steiger-foto's van maverick

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:33

staat ook als je goed bezig bent. Jij kiest a. het verkeerde commando en b. gaat je paard te hoog en slaat voor uit............ terug naar school dus

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:35

irish_lady schreef:
marieke kijk eens in mijn profiel onderste foto! Daar gaat het dus niet om. Het gaat om het feit dat hij te hoog gaat wat te veel risico's met zich meebrengt. Verder is het een verkeerd gekozen commando waarvan zij er vanzelf achter komt dat je dat vaker gebruikt dan alleen voor steigeren!


Off-topic: Leuke foto, mooie tinker heb je Knipoog
On: Ja, maar heb je dat paard van dagami wel eens in het echt gezien? Nou die gaat ook hoog, maar zij heeft het ook goed aangeleerd dus no problemo.. Sorry hoor, maar als een tinker laag steigert heeft dat net zo veel risico... Een laag steigerende tinker kan ook gaan maaien.. Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:37

maaien mag niet, capice!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:38

maverick"]
[quote="Marieke_456"][quote="gijsenkim schreef:
precies wat je zegt.
1. geldkraan is op of er kunnen honderduizend andere redenen zijn waarom je paard echt weg moet.


Sorry hoor, maar als ik bezig ben me VD dan denk ik er echt niet aan; Ow laat ik dat maar niet doen, want stel als ik hem moet gaan verkopen, nou de volgende eigenaar wil vast geen VD-paard...
Sorry dit vind ik een beetje nergens op slaan...
Voor de rest is het natuurlijk iets riscanter met een groot paard als met een kleintje, maar zeg er dan ook wat van bij: Tinkernikky, Debo, Jessie88, Dagami, Stef, mij en noem het maar op.... Verward Nee daar word alleen maar gezegt: Ow wat leuk!! Die steigerfoto's zijn gaaf zeg!

Leuke foto's hoor, maar als je goed bezig bent met dit soort kunstjes is er weinig risico... Schijnheilig
[/quote]

Danke schon,eindelijk iemand die inziet hoe het in elkaar steek.
[/quote]

Het verschil is de commando's (en hun hersens) die die andere mensen gebruiken. Zij leren ze hele andere commando's, die niet ergens anders mee verward kunnen worden.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:39

IlsjePilsje schreef:
Ik heb ook even in je profiel gekeken en vind zeker de eerste foto's er erg eng uitzien. Het lijkt in ieder geval of degene die hem vasthoudt toch even snel wat naar achteren moest.

Maar daarom reageerde ik eigenlijk niet...jij zegt dat je paard alleen met dat speciale halster steigert...maar waarom zie ik in je profiel dan twee verschillende halsters (of ben ik kippig aan het worden)?


Nee hoor jij bent niet kippig Knipoog
Ik zie op de eerste foto's ook een normaal halster en op die foto's ziet het er ook niet uit alsof het op commando gebeurt.

Verder denk ik ook dat iedereen moet weten wat hij met zijn eigen paard doet, maar het noooit verkopen van je paard of een geldkraan die nooit opraakt.
Ach ik heb dat zo vaak gehoord.
Ik heb het o.a. mijzelf ooit horen zeggen.
Helaas kun je dat nooit 100% zeker weten Verdrietig

En ik denk dat er heel weinig mensen zitten te wachten op een paard wat dit soort truckjes heeft aangeleerd. Het zou voor mij een reden zijn om een paard te laten staan.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:41

Sorry hoor, maar paarden zijn ook weer niet zo slim dat ze een verschil kunnen merken in halster... vooral niet als ze ze om hebben, halster = halster

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:43

Even ter illustratie: dit is een correcte uitgevoerde steiger oefening, benen netjes ingevouwen

Afbeelding

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:46

Dat doet Timon ook. Zie => Foto
Maar ja, voor de rest. Je kan niet echt beoordelen op foto's, maar ik hoop wel dat ze goed bezig bent, want als je dit kunstje verkloot dan verkloot je alles...

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:53

Kijk marieke en nou kom je tot dezelfde conclusie als wij al gekomen waren!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 19:03

ThePast03"]
[quote="IlsjePilsje schreef:
Ik heb ook even in je profiel gekeken en vind zeker de eerste foto's er erg eng uitzien. Het lijkt in ieder geval of degene die hem vasthoudt toch even snel wat naar achteren moest.

