Kunnen Gribaldi hengstjes springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:00

Wat ziet hij er goed uit zeg, hij glanst heel mooi.
Hopen dat ie onder het zadel net zo lekker springt als vrij!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:10

Gave foto's Suuz! Op sommige foto's is de techniek iets minder, op andere wel weer heel goed. Hij kan het wel, die Triumph!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:13

Ziet er helemaal niet slecht uit Haha!
Beetje hoog nog, maar beter dan dat de balken om je oren fluiten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:25

Hij springt beter dan mijn paard, die knalt al het hout eraf als ie los springt Haha! Vind het een mooi beest en voor zover ik het kan beoordelen ziet het er hartstikke goed uit OK dan!

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:41

Leuke foto's en voor een dressuurpaard springt hij zeker niet slecht. Maar als springpaard zou ik hem niet willen hebben. (niet gemeen bedoeld hoor!). Zijn hals gebruikt hij goed, maar zijn voorbeen techniek is hmm, matig. Hij houdt ze lang en onder zich, zie het liever gevouwen vooruit. Bij 2 foto's heeft hij ze wel voor zich gevouwen, maar dit komt omdat hij veel te groot afgaat. Hij heeft dan wel het vermogen om er toch nog goed overheen te komen als hij groot afgaat, maar liever zie ik dat hij zichzelf corrigeert en toch goed bij de sprong komt. Ik wil jouw paard echt niet afkraken, want voor een dressuur gefokt paard doet hij het heel erg goed.

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:42

Leuke foto's en voor een dressuurpaard springt hij zeker niet slecht. Maar als springpaard zou ik hem niet willen hebben. (niet gemeen bedoeld hoor!). Zijn hals gebruikt hij goed, maar zijn voorbeen techniek is hmm, matig. Hij houdt ze lang en onder zich, zie het liever gevouwen vooruit. Bij 2 foto's heeft hij ze wel voor zich gevouwen, maar dit komt omdat hij veel te groot afgaat. Hij heeft dan wel het vermogen om er toch nog goed overheen te komen als hij groot afgaat, maar liever zie ik dat hij zichzelf corrigeert en toch goed bij de sprong komt. Ik wil jouw paard echt niet afkraken, want voor een dressuur gefokt paard doet hij het heel erg goed. O ja, hij is wel erg voorzichtig, en dat is bij het springen ook heel erg belangrijk, dan mag z'n techniek best iets minder zijn.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 12:16

Als ik een springpaard had willen hebben had ik deze natuurlijk nooit gekocht Haha!
Zijn voorbeen techniek zou inderdaad veel beter moeten zijn, hoewel dat niet meevalt aangezien hij echt dressuurtypische lange voorbenen heeft.
Daar komt bij dat hij niets geen ervaring heeft, wellicht dat het verbeterd met wat gerichtere training. Ik denk dat een afgepast lijntje met wat balkjes ervoor en erachter al zou helpen.
En als het niet beter wordt dan dit is het nog geen ramp, ik vind dit al beter als een gemiddeld springen gefokt paard. Het is goed genoeg om hem zo zonder risico af en toe wat anders dan een dressuurtraining, bosrit e.d. aan te bieden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:47

Geweldig toch?? Hij is in ieder geval voorzichtig en dat heb ik met mijn springgefokte merrie de eerste jaren NIET meegemaakt. Die gaat het nu ook heel goed doen, raakt geen balk meer aan, maar voor zo'n dressuurpaard die voor het eerst springt, vind ik dit echt super hoor!!!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:51

en deze keer: niet dressuren met een springpaard, maar springen met een dressuurpaard Haha! Leuke foto´s! En voor een dressuurpaard doet hij het zeker niet slecht! Zeker ook heel leuk voor de afwisseling! Wanneer zien we weer foto´s van onder het zadel? (springen! Schijnheilig )

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:19

Dit had je vast nooit verwacht, nadat hij in het voorjaar het springen niet zo goed aanpakte Haha!

Ik vind dat je een geweldig mooi aansprekend paard hebt!

gr Danielle.

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:31

Nou Sjuim een dressuurpaard dat ook een sprongetje kan maken. Daar maak je sommige mensen hier wel heeeeeeel blij mee.
Lekker hoor om hem zo gemakkelijk te zien springen, het gaat er natuurlijk meer om hoe komt ie neer en hoe vertrekt hij dan weer, das belangrijk voor ieder sportpaard.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 07:55

dan is ie dus echt veel vooruit gegaan sinds t voorjaar! ziet er nu op sommige foto's echt wel goed uit!

waarom wordt ie gecastreerd?dacht dat je m nog ff hengst wilde laten, of heb ik wat gemist?

ben benieuwd hoe ie onder t zadel springt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:52

Ik vind het ontzettend goed dat je met jouw dressuurpaard een sprongetje maakt, dat zouden veel meer dressuurruiters moeten doen. Het is zo goed voor de paarden, kijk alleen maar eens naar de afwisseling en gebruik van andere spieren. Super, en met wat training zal hij zeker beter worden. Ik zou er ook zeker mee doorgaan als ik jou was. En aangezien hij behoorlijk voorzichtig is, zal hij het met springen misschien nog best ver schoppen! succes

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:25

Wat een superpeerd....Dressuur gefokt en dan toch zo goed springen!
Vind het ook goed dat je hem laat springen. Dat geef je zelf ook al aan omdat je zegt dat je ook bosritjes wilt gaan rijden....Afwisseling is ook een zeer goede training *ik wil hem hebbe Haha!)*

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:21

Leuk!! Toch al wel een goede techniek voor een 3 jarig dressuurpaard Haha!.

Hij wordt maar knapper en knapper. Wanneer gaan de edele delen eraf???

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:30

Ze zijn er al af.. hij staat inmiddels weer thuis, zie VvdD..Haha!
Hij doet het super Suus..*hij is wel knap*.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers