B-debuut in Heeten , Linsey en Pieter.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

B-debuut in Heeten , Linsey en Pieter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:57

:wave: ,

Na vele wedstrijden die niet doorgingen door het verschrikkelijke zomerweer van de afgelopen tijd,
toch eindelijk vanochtend onze eerst B wedstrijd in de dressuur..

Pieter heeft hele nare ervaringen met concoursen.. Veel meegemaakt dus..
Ik ging dus ook op Heeten aan met het hele spul met een instelling,

Ik ga lekker rijden, lekker ontspannen, geen gekkigheid enz enz.
Nou zaten de zenuwen bij mij heeeel hoog. Alleen die bootste ik niet terug
op Pieter gelukkig, die maakte mij eerder rustig door heel ontspannen en
braaf te blijven.

Inrijden ging goed, lekker rustig niet veel mensen in de bak dus heerlijk.. alleen 45min
inrijden was toch echt teveel voor hem.. hij was op, moe.. dus moest er best flink aanrijden
in de proef. daardoor toch hier en daar voor me gevoel slordig gereden.

Na de proef toen ik wegstapte bij G, kwam bij mij de ontlading... pffff.. was zo blij dat het
'goed' was gegaan! (op die gekke sprong na dan met aangalloperen wat resulteerde in een 4 :+ )
Ik heb zelf namelijk knieproblemen en ik had nooit durven dromen dat ik ooit op wedstrijd zou gaan!

Niet geheel onbelangrijk, en bijna vergeten :+ ..
Uiteindelijk 191 punten en een gedeelde 4e plaats. *\o/*

Jullie snappen wel, mijn dag kan echt niet meer stuk!

(foto's wat onduidelijk.)

#1 Natuurlijk begonnen we leuk 'sochtends... _O-

Afbeelding
#2 Rustig opzadelen :j

Afbeelding
#3 Instappen

Afbeelding
#4 Beetje spannend nog

Afbeelding
#5 Middendraf

Afbeelding
#6 Zelfde stuk middendraf

#7 Dé gekke sprong

Afbeelding
#8 En weer rustig verder :+

Afbeelding
#9 Geconcentreerd..

Afbeelding
#10 drafje

Afbeelding
#11 Hier zien je hoeveel ik erbij moest blijven met me benen om hem enigzins vooruit te krijgen....

Afbeelding
#12 Trots!

Uitstappen op het zandpad

Trots op 't paardje!

Afbeelding

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:28

Héuuu ! :D *\o/*

Ziet er goed uit Lins !
Zowel jij als Pieter.

Nou voor het eerste concour 191 punten, dat is heel goed joh !!
Op naar de volgende ! :)

Je handen wat meer rechtop houden misschien?

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:30

ziet er keurig uit voor een B proef!! Punten zijn zeker verdiend.

mijn vorige bericht is verwijderd omdat ik blijkbaar rijtechnisch commentaar moet geven in een HAW topic, dus bij deze:
probeer hem soms wat meer bovenin te rijden, teugels miss ietsje korter. Het ziet er wel erg ontspannen uit en voor de B is dit meer dan voldoende! Maar warschijnlijk komt dit ook omdat ie al lekekr moe was, heb ik zelf ook altijd last van.. :j
Laatst bijgewerkt door noukie175 op 08-10-11 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Liins

Re: B-debuut in Heeten , Linsey en Pieter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 16:33

Linda: Thanks! :*

Noukie: Dat bovenin rijden was erg lastig, had moeite om hem te blijven rijden omdat die op was, dus vond het wel prima haha :D Teugels korter moet idd ook! Maar als ik dat dus zou doen, zou ik alleen maar verzet krijgen op dat moment vandaar keuze om hem maar lekker te laten lopen en te zien wat het werd op het moment! :D

Handen kloppen, die mag ik nog wel een paar cm hoger houden :j

Bedankt!

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:39

Ja dat dacht ik al, als ze moe zijn gaan ze vaak lekker hangen. Heb precies hetzelfde, je gaat dan zelf te veel doen om je paard vooruit te blijven houden. Maar echt voor B is dit prima. Als je L1 wilt starten willen ze wat meer oprichting zien en L2 moet gewoon tiptop voormekaar zijn.

