Foto's Horse Event zondag (o.a. Friezen!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:09

Wij zijn gevraagd om mee te rijden in die clinic. Niet omdat we perfect rijden (want wie doet dat wel, al iemand van jullie 100 % gehaald op een wedstrijd??) maar omdat we verschil kunnen laten zien.
Mijn paard is pas vier jaar en loopt kaarsrecht,....als er geen boxen aan de zijkant staan om de vier meter waar hij van weg wil, waarna ik op de buitenteugel een ophouding maak, dan blijven zijn voorbenen op de hoefslag maar omdat hij zo ontzettend soepel is gaat zijn achterhand dan nog altijd wat naar binnen, wat ik daarna dan weer herstelde. Ik wil de video wel copiëren als je het nog eens wilt zien....
Op de eerste foto loopt hij diep en rond op aanvraag van Tineke, die daarbij vertelde dat je extra bij een Fries moest letten op het ruggebruik en dat je hem dan zo eerst moet rijden. Later toen ze vroeg hem hoger in te stellen hebben jullie kunnen zien dat dat geen probleem was.
Als mijn paard zo scheef is als jij beweert, kan ik toch ook nooit dat wijken voordoen zoals ik deed (helemaal recht en niet opzij vallend). Dat ik in de M geen winstpunt zou kunnen rijden op deze manier is waar, gelukkig is een wedstrijd meestal iets rustiger waardoor ik begonnen in de M1, nu na 10 wedstrijden M2+7 ben, dus blijkbaar loopt hij dan wel recht....
Wat betreft mijn houding en zit, daar werk ik elke dag aan en heb maandag privéles gehad van Richard Weiss, niet omdat ik denk dat ik zo goed ben....
Dat sommige mensen alleen het negatieve eruit haalden en hierneerzetten en anderen juist het positieve, zegt veel over hen, niet over mij....

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:15

Anoukie, die laarzen zijn laklaarzen van Derby, model Coby. Heel weinig werk aan dus, gewoon afwassen met water en beetje oppoetsen met laklaarsspul, ideaal!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:18

Horseyfries, ik rijd zeker niet perfect, heb dat ook nergens beweerd. Ik vond jouw paard echt lekker lopen, maar er viel wel eea op (zoals ik hierboven al heb toegelicht). Diep instellen vind ik absoluut geen probleem (en kawa bij mijn weten ook niet), het scheef lopen was alleen wel opvallend, zeker omdat wij recht achter de lange zijde bij het terras zaten.
Maar goed, dat gaf je zelf ook al aan, en bij de reden ervoor kan ik me wel iets voorstellen.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:36

Fijn dat we het daarover eens zijn. Ik bedoelde ook niet dat jij gezegd had perfect te rijden, maar meer in het algemeen dat je op twee manieren naar iets kan kijken. Als je je verplaatst in de ander die daar rondrijdt (jeetje, zoveel ogen op je gericht, zoveel vreemde dingen langs de baan, en dan nog moeten rondrijden) zou je ook gewoon de clinic kunnen nemen zoals hij bedoeld is: als leerervaring!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 10:07

Ik vond dat je paard erg mooi liep, en inderdaad, ik heb goed naar Tineke gesluisterd (rug van een fries kan problematisch zijn, net als het achterbeen dat eerst naar de staart beweegt alvorens naar voren te gaan;)). Voor een 4 jarige opvallend braaf en ik denk dat je er wellicht nog aan moet wennen dat hier op Bokt veel gezegd wordt wat harder lijkt dan het bedoeld is.

En ik ga toch maar eens kijken voor die laarzen dan Haha!. Zijn ze een beetje te betalen???

Aanvuling: ik heb niet voor niets zoveel foto's van jou en je paard gemaakt OK dan! Knipoog.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:37

Anoukie schreef:

En ik ga toch maar eens kijken voor die laarzen dan Haha!. Zijn ze een beetje te betalen???



