Copper bij Sjuimpje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:55

Mooie merrie zeg! Dus Sjuim, ga je eindelijk aan je ponytijd beginnen!! Ben heel benieuwd hoe ze het over een paar weken doet!


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:14

Gave foto's hoor, is idd een hele andere copper dan met de dvt meeting Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:53

Sjuimpje schreef:
Op deze manier kan ik voorzichtig aan stelling vragen en weer ontspannen zodat ze aanleuning houdt op het buitenste touwtje.
Normaal doe ik dat nooit bij een eerste keer, maar ze pakte het zo fijn op dat ik het bij het van hand veranderen al zo durfde te bevestigen.


Ik vind het wel erg interessant klinken Sjuim. Raak loopt super tijdens het longeren maar kan nog wel eens de kolder in de kop krijgen. Is het dan gevaarlijk? Toen ik begon twee jaar geleden liep hij gewoon zijn achterhand naar buiten toe, nu buigt hij veel beter in. Hij heeft nog wel vaak moeite met op mij te letten en gaat dan lekker naar buiten kijken wat ik oplos door het binnenste touwtje iets korter te zetten. Zou ik hem nu ook met zo'n systeem kunnen longeren dan?

'Paint' it 'Black'

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:04

Het probleem wat je tegenkomt wanneer je het binnenste touwtje een stuk korter maakt is dat je paard dus nauwelijks aanleuning heeft op het buitenste touwtje. Ze zullen zo snel in de buitenschouder gaan hangen.
Je denkt het goed te doen omdat je zo voor het oog wat lengtebuiging hebt, maar eigenlijk maak je je paard er alleen maar schever door.
Nu kan je buiging vragen en weer ontspannen, je imiteert als het ware een binnenhand. De buitenhand is dan het begrenzende touwtje.

Als ze echt op een lopen gaan houdt je er wel minder aan op de manier...
Gevaarlijk zal ik het niet noemen, of je moet ze niet in een omheinde ruimte kunnen longeren, het ergste wat nu kan gebeuren is dat je los moet laten. Nou ja, daarna vang je hem weer en ga je gewoon door alsof je neus bloed Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:09

Knappe Copper hoor Cool!! Echt een gave pony zo Kwijl !

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:22

Sjuimpje schreef:
Het probleem wat je tegenkomt wanneer je het binnenste touwtje een stuk korter maakt is dat je paard dus nauwelijks aanleuning heeft op het buitenste touwtje. Ze zullen zo snel in de buitenschouder gaan hangen.
Je denkt het goed te doen omdat je zo voor het oog wat lengtebuiging hebt, maar eigenlijk maak je je paard er alleen maar schever door.
Nu kan je buiging vragen en weer ontspannen, je imiteert als het ware een binnenhand. De buitenhand is dan het begrenzende touwtje.

Als ze echt op een lopen gaan houdt je er wel minder aan op de manier...
Gevaarlijk zal ik het niet noemen, of je moet ze niet in een omheinde ruimte kunnen longeren, het ergste wat nu kan gebeuren is dat je los moet laten. Nou ja, daarna vang je hem weer en ga je gewoon door alsof je neus bloed Haha!


Hmm, ik overweeg dit toch eens te gaan proberen. Denk je dat dat zou kunnen? Wat jij zegt over het begrenzende touwtje is inderdaad een goeie. Kijk ik ben dressuurmatig niet zo goed aangelegd maar leer wel veel en wil ook veel leren omdat ik mijn paard graag goed en soepel wil houden. Vanavond is toch zijn longeerdag dus misschien kan ik het voorzichtig eens proberen. Even afhankelijk of ik alleen ben want Raak let het best op als ie alleen loopt in plaats van met vele mensen om hem heen Haha!

Wat me op een ding brengt. Raak heeft op rechts de neiging om heel erg naar binnen te vallen. Ik trek uiteraard de longe dan weer strak maar is daar nou nog iets aan te doen aan dat naar binnenvallen?

Overigens, dank je wel voor je moeite om een dressuurleek dit uit te leggen OK dan!

'Paint' it 'Black'

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:59

Fasel schreef:


Wat me op een ding brengt. Raak heeft op rechts de neiging om heel erg naar binnen te vallen. Ik trek uiteraard de longe dan weer strak maar is daar nou nog iets aan te doen aan dat naar binnenvallen?



Jezelf groot maken en de zweep eventjes naar zijn schouder wijzen, naar buiten sturen. Longe zelfde lengte houden (zolang hij er niet in gaat staan iig), je moet hem als het ware wegjagen van je.

Zelf longeer ik vaak met dubbele longe omdat je dan net ff nog meer kunt inwerken. (druk op buiten'teugel').

:evaw:

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:31

SJUIMPJE OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Echt supersysteem. Ik heb het net geprobeerd en het werkt bij Raak veel beter dan het korter zetten van een touwtje. Je corrigeert hem en als hij gehoorzaamt beloon je hem door wat ruimte te geven. Ik zag dat het bij hem super werkte.

Dus Sjuim, BEDANKT!!! Supertip en ik zal er vaker mee gaan werken. Zal van de week eens longeerfoto's neerzetten. Vind ik altijd wel eng omdat imo alles fout is maar aan de andere kant is het wel leerzaam.

'Paint' it 'Black'

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:34

OPbouwende kritiek kan ook Fasel Haha!.
Het is eigenlijk wel logisch dat het beter werkt omdat je idd inwerkt als het nodig is en niet als het niet nodig is, wat je wel hebt met touwtjes die op een 'vaste lengte' staan.

Succes ermee verder!

:evaw:

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:37

klopt Sjimmy. En jouw idee, groter maken en zweep naar de schouder hielp ook erg goed. Dus ook voor jou 'TOPPIE' Haha!

'Paint' it 'Black'

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:41

Wat een gaaf dier !
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over de details die hier genoemd worden Pling
Zo dacht ik dat het een "hij" was (niet verder gekeken dan m'n neus lang was Knipoog ) vanwege de uitstraling.
En ik had ook niet verwacht dat het een pony is.
Maar het is echt een cool dier, heel veel succes met de trainingen !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:24

Wat een schitterende foto's van Copper, echt geweldig. En zoals Billy al zei, het is zonde als je er na de Ibop niet mee door zou rijden. Dat ze zo tevreden kijkt geeft ook al aan dat ze het leuk vindt. Dus krijgen we na Oktober foto's van Marije op Copper te zien? (hint, hint) Haha!

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 61 bezoekers