Ik plaats dit topic in HAW omdat ik het fijn vind om gewoon goede tips te krijgen, waardoor ik beter kan worden. In RITP is dat toch anders, ik sta nu echt heel erg open voor commentaar!

Ik had zondag een springwedstrijd gereden, op Ragebol. Ragebol is een volle haflinger ( wat je niet zou zeggen ), en is rond de 9 jaar. Ik rijd sinds een tijdje al mijn springwedstrijden op deze leuke manegepony.
Info over Ragebol:
- Ragebol
- Manegepony
- 9 jaar
- Haflinger
- Goede springpony, beetje drammerig soms.
Ikzelf rijd nu 5 jaar op de manege, en heb voor een lange tijd een verzorgpony gehad. Op de manege rijd ik nu in een groepsles, op niveau halfgevorderd/gevorderd jeugd. Ik rijd met heel veel plezier in deze les. Ook rijd ik altijd mee met de springwedstrijden, en heb ik nu samen met Ragebol en een andere pony 6 winstpunten in de BB. Met dressuurwedstrijden rijd ik nu in de F10, dat staat ongeveer gelijk aan B-nivea/L1- Niveau.
Info over mij:
- Kim
- 11 Jaar
- 5 jaar rijervaring
- Manegeruiter
- B dressuur
- BB springen
Problemen:
Er zijn een aantal dingen waar we tegenaanlopen met springen. Dit is onderandere het rechtrichten op de sprong, en contole houden in het ritme. Waar ik wel heel blij mee ben is dat het al veel beter gaat met contact houden boven de sprong. Eerst gooide ik namelijk alles ''los'', en daar is nu al verbetering in gekomen.
Dit zijn de foto's:

Ik ben best blij met deze foto:

Weigering. Ragebol week opeens heel erg uit, en ik kon het niet meer verbeteren.

Ik had eigenlijk ook nog een filmpje, maar helaas lukt het niet met oploaden. Misschien dat ik die later nog hier neerzet.
Bedankt voor het kijken!

Groetjes Kim.