BWP v. chinchin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

BWP v. chinchin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 22:22

Afbeelding

BWP v. chinchin
Naam: Finesse de Beauty
Geboortedatum: 01-06-2005
Stokmaat: +- 1.70

Finesse is nu een maandje bij ons, en we hebben samen zeker onze probleempjes maar ondanks alles ben ik altijd harstikke blij met haar :D . We hebben vooral het probleem op de rechterhand, hier gooit ze haar kont naar binnen en rent ze voor mijn binnenbeen weg, we zijn dus bezig met het rechtrichten en overgangen rijden. De galop gaat ook al steeds beter, ik weet nog wel hoe ze de eerste keer door de bak scheurde, en vandaag galopeerde ze zonder eerst hard te gaan draven in een keer in een rustig handgalopje aan, maar dan hadden we de camera er natuurlijk niet bij :+
Ik heb trouwens ook heel erg de neiging om met haar mee naar voren te gaan wanneer ik haar meer teugellengte geef, en vind het soms erg moeilijk om op mijn billen te zitten in de galop!
En het klopt dat het een enorm zware bak is, hij is ook nog eens niet helemaal recht, soms zit er ineens een heuvel in de bak, geen extreme maar je merkt het wel aan haar, arme meid :(:)

Tips en reacties zijn altijd leuk! Maar denk er wel aan dat we nog maar een maandje bezig zijn :o
(de foto´s staan trouwens niet op volgorde)

1. Verzamelen in draf
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Naar het diepere toerijden, dit is het moment waarop ik lekker met haar mee naar voren ga..
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. Tempo controleren
Afbeelding
8. Hier ga ik weer mee naar voren
Afbeelding
9.
Afbeelding
10. Galop
Afbeelding
11.
Afbeelding

Ziertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:29

Wat een knap dier. En vind haar zonder de slof veel lekkerder lopen, maar je rijd wel erg vriendelijk met de slof :). Probeer mooi op je kont te blijven zitten, kijken waar je heen gaat. En probeer te voelen wat er onder je gebeurt ipv ernaar te kijken. Verder mogen je beugels van mij ook wel wat langer. :)
Vind het verder er relaxt uitzien!

edit; je hebt ook een soort van knik in je polsen, probeer je onderarmen gewoon recht te houden en dan niet ineens je handen naar beneden duwen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 22:35

Ziertje_ schreef:
Wat een knap dier. En vind haar zonder de slof veel lekkerder lopen, maar je rijd wel erg vriendelijk met de slof :). Probeer mooi op je kont te blijven zitten, kijken waar je heen gaat. En probeer te voelen wat er onder je gebeurt ipv ernaar te kijken. Verder mogen je beugels van mij ook wel wat langer. :)
Vind het verder er relaxt uitzien!

edit; je hebt ook een soort van knik in je polsen, probeer je onderarmen gewoon recht te houden en dan niet ineens je handen naar beneden duwen.

Super bedankt voor je reactie en de tips! Veel heb ik er eerder gehoord, hihi maar toch schieten ze er vaak bij in! Over mijn beugels, dat idee had ik zelf ook al, dus toch maar 1 a 2 gaatjes langer! :o

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:02

Waarom rijdt je eigenlijk met slof? Heb namelijk het idee dat die er een beetje voor noppes aanhangt :+

hondjewaf

Re: BWP v. chinchin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:32

Vind ook dat de slof niet echt nodig lijkt, ben ook wel benieuwd waarom je met slof rijdt.
Verder beugels wat langer dan kun je ook wat beter op je kont zitten. Rechtop zitten en niet naar je mooie paard kijken, maar naar voren. Rijden ziet er wel vriendelijk uit.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:56

Als eerst: ik vind jullie een leuk team, en een mooi paard!

Idd proberen meer op je kont te zitten, en naar voren kijken.

Jullie zien er samen leuk uit.
Wil je in de toekomst ook wedstrijden gaan rijden samen?

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:35

Slof kan best weg!
Het ziet er verder ontspannen uit, misschien je beugels een gaatje langer?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 14:50

Met de slof ben ik begonnen na advies van mn instructrice, omdat ze zich erg sterk kan maken soms wanneer ze haar hoofd omhoog gooit, en gek genoeg wanneer de slof eraan hangt, ookal heeft deze geen inwerking, doet ze dit nooit, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk
Maar jullie hebben wel gelijk, hij hangt daar maar gewoon te hangen en voor de rest niks, haha.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 14:52

hazira schreef:
Als eerst: ik vind jullie een leuk team, en een mooi paard!

Idd proberen meer op je kont te zitten, en naar voren kijken.

Jullie zien er samen leuk uit.
Wil je in de toekomst ook wedstrijden gaan rijden samen?

