Hier zijn ze dan Foto's van Montana en rijfoto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:56

bepaalde gave, ok jij je zin.

kun je mij misschien ook helpen door een keer naar mijn paarden te kijken en te zien waar ze het niet mee eens zijn. gan ze misschien wel beter van presteren.

idd. het bit loopt een beetje strak in de mond.

maar och na al deze zinvolle reacties kun je daar zeker wat aan doen!

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:57

En tja als het niet jou paard is en je niet met een andere neus riem mag rijden dan zou ik hem er of afhalen en zonder neusriem rijden of gewoon niet meer op dat paard rijden.[/quote]

alsjeblieft zeg wat een onzin. wie zegt dat ze met een andere neusriem wil rijden? zou jij met een paard stoppen omdat andere zeggen dat je neusriem te laag hangt. alsjeblieft klinkt als jaloezie

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:59

vonneke schreef:
En tja als het niet jou paard is en je niet met een andere neus riem mag rijden dan zou ik hem er of afhalen en zonder neusriem rijden of gewoon niet meer op dat paard rijden.


alsjeblieft zeg wat een onzin. wie zegt dat ze met een andere neusriem wil rijden? zou jij met een paard stoppen omdat andere zeggen dat je neusriem te laag hangt. alsjeblieft klinkt als jaloezie
[/quote]

Ja, gelijk heb je! Zij kan er gewoon niks aan doen, moeten jullie bij de eigenaresse zijn, die heeft dat ding aangeschaft!

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:01

vonneke schreef:
En tja als het niet jou paard is en je niet met een andere neus riem mag rijden dan zou ik hem er of afhalen en zonder neusriem rijden of gewoon niet meer op dat paard rijden.


alsjeblieft zeg wat een onzin. wie zegt dat ze met een andere neusriem wil rijden? zou jij met een paard stoppen omdat andere zeggen dat je neusriem te laag hangt. alsjeblieft klinkt als jaloezie
[/quote]

Met mijn paard hoef ik niet jaloers te zijn op andere ik ben namelijk heel gelukkig met hem.

Maar stel dat ik niet het geluk heb van een eigen paard dan zou ik niet een paard gaan lopen pesten en pijn doen met een hulpmiddel wat niet nodig is en dan zou ik inderdaad stoppen om op dat paard te rijden als het niet kan het belang van een paard gaat boven mijn eigen plezier.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:09

perlee"]
[quote="vonneke schreef:
En tja als het niet jou paard is en je niet met een andere neus riem mag rijden dan zou ik hem er of afhalen en zonder neusriem rijden of gewoon niet meer op dat paard rijden.


alsjeblieft zeg wat een onzin. wie zegt dat ze met een andere neusriem wil rijden? zou jij met een paard stoppen omdat andere zeggen dat je neusriem te laag hangt. alsjeblieft klinkt als jaloezie
[/quote]

Met mijn paard hoef ik niet jaloers te zijn op andere ik ben namelijk heel gelukkig met hem.

Maar stel dat ik niet het geluk heb van een eigen paard dan zou ik niet een paard gaan lopen pesten en pijn doen met een hulpmiddel wat niet nodig is en dan zou ik inderdaad stoppen om op dat paard te rijden als het niet kan het belang van een paard gaat boven mijn eigen plezier.
[/quote]

Jullie kennen het paard toch niet of wel soms? Nou dan, misschien is het wel nodig, weten jullie toch zeker niet!!!

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:11

Waarom is het nodig dan????

Want als het echt nodig zal zijn dan zou hij ook wel goed gehangen hebben niet zoals nu beetje dom van die eigenaresse dan he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:12

perlee"]
[quote="[naam] schreef:
En tja als het niet jou paard is en je niet met een andere neus riem mag rijden dan zou ik hem er of afhalen en zonder neusriem rijden of gewoon niet meer op dat paard rijden.


alsjeblieft zeg wat een onzin. wie zegt dat ze met een andere neusriem wil rijden? zou jij met een paard stoppen omdat andere zeggen dat je neusriem te laag hangt. alsjeblieft klinkt als jaloezie
[/quote]

Met mijn paard hoef ik niet jaloers te zijn op andere ik ben namelijk heel gelukkig met hem.

Maar stel dat ik niet het geluk heb van een eigen paard dan zou ik niet een paard gaan lopen pesten en pijn doen met een hulpmiddel wat niet nodig is en dan zou ik inderdaad stoppen om op dat paard te rijden als het niet kan het belang van een paard gaat boven mijn eigen plezier.
[/quote]

ik snap echt niet waar jij het idee van pijn vandaan haalt hoor.
natuurlijk is de werking van deze neusriem sterker. en natuurlijk zal de druk groter zijn als de neusriem te laag zit. maar als dat paard echt pijn heeft dan laat hij zich zo niet rijden laat staan optuigen!!

ik heb in me leven al met heel veel verschillende dieren en tuig gewerkt en weet dus wel hoe een paard reageerd bij pijn.

en die mexicaanse neusriem zie ik absoluut niet als hulpmiddel. ik heb een paard gereden die reageerde alleen met een afschuwelijke africhtingsneusriem. mag ik dat dan ook als hulpmiddel zien als ie op iets anders niet reageerd.

mijn excusses voor het verkrachten van je topic!! elisabeta!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:14

Ja okee!! Nu is het afgelopen!! Ze weet nu over die neusriem, en stop nu gewoon met reacties daarover... Anders wordt heel het topic verneukt als ik het niet anders zeggen kan!!

