Tapioka is ondertussen 4.5. Ik heb haar zelf (bitloos) ingereden en we reden in het begin vnl. buiten. Half september ben ik bevallen en nu zijn we dus écht aan de slag gegaan. Vandaag hadden we voor het eerst dressuurles, voor Tapi de eerste keer, bij mij was dat ook alweer een tijdje geleden. We zijn nu basic bezig. In het begin vooral wat lager proberen in stellen, wat nog wat moeilijk is. Ze loopt liever met haar knappe koppie in de lucht. Verder stelling, buiging, tempocontrole. Heel basic dus. En wat conditie opbouwen natuurlijk, na onze lange zwangerschapsstop.

Mijn houding is al verbeterd, maar sleutelwerk is er nog altijd aan. Ik moet er aan werken om mijn benen lang te laten en mijn hakken uit te drukken. (Heb halverwege ook mijn beugels een gaatje korter gemaakt.)
Genoeg werk dus, maar al bij al ben ik al heel tevreden en super trots op mijn lieve maflinger.

Tips en commentaar, op een manier zodat ik er ook iets mee kan, zijn natuurlijk heel erg welkom!

Ik helemaal vrolijk...

zoals jezelf zegt hakken beter uitdrukken, je mag je tenen ook meer naar binnen doen. verder erg leuke haf
Ach, jij en Tapi verdienen een dikke pluim voor wat jullie samen al bereikt hebben! 

.. haha. Succes verder.
Maar wordt ook aan gewerkt en op gehamerd door mijn instructrice.