Zorro & ik op wedstrijd afgelopen zondag....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:24

xxappiexx"]
[quote="paardje schreef:
Ik ben het wel een beetje met Koortje eens Bloos! Het is trouwens niet eens goed voor een shet om aan de teugel te lopen (hals is erg kort). Verder vind ik het wel knap hoor hoe je het doet *LOL*



Verward Verward Verward Hoor ik dan ook voor het eerst, t'is ook een paard hoor, hij heeft ook gewoon alles wat een groot paard ook heeft alleen dan in het minnie formaat! dus ik zou echt niet weten waarom het voor een shet slecht is om aan de teugel te lopen... *LOL*
Dat jullie er de lol niet van inzien om op een klein paardje te rijden is jullie probleem, ik vind het ook leuk om af en toe te doen, ik zie er namelijk de lol niet van in om 7 dagen per week op een groot paard te moeten dressuren en elk weekend wedstrijd te moeten rijden...vertel wat is je motivatie daartoe?
Kan ik ook wel zeggen dat het zielig is voor je paard...
[/quote]
Heb ik ook maar gehoord!? In het begin geloofde ik het niet, maar ik hoorde het steeds vaker, vandaar.

Vroeger heb ik zelf ook een minishetje gereden. Ik vind alleen dat de combinatie met een kind leuker is *LOL* . Verder is een groot paard niet echt te vergelijken met een shetje (qua strekken enz.)

Mijn motivatie tot wedstrijden rijden? Mijn paard zo eerlijk mogelijk leren rijden (daar ook naar laten kijken door een buitenstaander), kunnen laten doen wat ik wil en later mijn beroep van mijn hobby maken.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:28

Zou een Fjord dan ook niet aan de teugel kunnen/mogen. Die hebben ook vaak korte halsjes, die van mij wel in elk geval.
Leuk dat het zo goed gaat met je shet bij de paarden!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:38

ik hoorde dat als een fjord aan de teugel laat lopend dat die dan weinig lucht binnen krijgt ??
maar daar snapte ik niks van volgens mij ook echt onzin!! :S

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:43

junta_mellie schreef:
ik hoorde dat als een fjord aan de teugel laat lopend dat die dan weinig lucht binnen krijgt ??
maar daar snapte ik niks van volgens mij ook echt onzin!! :S


klinklare onzin..... dan zouden de meeste fjorden al dood op de grond liggen hoor Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:45

Vippie"]
[quote="junta_mellie schreef:
ik hoorde dat als een fjord aan de teugel laat lopend dat die dan weinig lucht binnen krijgt ??
maar daar snapte ik niks van volgens mij ook echt onzin!! :S


klinklare onzin..... dan zouden de meeste fjorden al dood op de grond liggen hoor Haha!
[/quote]
Valt wel op dat paarden met een korte hals meer moeite hebben Knipoog

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:57

Gefeliciteers super hoor en dat met een shet.. echt knap hoor Haha!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:54

Vippie"]
[quote="junta_mellie schreef:
ik hoorde dat als een fjord aan de teugel laat lopend dat die dan weinig lucht binnen krijgt ??
maar daar snapte ik niks van volgens mij ook echt onzin!! :S


klinklare onzin..... dan zouden de meeste fjorden al dood op de grond liggen hoor Haha!
[/quote]

nou ik ken een fjord en die hoor je helemaal hijge als die rond loopt Verward

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:05

Wat is het toch een lekker ding Haha!
hoe groot issie ok al weer?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:31

junta_mellie"]
[quote="Vippie"][quote="junta_mellie schreef:
ik hoorde dat als een fjord aan de teugel laat lopend dat die dan weinig lucht binnen krijgt ??
maar daar snapte ik niks van volgens mij ook echt onzin!! :S


klinklare onzin..... dan zouden de meeste fjorden al dood op de grond liggen hoor Haha!
[/quote]

nou ik ken een fjord en die hoor je helemaal hijge als die rond loopt Verward
[/quote]
Precies, KWPNers enz. zijn ervoor gefokt, met zo'n goed mogelijke eigenschappen voor de sport. Fjorden enz. niet, die zijn weer geschikt voor andere dingen.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:57

En wat dan met de Fjorden die M of Z lopen, dat is dan puur toeval? Wat een onwijs ongelovelijke onzin. Ieder paard kan nageeflijk zijn, ook de koudbloeden.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:11

junta_mellie"]
[quote="Vippie"][quote="junta_mellie schreef:
ik hoorde dat als een fjord aan de teugel laat lopend dat die dan weinig lucht binnen krijgt ??
maar daar snapte ik niks van volgens mij ook echt onzin!! :S


klinklare onzin..... dan zouden de meeste fjorden al dood op de grond liggen hoor Haha!
[/quote]

nou ik ken een fjord en die hoor je helemaal hijge als die rond loopt Verward
[/quote]

Dan wordt die Fjord niet nageeflijk gereden, maar dan wordt hij gewoon in de krul getrokken.... Scheve mond

Elk paard kun je nageeflijk rijden, sommige mensen zien nageeflijk teveel als 'de kin op de borst'.