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:18

vonneke"]
[quote="perlee"][quote="vonneke schreef:
En tja als het niet jou paard is en je niet met een andere neus riem mag rijden dan zou ik hem er of afhalen en zonder neusriem rijden of gewoon niet meer op dat paard rijden.


alsjeblieft zeg wat een onzin. wie zegt dat ze met een andere neusriem wil rijden? zou jij met een paard stoppen omdat andere zeggen dat je neusriem te laag hangt. alsjeblieft klinkt als jaloezie
[/quote]

Met mijn paard hoef ik niet jaloers te zijn op andere ik ben namelijk heel gelukkig met hem.

Maar stel dat ik niet het geluk heb van een eigen paard dan zou ik niet een paard gaan lopen pesten en pijn doen met een hulpmiddel wat niet nodig is en dan zou ik inderdaad stoppen om op dat paard te rijden als het niet kan het belang van een paard gaat boven mijn eigen plezier.
[/quote]

ik snap echt niet waar jij het idee van pijn vandaan haalt hoor.
natuurlijk is de werking van deze neusriem sterker. en natuurlijk zal de druk groter zijn als de neusriem te laag zit. maar als dat paard echt pijn heeft dan laat hij zich zo niet rijden laat staan optuigen!!

ik heb in me leven al met heel veel verschillende dieren en tuig gewerkt en weet dus wel hoe een paard reageerd bij pijn.

en die mexicaanse neusriem zie ik absoluut niet als hulpmiddel. ik heb een paard gereden die reageerde alleen met een afschuwelijke africhtingsneusriem. mag ik dat dan ook als hulpmiddel zien als ie op iets anders niet reageerd.

mijn excusses voor het verkrachten van je topic!! elisabeta!
[/quote]

Toch nog een antwoord over die neusriem met de verkeerde hulpen (harde handen bv zeg niet dat dat hier het geval is hoor het is ook een vb) kan het vreselijk veel pijn doen waarom mag je nou bv pas in het z met stang en trans rijden omdat je daar de capiciteietn voor moet hebben als je onervaren ben kan je een paard daar flink pijn mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:19

ja en daarom is dus een mexicaanse neusriem niet met een stang en trens te vergelijken. anders zou je daar ook pas in het Z mee mogen rijden

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:21

Okee, nu is het afgelopen!! straks wordt dit topic ook gesloten... Nou leuk!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:28

Nou wat een gezeur zeg, het paard gaat er niet dood van hoor!
Leuk beestje!
Zo te zien vond hij het wel leuk buiten?

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:32

ReBaTi schreef:
Nou wat een gezeur zeg, het paard gaat er niet dood van hoor!
Leuk beestje!
Zo te zien vond hij het wel leuk buiten?


Ja, hij is heel vrolijk buiten Lachen

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:17

ik zal ook eens iets zeggen, montana is een leuk paard Haha!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:26

Barb schreef:
ik beschik nu eenmaal over een bepaalde gave


tssk mensen, dit is (natuurlijk) sarcastisch bedoeld Haha!

verder leuk paard!
maar ik ga wel met de rest mee Haha!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:20

*schop*

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:50

Nou nou, wat een boel onvriendelijke reacties...

Ik vind het een prachtig paardje!!! Zeker meer foto's plaatsen van jullie!

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:49

Sorrie dat ik het zeg hoor, maar moet iedereen nou per se een topruiter zijn of zo? Wat een commentaar! Slaat echt helemaal nergens op. Laat iemand lekker plezier hebben met haar paardje en als ze het niet helmaal goed zou doen dan kan dat ook wel anders en wat aardiger gezegd worden als een soort tip of zo. Maar ik begreep uit het topic dat ze hem nog niet zo lang rijdt en dan kan je een beetje gespannen zijn lijkt mij. Maar ja. Ik vind het een leuk paardje en leuke foto's!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:28

Leuk vosje, probeer je teugels wat korter te nemen (je rijdt met je handen op je benen, tegen je buik aan), je teugels zijn vrij lang en probeer daarna je hand meer naar voren te brengen. Inderdaad hakken uittrappen, tenen naar binnen draaien (of liever gezegd, je enkel/hiel naar buiten draaien).

En verder zeg ik maar niets, er is al genoeg gezegd Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:52

Pegassus97 schreef:
Ben het ook met Irish_lady eens, als je al niet weet hoe ie moet zitten, dan gebruik hem aub niet.
Verder ook nog wat tips:
+

o wat zijn we weer subtiel, ze weet het nu wel volgens mij heeft ze toegegeven dat ze de werking ervan iet weet, en ze verzorgt hem alleen, ik vindt dat je goed met je kritiek omgaat hoor Elizabeta OK dan!

Ga je nu een ander hoofdstel indoen? Cool

En ik vindt het hele mooie foto's, pluimpje!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:02

Ja die foto's heb ik gemaakt Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:07

fJoRdAhLuVeR schreef:
Ja die foto's heb ik gemaakt Schijnheilig


mooi gedaan, en de kwaliteit van de foto's zijn ook mooi! Pling

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:17

Chiqa"]
[quote="fJoRdAhLuVeR schreef:
Ja die foto's heb ik gemaakt Schijnheilig


mooi gedaan, en de kwaliteit van de foto's zijn ook mooi! Pling
[/quote]

Het is een wonder dat je ze mooi vindt want ik zat op de fiets Tong uitsteken En dat ging o zo makkelijk, reed telkens van het fietspad af enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:36

dat is echtniet te zien hoor Fjordahluver! Heb je mss gewoon mazzel of een goede kamera?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:25

Leuk paard om te zien.
Voor de rest weinig aan toe te voegen Haha!

En niet stoppen met reageren hoor Elisabeta, er zijn er hier op bokt ook een paar die alleen maar blaffen en niet gelijk bijten Knipoog