Dat is dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1477977
Sinds dat topic zijn we vooral bezig geweest met een goed basistempo en rechtrichten, dit omdat Finesse snel wegrend(e) voor mijn binnenbeen en hierdoor naar binnenviel omdat ik mijn benen af ging steken. Ze is ook nog eens enorm scheef, en draagt haar staart naar links, dit zie je ook op het filmpje, en je hoort mijn instructrice ook een keertje zeggen dat haar staart netjes recht is! Dat is echt waar we naartoe willen! We willen haar nu dus vooral lekker ontspannen laten lopen en voorwaarts neerwaarts rijden!
Van hieruit willen we uiteindelijk weer meer tempowisselingen en overgangen rijden. Maar we willen eerst het basistempo voor elkaar krijgen! Ik moet toegeven dat ik nu toch al wel apetrots op die beauty ben
Inmiddels rij ik haar niet meer met slof, en dat gaat al stukken beter, pak hem er alleen bij als mevrouw op racetour gaat, maar dat is nog niet meer gebeurd!
Het was natuurlijk echt topweer, dus vandaar de regenjas! En omdat het zo goed ging op het eind heeft Dianne (instructrice) gauw gefilmd. Daarom heb ik ook geen foto's van het losrijden, maar wou jullie toch een beeld geven van hoe het nu gaat!
Mijn aandachtspunten:
- in overgangen een ontspannen hand houden en ook wanneer ik van hand wissel, zodat zij netjes laag kan blijven lopen
- handen rechtop
- netjes in 1 tempo blijven rijden
- niet naar mijn paard kijken, maar recht vooruit!
Dit zijn trouwens twee foto's waarop je goed kunt zien hoe erg ze is opgeknapt in de bijna 3 maanden dat wij haar hebben. Dit is een foto van een hele tijd geleden, toen een ander meisje Rosa_ op bokt haar uitprobeerde om te kopen. Zij heeft Finesse uiteindelijk weer terug gedaan naar de vorige eigenaresse. Dus dit ben ik niet op de foto!
Dit geeft wel een heel goed beeld van hoe ze eruit zag toen wij haar kregen, geen spier en ingevallen. Ze heeft namelijk ook een gebitsprobleem, waardoor ze zo dun was. Als je hier meer over wilt weten, moet je dat maar even vragen

Zo zag ze er 2 weekjes geleden uit, ze is inmiddels al een stuk beter door haar vacht:

Ze wordt al echt ondeugend, en hier zie je hoe ze begint te glimmen
:
En het filmpje van de les van afgelopen maandag:
http://www.youtube.com/watch?v=NzgsKylEC_w
Ik hoop dat jullie een reactie plaatsen, tips zijn altijd welkom, maar we weten dat we er nog lang niet zijn!