There she goes again! Anouk, jij bent gewoon echt koopziek meid!!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:01

runningkawa schreef:
Zeker voor een 4 jarige erg goed en ook de galop was erg goed.
Maar natuurlijk zien wij je maar 1 malig in aktie en zoals die aktie toen was, kreeg je van mij een wp in de B, maar niet in de M.
Daar hoort een paard namelijk niet meer scheef te gaan.
Maar goed, misschien is hij anders net wat fijner aan het lopen, wat wij natuurlijk niet kunnen weten.

En welkom op bokt

Daar staat al duidelijk dat ik het een moment opname vond.
Maar hij ging gewoon weg scheef, waar het aan ligt en of dat vaker gebeurt kunnen wij niet zeggen.
Maar ik kan wel zeggen wat ik toen zag.
En nee, ik rij zelf verre van perfect en ook de ene en andere keer is een wereld van verschil.
Ik geef zou mezelf ook niet altijd een wp geven Lachen

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:49

Die laarzen waren indertijd rond de zevenhonderd gulden, dus 350 euro?
Ik weet niet wat ze nu kosten. Ze zijn erg fijn maar je moet ze echt alleen op wedstrijden aandoen, anders slijten ze wel heel snel. Aan de buitenkant zit een harde schacht, er zit een antislipzool onder de bal van de voet en ze zijn extra hoog opgesneden. Ook hoef je ze niet lang in te lopen omdat er aan de voorkant elastiek in zit (veters a.h.w.)

Ik had met jouw commentaar ook absoluut geen problemen Anoukie, de andere mogen van mij trouwens ook zeggen wat ze willen, maar dan heb ik wel het recht om iets terug te zeggen lijkt me.....
Ik vind het niet erg aardig om hier negatief te doen over mensen die zich niet kunnen verdedigen. Zo ook die opmerking over de wissels van Erick... dat paard springt normaal perfecte series om de vier en om de drie, maar doordat ze nu op een andere manier de voorbereiding moest doen van Tineke (eerst met je binnenbeen voelen of hij voorwaarts is voor je met het buitenbeen wisselt) raakten zowel paard als ruiter in de war. Als jullie al aan wissels rijden toe zijn weet je dat dat heel persoonlijk is en dat iedereen het een beetje anders doet. Als je later de demonstratie van het dressuurteam hebt gezien heb je ook gezien dat hij toen geen fout meer gemaakt heeft.....
Misschien kunnen jullie i.p.v. gelijk te gaan oordelen (of veroordelen) gewoon eerst eens vragen hoe het kwam of waarom hij dat deed, dan leren we met zijn allen nog een hoop hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:51

Nu kunnen we het vragen, maar je was daarvoor nog niet op bokt Lachen

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:06

ik was er wel maar je zag me niet.....hahaha

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:35

Ik vind het al een hele prestatie om voor zoveel mensen met zulke paarden van Tineke Bartels een clinic te mogen rijden!! Petje af al daarvoor
Persoonlijk zou ik pas echt commentaar gaan leveren als ik ook op zo`n niveau reed, jij bent tenslotte vast niet voor niets daar uitgenodigd!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:43

ehm., ik reed met mijn vorige paard ook op dat niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:46

En ik met Kawa ook, dus weet wel een beetje wat het is Lachen
En ja ik heb geen fries, dus daarvoor kan ik dan ook niet uitgenodigd worden, of geloven ze wel dat mijn schimmeltje een fries is Haha! Tong uitsteken

Verder hoor je mij niet zeggen dat het niet moeilijk is om daar te rijden.
Maar ik zeg gewoon eerlijk wat ik zag. (zoals altijd Lachen )
Waar het aan lag, kon ik niet bepalen, dat kan alleen de ruiter.
Maar ik kon wel bepalen wat ik zag, niks mis mee toch?

En ik denk als je met zoiets meerijd, dat er erg goede dingen van je gezegt kunnen worden, maar helaas ook minder goede.

Zeker weten als ik een proef aan het rijden ben dat er ook mensen een mening over hebben.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:56

Lijkt me heel intressant, die clinics
Die Friezen vind ik echt *WAUW* Kwijl
Freestyle is wel grappig, zo zonder zadel maar met een wolletje Tong uitsteken