Pelayo @ les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Pelayo @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 00:44

Hallo allemaal (:

Afgelopen donderdag had ik weer les met Pelayo. We zijn nu vooral bezig met lekker actief voor het been worden. Het heeft al zijn vruchten afgeworpen (nu al!) want vandaag met springen luisterde hij een stuk beter naar mijn been, maar het is nog niet zoals het wezen moet.

De filmpjes zijn niet van topkwaliteit, ze zijn met de telefoon gemaakt (de camera was niet opgeladen), maar ik wilde ze toch even laten zien, ookal waren ze vooral voor mezelf om te zien waar mijn zwakke punten waren. Ik had in ieder geval erg lekker gereden en ik was weer trots op mijn mannetje.

*Klik voor ons eerste HAW-topic*

Verbeterpunten:
- Meer voor het been
- Zelf handen en benen stil houden
- Handen rechtop
- Iets meer contact nemen
- Hoofd mag stiller in stap

Paspoortje:
Naam: Pelayo
Leeftijd: 4
Geslacht: Ruin
Stokmaat: 1.54m
Afstamming: Pablo x Carl

De filmpjes staan niet op volgorde!

Commentaar mag natuurlijk (anders zet ik het er niet op), maar houdt het wel netjes (:

Rena100

Re: Pelayo @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:55

Ik denk dat je je beugels wel wat langer kan doen. Ik vind ze nl nogal kort.

En verder, de overgangen terug naar stap en vervolgens weer naar draf is een goede manier om je paard meer aan 't been te krijgen, maar let er wel op dat 1x! been betekent voorwaarts. In de stap gaat dat nog aardig goed, dan geef je 1x been en dan gaat ie wel in draf, maar in de draf ben je constant aan 't drijven. Mijn instructrice zegt altijd: paardrijden is een heel erg luie sport ( :P ) je hoeft alleen maar iets te doen wanneer je iets wil van je paard. Dus wil je in draf, dan drijf je 1x aan en hoef je niet constant te blijven drijven. Probeer dus ook je benen echt heel stil te houden in de draf! Dit geldt natuurlijk ook voor alle andere gangen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 01:04

Met langere beugels raak ik ze continue kwijt, dus vandaar dat ze op deze lengte zitten.
En ik wiebel inderdaad best met mijn benen, maar het is niet echt drijven, meer door het staan-zit dat ze steeds heen en weer gaan. Bij het doorzitten (waren geen filmpjes van, maar dat zie ik in de spiegel) blijven ze namelijk wel gewoon stil. Dus als je nog een tip daarvoor weet zou ik je eeuwig dankbaar zijn :P

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:08

Goed je hakken uit blijven drukken en blijven denken: benen stil houden! Ik heb er zelf ook last van hoor, ik dreef die van mij ook altijd te veel aan, als je consequent eraan denkt, wordt het vanzelf een stuk minder! En vooral dat hakken uitdrukken is belangrijk en jezelf lang maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:30

Eén puntje wat me gelijk opviel: je zit op de achterkant van je bovenbenen :)

Als je echt op de binnenkant van je bovenbenen gaat zitten, kun je je hakken recht onder je heupen houden, daar krijg je een veel nettere zit van. Je kunt je benen dan veel stiller houden ook, omdat het makkelijker is om mee te gaan met je paard :)

Stoer hoor, filmpjes plaatsen! Ik weet inmiddels hoe eng het is, om iets op Bokt te zetten :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:10

Ik vind je zit netjes, alleen je teugels zijn wat lang daardoor lijkt hij een beetje te hangen(?).

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 17:08

@Yamcha: Dankjewel voor de tip! En het scheelt dat ik niet lekker loop te zagen of iets dergelijks, komen er ook geen discussies. Daarom reageer ik ook meestal op kritiek, zodat ik uit kan leggen hoe het voor mij voelt. En ik ben gewoon heel trots op mijn mannetje, dus dat helpt ook altijd :P

@renateeee_: Tijdens het zien van deze filmpjes zie ik inderdaad ook dat mijn teugels wat lang zijn, maar daar ben ik me in de les niet bewust van. Hij hangt in ieder geval niet (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:14

Nee, je bent zeker vriendelijk met je handen :)

Ik denk dat als je op de binnenkant van je bovenbenen zit, dat je beenligging veel stiller is, en het is veel makkelijker lichtrijden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 17:15

Ik zal volgende keer kijken of het me lukt om op die manier te rijden. Even mams lief aankijken of ze weer wilt filmen :P