Maar daarom reageerde ik eigenlijk niet...jij zegt dat je paard alleen met dat speciale halster steigert...maar waarom zie ik in je profiel dan twee verschillende halsters (of ben ik kippig aan het worden)?


Nee hoor jij bent niet kippig Knipoog
Ik zie op de eerste foto's ook een normaal halster en op die foto's ziet het er ook niet uit alsof het op commando gebeurt.

Verder denk ik ook dat iedereen moet weten wat hij met zijn eigen paard doet, maar het noooit verkopen van je paard of een geldkraan die nooit opraakt.
Ach ik heb dat zo vaak gehoord.
Ik heb het o.a. mijzelf ooit horen zeggen.
Helaas kun je dat nooit 100% zeker weten Verdrietig

En ik denk dat er heel weinig mensen zitten te wachten op een paard wat dit soort truckjes heeft aangeleerd. Het zou voor mij een reden zijn om een paard te laten staan.
[/quote]


Nee,jullie zijn niet kippig.die eeste foto's in mijn profiel zijn ongelukkjes.Hij schrok en klapte omhoog , mijn vriendin had de camera al in de aanlags,omdat ik een bok foto wilde hebben.(als je hem los laat in de wei gat ie bokkend door de wei .)Dit kwam zo uit.Anders had ik zijn deken wel afgedaan.Hij kent dit pas op commando sinds een dag of 4

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 19:05

juist en je kan niet van een foto af beordelen of het wel het juiste commando is ja of nee.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:07

Debo schreef:
zow die stijgt flink de hoogte in! ziet er wel mooi uit !


Jaa echt wel...mooi paardje!..en nou nog met jou erop Tong uitsteken...

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 19:10

o,ja en de dekhengst van een kennis van ons weet ook het verschil tussen het dek hoodstel en de normale hoofdstel.Als hij het dek hgoofd stel ziet wordt al helemaal hitsig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:13

maverick schreef:
o,ja en de dekhengst van een kennis van ons weet ook het verschil tussen het dek hoodstel en de normale hoofdstel.Als hij het dek hgoofd stel ziet wordt al helemaal hitsig
Gaaaap

blijf jezelf gewoon verdedigen hoor. Haalt alleen je geloofwaardigheid een stuk naar beneden Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:19

irish_lady schreef:
Even ter illustratie: dit is een correcte uitgevoerde steiger oefening, benen netjes ingevouwen

Afbeelding


Misschien is ie correct maar ik vind het jammer dat hij de indruk geeft het niet leuk te vinden. Het lijkt alsof hij er geen plezier in heeft.

Ik zie het liever zo:

Afbeelding

Maar goed, voor ons is dit altijd een spelletje. Aan het touw mag hij absoluut niet steigeren. Zal hij ook nooit doen. Nooit doen we dit aan een lijn of wat ook. Het is vrijheid blijheid. Dus doet ie het niet jammer. Hij heeft de keus het niet te doen en ik heb de keus hem al dan niet te belonen Knipoog.

Hier de slowmotion ervan. Op de tweede heeft hij wat nijd naar Marek. Die twee hebben altijd strijd naar elkaar.

http://www.evertjanenhanifa.demon.nl/va ... motion.mpg

Aanvulling: omdat het blijkbaar ging om het gevaarlijke aspect van het steigeren van Maverick (het maaien) even een toelichting. Ik wilde aangeven met de touwtjes dat dat al een gevaarlijk aspect is vanwege het feit dat je het hem niet wil aanleren dit ook te doen aan het leidsel. Zo heeft Maaraak bijvoorbeeld geleerd dat hij nooit mag galopperen op het verharde en zal dit ook niet doen.

Het maaien leer je een paard niet aan. Gevaarlijk want als je net even verkeerd staat ben je de klos.

En verder wilde ik nog het verschil aangeven van het plezier per paard. Dus sorry Irish Lady als ik ongevraagd een opmerking gaf maar hij had wel degelijk ook ON TOPIC met Maverick te maken.
Laatst bijgewerkt door Faas op 07-09-03 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:23

Fasel Helemaal top!! Een mooie steiger, rustig, beheerst! EN op zo een manier aangeleerd dat hij er nooit voor op zn sodemieter kan krijgen. Als Marca in haar vrije tijd steigert moet ze dat echt helemaal zelf weten. Met tuig om dus echt nooit. Hier is dus over nagedacht. Applaus!

neemt natuurlijk niet weg dat ik nog steeds vind dat men paarden dit soort dingen niet moet aanleren Haha! , Maar moet je het toch persee doen doe het dan goed Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:27

Dank je Gijsenkim.