Dankjewel!! Leuk om te horen! Ja we willen uiteindelijk samen aan de wedstrijden beginnen!
Voor die tijd zorgen dat alles voor elkaar is, maar ik heb een idee dat dat wel goed gaat komen!
Bedankt voor de leuke en lieve reactie! :j

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:04

Ik denk ook dat het jullie zeker gaat lukken.
Lekker veel oefenen en dan rustig wedstrijdjes (onderling) oppakken :)

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:08

Ziet er erg leuk uit! Probeer goed te blijven zitten en je schouders naar achteren.
Je mag best trots zijn op zo een mooi paardje!
Lekker veel oefenen dan komen die wedstrijdjes ook zeker goed.
Heel veel plezier van je paardje.

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:17

Mooie combinatie. Voor zo'n korte tijd ziet het er goed uit. Wordt met een goede training rechter en sterker!
Succes!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:20

Dank jullie wel! Ik ben zeker trots op haar!!! :+:

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:15

Wat een leuke combinatie zijn jullie. Probeer er om te denken dat je mooi rechtop blijft zitten. Niet naar je knappe paard kijken, maar voor je kijken waar je heen gaat helpt daarbij al een stuk :) Succes samen!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 17:00

Niceee schreef:
Wat een leuke combinatie zijn jullie. Probeer er om te denken dat je mooi rechtop blijft zitten. Niet naar je knappe paard kijken, maar voor je kijken waar je heen gaat helpt daarbij al een stuk :) Succes samen!

hihi bedankt! en ik ga er op letten!

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:41

persoonlijk zou ik de slof er niet aandoen als hij het dan niet sterk wordt anders kun je het probleem niet oplossen. Verder blijf letten op je houding dan kom je er wel.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 17:04

Winola schreef:
persoonlijk zou ik de slof er niet aandoen als hij het dan niet sterk wordt anders kun je het probleem niet oplossen. Verder blijf letten op je houding dan kom je er wel.

Daar zit wat in! bedankt voor de tip!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 19:53

niemand meer? :o

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:04

ik vind het er super uit zien maar misschien kan je je handen iets meer dragen

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 21:34

corinezomer schreef:
ik vind het er super uit zien maar misschien kan je je handen iets meer dragen

Dankjewel! En ja, dat klopt! Ben ik op aan het letten :o we hebben morgen een fnrs wedstrijdje, dus een goed aandachtspuntje!!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:16

Leuk beestje, het is ook heel belangrijk dat je er zelf plezier aan beleeft.

Wel zou ik op de stelling letten want op een aantal foto's kantelt ze.
Naar mijn mening zou de slof er af kunnen maar dat voel je zelf het beste.
Veel succes met haar

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:45

Mooi paard! Echt mijn type! Mijn merrie is ook drachtig van een CHinChin :))
Ik vind de manier waarop jij met slof rijd, juist prima. Zo hoort het! Hij is er voor correctie op bepaalde momenten en op de momenten dat hij niet nodig is, hóórt hij er juist voor noppes bij te hangen.

Persoonlijk, voor het beeld, zou ik de stijgbeugels langer willen zien. Je hebt nog wel mooie de schouder, heup en hak verbinding, maar ik vind je knie wel erg gebogen. Een beetje de spring houding. Daardoor ga je ook sneller naar voren zitten, en niet op je kont.

Heel leuk paard, je rijd vriendelijk, mag je trots op zijn!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 13:00

Vulina schreef:
Mooi paard! Echt mijn type! Mijn merrie is ook drachtig van een CHinChin :))
Ik vind de manier waarop jij met slof rijd, juist prima. Zo hoort het! Hij is er voor correctie op bepaalde momenten en op de momenten dat hij niet nodig is, hóórt hij er juist voor noppes bij te hangen.

Persoonlijk, voor het beeld, zou ik de stijgbeugels langer willen zien. Je hebt nog wel mooie de schouder, heup en hak verbinding, maar ik vind je knie wel erg gebogen. Een beetje de spring houding. Daardoor ga je ook sneller naar voren zitten, en niet op je kont.

Heel leuk paard, je rijd vriendelijk, mag je trots op zijn!

ohhh wat leuk! hihi ben benieuwd hoe mooi het veulentje zal worden! En klopt, dit zijn ook echt de momenten waarop ze heerlijk liep, de hele tijd, als ze dit blijft doen haal ik hem er daarna ook gelijk af, maar anders is het fijn om hem er bij te hebben!
Ik heb mijn stijgbeugels inmiddels inderdaad ook langer gemaakt, ik zal binnenkort weer andere foto´s plaatsen!

Dankjewel! <3

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:53

Leuk dier heb je tot je beschikking!

Als ik jou was zou ik eraan denken om je schouders naar achter te doen, en je hoofd hoog te houden, en je verder te ontspannen. En lekker veel figuren rijden, en buigen zodat ie vanzelf lekker los in zijn lijf wordt.

Komt goed met jullie, veel plezier!

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:05

Let inderdaad op je houding, en ook ik zou gewoon de slof eraf laten.
Verder een heel leuk paard! :)