Maar goed, helleuw
Jimmy (
) is mijn 10 jarige ruin en hij is sinds januari van mij. Vanaf begin mei staat hij in Lelystad. Eerst heeft ie een weekje op een ruitersportcentrum gestaan. Het was echt een hele grote overgang voor hem, want hij staat normaal 's nachts niet op stal. Dus in die week hebben we lekker veel met hem gedaan. Toen heb ik ook een manege wedstrijdje met hem gereden. Maar dat was echt een ramp, haha. We moesten in de buitenbak rijden, en de jury ging in een trailer zitten. Moet Jimmy nou net bang zijn voor trailers. Achjaa.., wie weet ga ik ooit nog wel trailertraining met hem doen ofzo.Sinds vorige week staat hij in een kudde op een weitje. En hij vind het echt geweldig. Hij zit echt lekker in z'n vel nu. Ik merk het aan z'n vacht en ook met rijden. Hij loopt echt superfijn. Hij is vrolijk en wil veel dingen doen, maar hij is ook super ontspannen. We hebben vrijdag met een paar paardjes uit de kudde een lekkere buitenrit gemaakt. Heerlijk in rengalop door het bos en even in het water. Jimmy vond het echt geweldig!
Gisteren hebben we lekker in de bak gereden. Toen zijn we even in de buitenbak gaan stappen. Daarna hebben we nog een rondje in het bos gereden, en heb ik hem terug gebracht naar z'n weitje. M'n moeder was mee om fotootjes te maken. Maar van het woord 'inzoomen' heeft ze nog nooit gehoord. De kwaliteit is dus behoorlijk achteruit gegaan tijdens het bijsnijden.
Ik had deze schoenen aan omdat ik m'n jophurs was vergeten. (Ik fiets altijd met deze schoenen, en neem m'n jodhurs mee)
En ik heb geen foto's van het instappen, dat was namelijk van z'n weitje naar de manege, dus ik kon bijna gelijk in de bak beginnen zegmaar.
Nou goed, daar komen ze dan..
1

2

3

4 Handen iets te ver uit elkaar

5 Galopje. Ik ga in galop heel erg voorover zitten. Dat is echt iets waar ik op moet letten

6 En ik moet m'n teentjes naar binnen doen

Ik heb ook nog een galopje op de andere hand gedaan, maar m'n moeder werd duizelig van het steeds meedraaien om foto's te maken. Dus daar heb ik geen foto's van.
7 Lekker relaxed in de buitenbak

8 Hihii. In het bos. Kapstokjes

9 Op het veldje gingen we even nog een volte galop doen. Jimmy had er zo'n zin in.

10

11

En daarna gingen we lekker uitstappen, en weer terug naar z'n weitje en z'n vriendjes.
Maar ja.. HAW is niet voor niets HAW, dus doe maar lekker kritisch. Het ziet er echt al veel beter uit dan een paar weken geleden, maar is nog genoeg werk aan de winkel, dus tips en commentaar zijn welkom. Ik heb trouwens een keer in de week les. Maar dat is groepsles, dus ik krijg niet heel erg veel instructie.
Nou, barst maar los
Ziet er leuk uit voor de rest.