Verder, nog steeds leuke foto's ukkie, maar beetje oud topic al Lachen

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:35

hihih jah het is ook zaag zaag..
maarja ik vind zelf koudbloeden niet echt wat voor de dressuur!
niet dat ze het niet kunnen ofzo hoor.. maar ik zie dan liever een kwpn,
maar dat is mijn mening..
Maar voor de recreatie zijn ze echt de beste Haha! fjordjes haffies en tinkers Haha!:P

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:52

Ik ken toevalling een fjord die Z1 dressuur loopt, laats heb ik er een keer opgezeten maar hij loopt echt wel nageefelijk, hij word ook niet sterk ofzo ik kon hem links extra in laten buigen en rechts, hij liep echt super, dus ze kunnen het ook wel alleen kost het iest meer moeite er naar toe te werken...

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:55

Ik wilde geen discussie over Fjorden uitlokken hoor!
Super gedaan met je shet nogmaals

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:45

GEWELDIG!!!

Eerst had ik het niet eens goed door dat het een Shet was! Ik dacht een miniFries ofzo! Ik heb het werkelijk nog nooit gezien! Maar het is echt toppie OK dan!

Rijd al die paardjes er maar uit hoor! ~~}>

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:56

Wat jullie brabbelen over het nageven...slaat natuurlijk nergens op

Iedere paard pony shet heeft er baat bij als zijn ruggetje lekker wordt losgereden/ gelongeerd.

Sterker nog wij hebben een shet op stal staan van 30 en die wordt nog steeds om de dag gelongeerd met elastiek!!!!!!!
Dit is om te verkomen dat haar spieren stijf worden. Knipoog

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:30

junta_mellie schreef:
ik hoorde dat als een fjord aan de teugel laat lopend dat die dan weinig lucht binnen krijgt ??


Hahaha, jij bent echt cool OK dan!
Ik heb mijn portie lachen wel weer gehad. Aan de teugel lopen gaat er niet alleen om dat het er netjes uit ziet, maar dat het paard beter over de rug gaat lopen. Ik zal voortaan als ik ga rijden, beademingsapparatuur meenemen
Nee even serieus, dit is dus pure onzin. Een groot paard is precies hetzelfde als een klein paard, alleen dan wat groter uitgerekt. Dus kleintjes hebben niet alleen een kleinere hals, maar ook een kortere rug, kortere pootjes, kleiner hoofd etc. etc. Dat wordt vaak vergeten

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:35

Ethelate schreef:
In nederland niet aangezien je bij de pony's niet met stang en trens rijdt Knipoog


Maar Zorro rijdt tussen de paarden!
Jammer dat hij te klein is voor GP, dat vind ik ook zo flauw, dat je paard daar een bepaalde hoogte voor moet hebben Haha!
Dus hup, naar het Z!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:13

paardje schreef:
nou ik ken een fjord en die hoor je helemaal hijge als die rond loopt Verward

Precies, KWPNers enz. zijn ervoor gefokt, met zo'n goed mogelijke eigenschappen voor de sport. Fjorden enz. niet, die zijn weer geschikt voor andere dingen.
[/quote]

Hijgen komt doordat de fjord geen conditie heeft, niet omdat hij aan de teugel wordt gereden.

Hmmm dus fjorden horen niet op dressuurwedstrijden ed thuis, beetje krom door de bocht he? Zeker gezien het feit dat de fjorden tegenwoordig zeer rytipisch gefokt worden en zeer goed mee komen in de dresuursport.

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:02

Ja daarvan is Penny het levende bewijs, hi hi. Penny heeft nergens last van hoor, nog geen gehijg gehoort Knipoog

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:24

Ipsilonka schreef:
En wat dan met de Fjorden die M of Z lopen, dat is dan puur toeval? Wat een onwijs ongelovelijke onzin. Ieder paard kan nageeflijk zijn, ook de koudbloeden.


Helemaal mee eens misschien dat het voor paarden met een korte hals wat moeilijker is maar ze kunnen het wel hoor Net zo goed als dat ze dressuurwedstrijden kunnen lopen misschien kost het iets mee moeite maar ze kunnen het echt wel hoor

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:27

deedee19"]
[quote="Ipsilonka schreef:
En wat dan met de Fjorden die M of Z lopen, dat is dan puur toeval? Wat een onwijs ongelovelijke onzin. Ieder paard kan nageeflijk zijn, ook de koudbloeden.


Helemaal mee eens misschien dat het voor paarden met een korte hals wat moeilijker is maar ze kunnen het wel hoor Net zo goed als dat ze dressuurwedstrijden kunnen lopen misschien kost het iets mee moeite maar ze kunnen het echt wel hoor
[/quote]
Precies, ze kĂșnnen het wel, maar omdat hun bouw niet mee zit hebben ze er veel meer moeite mee. Ze zijn er niet voor gemaakt.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:34

Howw.. Ik wil geen discussie over fjorden hoor ik vind ze gewoon super koel alleen vind ik ze voor de dressuur niks.. maar laten we dit maar vergetena nders komt er straks een slotje op miljoes der topic en da tis niet leuk.. maar doe gewoon waar je mee bezig bent met je fjord en zet hem op Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:43

Aangezien dit allang niet meer over de foto's gaat, sluit ik hettopic af.
De discussie over het hoe je fjorden/shetlanders (of weet ik veel wat voor rassen nog meer) in de dressuur rijdt. Lijkt me beter op een ander forum passen.