou er wel voor zorgen dat er verder niemand in de bak is als je er voor het eerst opgaat aan de longeer lijn. Je wilt niet weten wat voor ellende je krijgt als je paard aan de kletter gaat aan de lijn en het andere paard erin loopt.

We waren al bezig voor die ruiter de bak in kwam en we waren al bijna klaar vandaar dat zij er tussen reed.
We proberen dit eigelijk alleen te doen als er niemand in de bak is.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:45

Leuk dier, goed dat je hulp hebt gezocht en er niet zelf op bent gaan zitten.
Ik ga mee met de reacties hierboven, voor het dier is het fijner als er mee wordt gegaan in haar bewegingen, je ziet ook dat ze erg onrustig wordt met haar hoofd omdat iemand haar 'tegen houdt'..
Het is belangrijk om het dier meteen al een vertrouwd gevoel bij het in contact komen met de ruiter krijgt, en door dan met haar beweging mee te gaan krijgt ze dit sneller dan dat je het tegen houdt..

Heel veel succes verder :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:23

PrimaDonna_ schreef:
Leuk dier, goed dat je hulp hebt gezocht en er niet zelf op bent gaan zitten.
Ik ga mee met de reacties hierboven, voor het dier is het fijner als er mee wordt gegaan in haar bewegingen, je ziet ook dat ze erg onrustig wordt met haar hoofd omdat iemand haar 'tegen houdt'..
Het is belangrijk om het dier meteen al een vertrouwd gevoel bij het in contact komen met de ruiter krijgt, en door dan met haar beweging mee te gaan krijgt ze dit sneller dan dat je het tegen houdt..

Heel veel succes verder :)

Dat geldt ook in stap. De ruiter zit zó stil dat de pony daardoor wordt tegengehouden in de bewegingen. Meegaan met je heupen, dus.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 10:29

Ik zal hier de volgende keer opletten en dit aangeven.
bedankt voor de tips