Tapioka is een 4.5 jarige haflingermerrie. Ik heb haar zelf ingereden en we doen eigenlijk een beetje van alles... We zijn veel bezig met grondwerk en hebben verder tot hiertoe altijd buiten gereden. Na een half jaar tussenstop i.v.m. zwangerschap (ik ben 16 september bevallen), zijn we sinds vorige week weer echt begonnen. We zijn nu dus bezig met weer wat kilometers te maken, zodat we (vooral ik) weer wat conditie kunnen opbouwen (en de overbodige kilo's kwijt raken
). Binnenkort gaan we ook lessen. Bitloos of met bit, daar ben ik nog niet over uit. Ik vind dat ze op beide te rijden moet kunnen zijn, maar ik heb haar tot hiertoe nog niet met bit gereden.We zijn nu dus heel basic bezig: stap-draf-galop, rem, achterwaarts en een beetje leuk rondsturen.
De foto's zijn van twee verschillende dagen. De eerste keer dat ik weer eens aan het werk ging en de rest van enkele dagen later. In het begin (de eerste keer) een beetje gespannen, na zo 'n lange tijd en ik ben eigenlijk ook niet correct gestopt aangezien ik met mijn vier maanden er nog af gedonderd ben... Maar hey, we zijn weer back on track en daar gaat het om!
- En we zitten er weer op...

Drafje. Tapi heeft er zin in zo te zien...

En we hebben wat gezien.

Halthouden. (En niet zo vanachter in m'n zadel kruipen...)

Kijken of de galop-knop nog werkt...

Filmpje: Targetting Tapi.
Dag 2 reden we samen met een stalgenootje in de wei. Tapi wilde natuurlijk véél liever bij haar vriendinnetje gaan plakken, maar helaas.
Hup, aan het werk!

Galopje... Even wat meer inwerken met mijn been, aangezien ze liever naar haar vriendinnetje wou racen. Tapi was het er duidelijk niet mee eens...

Halthouden en even koffiekletsen.

Nog even de andere kant op.

En uitstappen.

Tussendoor werken we natuurlijk ook hard aan ons vertrouwen: [RIJ-ITP] Tapioka met neckrope..