Ik wilde jullie dus de foto`s laten zien van hoe het er nu uit ziet. Het zijn voornamelijk foto`s van het losrijden, maar het geeft toch wel een aardig beeld denk ik. Er stond een hindernis + balkjes in de bak dus vond mevrouw erg spannend.
Om nog even aan de HAW eisen te voldoen:
- Ziyyah is bijna vier dus nog groen (en ik ook). Tijdens het losrijden concentreer ik me heel erg op het lang en laag. Daarna pak ik haar meer op en doen we veel overgangen, figuren rijden, 2e/3e hoefslag rijden en de galop blijft sowieso een groot verbeterpunt. Ze vindt dat nog erg moeilijk (+ vaak geen zin hebben) en dat gaat dus nog redelijk met vallen en opstaan. Maar we gaan vooruit dat is het belangrijkste! Er wordt 2/3 keer per week op haar gereden (waarvan 1 a 2 keer met les) en 1 keer gelongeerd of los gesprongen.
verbeterpunten voor mij:
- houding (rechtop, goed scharnieren in mijn armen etc.)
- niet gespannen en frustie raken als het even niet wil
- belangrijk punt waar ik tegenaan loop is dat ziyyah nogal snel van hoofd/halshouding wisselt. Ik moet handigheid ontwikkelen om goed mee te gaan, dus op tijd meegeven of juist teugels op maat.
en zo vast nog flink wat punten

graag opbouwende kritiek bij de foto`s en goed het bovenstaande en het eigen commentaar bij de foto`s lezen
foto`s staan niet op volgorde
1

Lang en laag instappen, teugels op maat maken
2

teugels meer op maat, hier zie je heel goed dat ziyyah kantelt, verbeterpuntje waar in de les aan gewerkt wordt
3

zelf een nette houding volgens mij. Hier pak ik ziyyah net op na het losrijden, maar ze is hier nog niet lekker los, rond en over dr rug. Komt ook mede door de hindernis + ander paard in de bak
4

Nette ziyyah. Handen meer dragen en bij elkaar. Ik kijk even naar hindernis. Wil er zo graag overheen, maar nog even wachten tot Ziyyah wat meer uitgegroeid is.
5

laag losdraven, ik kijk ergens naar, weet niet meer waarheen

6

Hier loopt ziyyah ontzettend netjes naar mijn idee. Ik zit wat voorover om nog wat extra mee te geven.
7

braaf paard. Ik gooi haar veel tussendoor even "los" om haar even te laten ontluchten tussendoor.
8

Niet heel slecht, mag wat ronder
9

en omdat baasje gek is moet paardje het ook ontgelden
Nou ik ben benieuwd of jullie vooruitgang zien!

Ik zie veel van haar grote zus terug in haar gezichtsuitdrukking op de foto's