Endurance Leersum (althans de voorkeuring)...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:12

Afgelopen maart is er ook een praktijkdag geweest ergens op de Veluwe. Volgens mij is daar ook aandacht besteed aan voorbrengen (maar ik kan me vergissen, ik was er zelf niet bij, Hanifa bijv. wel). Ik ben wel voor meer praktijkdagen. Marjolijn de Rooij is ook bezig geweest met het organiseren van info-avonden voor de verschillende klassen, maar die zijn wegens gebrek aan belangstelling vooralsnog afgelast. Hopelijk komt er een herkansing, ik had me opgegeven en baalde nogal dat het niet doorging. Zaken als voorbrengen kunnen daar ook prima aan de orde komen, lijkt mij.

Overigens gaat het voorbrengen mij altijd wel aardig af, ik houd de lijn lang en slap en probeer het paard op zijn eigen benen te laten lopen. Alleen vergeet ik nog wel eens in m'n enthousiasme dat ik aan het eind om het paard heen moet draaien (naar rechts dus) in plaats van het paard om mij heen (naar links dus). De laatstgenoemde manier is de perfecte manier om je paard een verdraaiing of andere beenblessure te bezorgen... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 08:09

Ach voorbengen doen we dagelijks bijna. We lopen al jaren keuringen en dan weet je onderhand wel hoe ze het beste loopt. overigens heeft ze dinsdag gewoon les gehad en niks niet kreupel hoor..... nooit geweest ook... naja......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 08:14

brig schreef:
Jammer dat je niet door de voorkeuring heen gekomen ben. Volgende keer (ondanks dat het een fjord is)toch maar een dekentje op in de trailer zodat ze onderweg niet door en door koud word en even losstappen en draven voor je naar de keuring gaat?
Ach weer wat geleerd moet je maar denken en inderdaad als ik al die verhalen hoor dan is leersum behoorlijk zwaar.
Ik had graag willen komen kijken maar mijn auto is nog altijd kapot. Ik hoop aan het eind van deze week weer mobiel te zijn.(en dan hebben ze ook nog tijdelijk de bushalte bij mijn werk opgeheven!!!!!)


maar die had ze ook opgehad, dus dat was het ook niet...... en losstappen hebben we ook gedaan...... ze waren gewoon megastreng.
misschien was het maar goed ook want bij de eerste groompost zou de auto het begeven hebben (nu overleed hij bij stal) en dan hadden we mooi gestaan.....
Op naar katwijk.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 08:25

Arabendu schreef:
Misschien is een voorbrengcursusdag wel een idee.
Ik heb in Leersum (was er als toeschouwer) een tijd staan te kijken bij de nakeuring van vnl. de lagere klassen en ik heb er maar zeer weinig hun paard op een goede manier voor zien brengen.
Jammer dat jullie waarschijnlijk de clinic van Yvonne hebben gemist afgelopen winter in Nootdorp. Hier heeft zij o.a. veel aandacht besteedt aan hoe je een paard correct moet presenteren en voorbrengen (ook met praktijkslachtoffers).


Voorbrengcursus is niet nodig want ze wordt jaarlijks voorgebracht op keuringen, clinic heb ik overigens niet gemist hoor.... grijnzzz. Maar Tjootje kan erg moeilijk zonder het vrouwtje (ik dus), als ik zelf voorbreng loopt ze wel goed door nl, maarja rennen met een gipsen ledenmaat gaat zo rot....

Joh het maakt ook allemaal niet uit, ze liep dinsdag in de les super rad, niks niet kreupel, als ze wat verrekt zou hebben of pijn zou hebben na de val dan had ze dat in de week na de val wel laten merken en was ze aldaar wel afgekeurd in holten en daar is ze zelfs extra beoordeeld ivm die val en een dikke A was het resultaat.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:10

Vippie schreef:
Maar Tjootje kan erg moeilijk zonder het vrouwtje (ik dus), als ik zelf voorbreng loopt ze wel goed door nl, maarja rennen met een gipsen ledenmaat gaat zo rot....


Volgende keer zeggen dat je een paard voor moet brengen, krijg je loopgips

*grin*

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:17

Vippie schreef:
Voorbrengcursus is niet nodig


Was een algemene opmerking, niet op jou gericht. Ik denk dat een uitleg en demo hoe een paard correct moet worden voorgebracht en evt ook gelijk in de praktijk oefenen als je je paard mee kan nemen voor velen interessant en nuttig zal zijn.

Mooi zou het dan zijn om beide kanten belicht te krijgen, dus en de aanwezigheid/uitleg van een veearts en die van een ervaren voorbrenger.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 11:56

Arabendu"]
[quote="Vippie schreef:
Maar Tjootje kan erg moeilijk zonder het vrouwtje (ik dus), als ik zelf voorbreng loopt ze wel goed door nl, maarja rennen met een gipsen ledenmaat gaat zo rot....


Volgende keer zeggen dat je een paard voor moet brengen, krijg je loopgips

*grin*
[/quote]

grijnzzzzzz... hmmm op mn handen lopen...... no thanx, mn arm zit int gips nl, maar rennen zit er nog niet in....... dat honkebonkt teveel, hihihi Haha!

maar een voorbrengcursus is idd leerzaam, wij gaan ieder jaar naar zo'n cursus (tegenwoordig als opfrissertje) van het stamboek en das erug leuk.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:12

Jammer zeg, maar wel leuke foto's, en volgende x beter Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers