de prive les van pearl_tje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 20:30

sanne222 schreef:
Ik vind het een heel mooi paardje en ik vind het echt iets voor Bokt om meteen commentaar te leveren over te diep lopen en de slof.....
Liever te diep dan een sterrenkijker die de rug wegduwd, en soms heb je inderdaad een slof nodig om je paard over de drempel te krijgen, die dingen bestaan niet voor niets! Zolang je er maar geen gewoonte van maakt. Oprichting komt wel als ze verder in de africhting zijn!


Ben het er helemaal mee eens wat je zegt..

Mensen in krul trekken deed ik al helemaal niet, ik had er ook een goeie instructice bij die er goed op lette dat ik dat absolut niet deed...

Ik rij liever een keer met slof dat ze er even door is dan dat ze de rug wegdrukt dat ik al helemaal niet goed...

Heb nu 1 keer met slof gereden en het kwartje is gevallen, en daar doe je het gewoon voor.
Kan moeilijk een paar maand aan het vechten gaan dat heeft ook geen zin..

En idd ik heb nu een langere slof *LOL*

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:40

beautyfull_mickey schreef:
doe mij maar liever een sterrenkijken,die kun je naar je eigen hand aan de teugel rijden Knipoog



Jep, van achter naar voren en niet andersom!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:59

pearl_tje schreef:

En idd ik heb nu een langere slof *LOL*


Een slof is toch zo lang als je hem vast hebt? Verward Je kunt mij niet wijsmaken dat ie zo lang is als je hem hebt op deze foto's..

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:59

Gelukkig heeft ze nu een andere slof! Deze is idd nogal aan de korte kant....Ik zal verder maar geen commentaar gaan geven hier, want dan wordt het hier wel een beetje erg off-topic allemaal. (niet dat ik anti-slof ben ofzo hoor, ben alleen anti slecht slofgebruik Haha! ) Wel een heel leuk diertje! Ga je ook wedstrijden rijden?

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:01

Nuv"]
[quote="pearl_tje schreef:

En idd ik heb nu een langere slof *LOL*


Een slof is toch zo lang als je hem vast hebt? Verward Je kunt mij niet wijsmaken dat ie zo lang is als je hem hebt op deze foto's..
[/quote]


ik moest een keer op een e-pony van iemand en die had er ook zo´n pony-slofje omhangen en met een beetje mazzel kon je die net bij het gespje vasthouden, maar dan hing ie niet los. Dus die hebben we er maar gauw weer afgehaald! *LOL*
Ze zijn er dus wel! (tis namelijk niet zo praktisch om met zo´n giga-slof op een Ctje te gaan rijden ofzo ---> dan tekkel je hem Tong uitsteken

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:06

yvetje"]
[quote="Nuv"][quote="pearl_tje schreef:

En idd ik heb nu een langere slof *LOL*


Een slof is toch zo lang als je hem vast hebt? Verward Je kunt mij niet wijsmaken dat ie zo lang is als je hem hebt op deze foto's..
[/quote]


ik moest een keer op een e-pony van iemand en die had er ook zo´n pony-slofje omhangen en met een beetje mazzel kon je die net bij het gespje vasthouden, maar dan hing ie niet los. Dus die hebben we er maar gauw weer afgehaald! *LOL*
Ze zijn er dus wel! (tis namelijk niet zo praktisch om met zo´n giga-slof op een Ctje te gaan rijden ofzo ---> dan tekkel je hem Tong uitsteken
[/quote]

Oke! Wist niet dat dat bestond! Heb zelf alleen een hele lange waar je een knoop in moet leggen, anders tekkel je hem inderdaad! Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 09:13

een korte slof bestaat echt wel vraag en kijk maar rond de iets oudere slof teugels zijn soms veel korter dan die van nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:15

Dan zie je dat hij niet past en laat je hem af.
Dan ga je naar de winkel, koop je een goeie en de week erop probeer je in de les je nieuwe slof uit

Als je hoofdstel maat pony is, rij je er toch ook niet mee bij je paard, omdat je nog geen geen goed passend hebt Lachen

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 09:20

Nou een nieuwe slof heb ik idd..

Hiltom_lover

Berichten: 40
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:43

Bloos! sorry maar je rijdt hem te diep aan de teugel, ff iets opvieren:oo
Verder alles perfect hoor!!! OK dan!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:18

Leuk paardje alleen lijkt het als of je gaat koprollen met haar!?? Was je haar lang en laag of opgericht aan het rijden? Als ik zo kijk lang en laag alleen wel achter de loodlijn. Maar erg leuke beestje en het ziet er ook leuk uit die combi! Perfecte combinatie als je het moi vraagt.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:40

Ik vind de 1 na laatste foto de beste foto... Daar heeft ze haar achterhand er goed bij lijkt het. Op de andere foto's loopt ze erg diep, maar ook nog eens met haar acchterhand erachter in plaats van eronder.
Je zult wel veel moeten oefenen op het actief krijgen van de achterhand denk ik? Ik zou zelf mijn paard liever iets minder diep instellen (ook dan kan je de rug nog prima rond houden) zodat haar achterhand er iets makkelijker onder gaat, nu houdt ze achter in omdat ze voor al zo rond moet zijn en ze daar waarschijnlijk nog niet lenig genoeg voor is...

Of klets ik nu teveel Knipoog Sorry dan maar alvast... Haha!
Succes met je lessen, lijkt me een leuk paardje!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:16

Ik blijf bij mijn eerdere uitspraken.

En Machie, dat er een instructrice bij is, zegt niet meteen dat ie ook goed is (ook al zijn jullie in de VERONDERSTELLING van wel).

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:16

Ik sluit me aan bij de rest, hij loopt te diep en te veel op de voorhand, zo heeft je paard er ook niets aan, haal hem eraf zou ik zeggen en laat je handen, zit en benen maar de rest doen, en niet de slof, das veel beter. *LOL*

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:19

Jah k vind hem ook te diep lopen maar met slof vind ik niet zoooown ramp or. Ik doe het heel soms ook met me verzorgpaardje maar dan gewoon een half uurtje om hem een beetje los te krijgen. Als je het maar niet te vaak doet. Maar wel een leuke paardje or!