Op je laatste zin ben ik het wel deels met je eens. Ik zal je zeggen dat ik Raak niet bewust dingen heb aangeleerd. Hij kwam een beetje spelerig zelf aan met wat kunstjes (voet geven enzo) en liet duidelijk zien 'kijk eens mamma wat ik kan? Het bleek een zeer welkome afwisseling en ontspanning tussen het alledaagse werk door. Als je al zijn dingen bekijkt zul je zien dat hij in principe maar weinig kan maar dat wat hij doet doet hij met plezier.

Nog een ander voordeel van niet aan een touwtje vind ik dat je afstand kan bewaren. Of ik het juiste commando geef weet ik niet eens. Pure spelerij van ons maar wel op een veilige manier en zodanig dat beide partijen weten wat wel en wat niet kan. Zo gebruik ik dus geen zweep.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:39

Geloof me, Maverick wordt hier echt niet gevaarlijker van hoor... hij is er zelfs een stuk braver eb beter te rijden van geworden. Hij steigert nu zo vaak dat hij er (voor het eerst in zijn leven!!!) niets meer aan vindt om het ohz te doen.
Ik ben geen pennykind, maar geloof me die knol spoorde toch al niet. Ze moet zelf weten wat ze met hem doet, en hij is niet gevaarlijk. Bij mij doet hij het niet, al geef ik het commando.

Ik zal het Silly nooit leren, want dat gaat fout. Maverick deed het al... alleen nu is het te controleren.

Fasel, zo ging het bij Mav ook. Zelfde principe.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:44

Ik blijf er bij dat steigeren afgeleerd moet worden en niet aangeleerd. En als het dan toch aangeleerd moet worden dan met de juiste commando's

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:59

gijsenkim schreef:
Ik blijf er bij dat steigeren afgeleerd moet worden en niet aangeleerd. En als het dan toch aangeleerd moet worden dan met de juiste commando's


Ooit van omgekeerde psychologie gehoord??? Werkt goed, hoor!!!

Wat ZIJN de juiste commando's? Want ik neem aan dat jij ze allemaal kent natuurlijk!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:03

Waarom zo'n fel bericht. Gijsenkim geeft enkel haar mening. Is toch haar goed recht?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:03

De juiste commandos zijn commandos die je in het dagelijkse werk met paarden niet gebruikt. Hoog bv hooo dus stom. Kijk maar naar Fasel en hoe zij het uitlegt. dat is goed.

Ik ben alleen maar bezig met steigerende paarden voeten op de vloer te leren zal het dus niet andersom doen

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:08

gijsenkim schreef:
De juiste commandos zijn commandos die je in het dagelijkse werk met paarden niet gebruikt. Hoog bv hooo dus stom. Kijk maar naar Fasel en hoe zij het uitlegt. dat is goed.

Ik ben alleen maar bezig met steigerende paarden voeten op de vloer te leren zal het dus niet andersom doen


Daar heb je gelijk in (heb het een keer meegemaakt met OP!, en dan HOP roepen in de proef, leuk...).
Ik vind het echt jammer dat je het paard in kwestie niet kent, zoals gezegd spoort-ie niet helemaal Haha!
Maverick steigert zijn hele leven al. Hij is het nu zo zat, hij moet het vijftig keer per dag doen, en nu doet hij het tijdens het rijden niet meer.
Ik zou het ook niet geloven als ik dat beest niet kende. Maar goed, bij hem werkt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:23

irish_lady schreef:
Even ter illustratie: dit is een correcte uitgevoerde steiger oefening, benen netjes ingevouwen

Afbeelding


schrik me dood zie ineens mijn paard Haha! denk owje daar gaan ze weer en ik heb er nix mee te maken Tong uitsteken haha mar okey positief mag altijd natuurlijk Knipoog Haha!

ow lees veder em er is weer comentaar dat rydar t niet leuk vind... maarja daar ga ik niet weer op in Schijnheilig als ie t niet leuk vind had ie wel lekker de andere kant opgelopen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-03 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:26

Blij toe dat het helpt, En ik hoop dat hij daar kan blijven. Zou ik hem voor de handel binnenkrijgen dan krijgt ie een pak op zn sodemieter als hij steigert.......... zo is het en niet anders.