Jep idd je handen rechterop (gaan ze vanzelf hoger). Haha zeg ik dat tegen jou terwijl ik dat zelf ook allemaal moet. :+

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:52

Noukie : Pieter kan makkelijk wat meer omhoog. Maar denk dat hij het zelf ook wel een beetje spannend vond, Linsey op concour met hem. Linsey hartstikke zenuwachtig en nieuwe omgeving.
Ik vind dat hij het heel goed heeft gedaan !
Wat ik wil zeggen :Y) is dat ik weet dat pieter het makkelijk kan
Alleen moet linsey ook in zichzelf geloven en daarmee pieter ook het vertrouwen geven dat het goed komt.
Wat nu nog andersom is ;)

Dit bedoel ik niet negatief hoor Lins, want ik vind het er echt goed uitzien !

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:06

Ziet er netjes uit voor je eerste wedstrijd!
Op de 2de foto lijken je beugels wel kort te zitten!
Gefeliciteerd!! Ga zo door!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:33

Éindelijk je debuut, tof hoor! :D En gefeliciteerd met de punten!
Nummer 11 vind ik de mooiste, ondanks je been. Hij loopt heel fijn over z'n rug en oogt actief. Fijn ontspannen nek, in de B hoeft dat echt nog niet opgericht. Je houding is ook super, alleen zou ik je beugels 2 gaten langer doen, kan dat met je knie?
Het ziet er in ieder geval alles behalve gespannen uit, super hoor! :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 21:19

Beugels zijn idd 1/2 gaten korter als normaal vanwege me knie.. Dit zit net wat makkelijker, en net wat meer grip :j Wil met de tijd toch me beugels weer één langer doen, proberen hoe het nu gaat :)

Lnda: Piet kan idd makkelijk meer opgericht lopen, maar hij was op.... en ik op van de zenuwen dus ik was ook al heel blij met dit beeld! :)) thanks lin :*

Ik ben gigantische gedrilt door de eigenaresse met me handen (polsen naar binnen, handen hoog) :+ dit kwam er alleen niet helemáál uit met concour... maar ach, daar is het de eerste keer voor en dat ga ik de volgende keer natuurlijk helemaal anders doen! :))

Eline: Bedankt! Moet helemaal glunderen van je berichtje :D
Lycil: Hakken uitdrukken moet ik idd veeeel meer op letten! Dankjewel!

botervlieg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:38

Ziet er netjes uit! Je paard ziet er ook heel erg op z'n gemak uit, je merkt niks van z'n slechte concours ervaring! Hopelijk snel foto's van de volgende ronde :)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:30

Mooi resultaat zeg voor een B debuut :) Nu weet je dat je de volgende keer wat korter kunt losrijden, zeker als je dan 2 proeven zou gaan rijden. Vind hem af en toe wat te veel op de voorhand maar dat komt waarschijnlijk ook doordat hij al moe was voordat je de proef in moest. Vind foto 11 het mooiste, daar loopt hij erg fijn over de benen. Misschien de volgende keer een zweepje mee je proef in zodat hij net wat actiever is? :)

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:49

:P Errugh netjes! Handen wat hoger en rechtop houden, nu net piano-handjeees! Maar leuk, hoor! leuk stel, ahaha!
En miss Pieter wat minder zijn hals laten strekken, dus teugels ietsiepietsie korter! Verder top!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 17:56

Botervlieg: Het viel idd mee, ik had veeeel erger verwacht! Gelukkig sleepte hij mij er doorheen!

Deniece: Hee hoi! Jeroen vertelde me net dat die je had gesproken, en toen dacht ik heee! Volgens mij had ik een reactie van 'deniece' :)) Leuk! Als ik dan een zweepje erbij pak, word die alleen maar geirriteerd, en dat wou ik júist voorkomen! :j Jij ook goede debuut gehad zie ik? Gefeliciteerd!! :))

Jaquelieen: Thanks! Jasje is van Horka, de London.. Ook erg blij mee! :D Bedankt!

Rosy: dankjewel!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:34

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:39

ik moet dus iets commetaar of tips geven om te mogen reageren,
ten 1e ben ik super trots op jullie!
probeer je hakken uit te blijven drukken en inderdaad piano handjes he! handjes recht op en polzen naar binnen!

xxxx

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:27

ziet er op zich wel goed uit, je bent zelf best gespannen, maar dat is niet nodig hoor.
Vind het wel jammer dat ie vaak zijn mond probeert te openen, misschien de tandarts eens laten komen, of een ander bitje proberen?