springles van Arno24

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:09

sjakie"]
[quote="Homiafortuna schreef:
cap, cap, cap, cap. Ook als is het warm, dan nog kun je hard vallen.


het valt onder mijn verantwoording om er 1 te dragen Knipoog
[/quote]

Dat is idd zo, maar er is al zat "Bokt-Val-Ellende" geweest de laatste tijd, en voor het zelfde geld val je een keer echt hard op je toeter en dan zou je wensen dat je hem op had.

Verder mooie foto's en het gaat de goede kant in!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 14:13

imker schreef:
Dat is idd zo, maar er is al zat "Bokt-Val-Ellende" geweest de laatste tijd, en voor het zelfde geld val je een keer echt hard op je toeter en dan zou je wensen dat je hem op had.


je moest eens weten hoevaak ik al op mijn snufferd ben gegaan. Ook met cap. En die heeft niet kunnen verhoeden dat ik een half jaar verzwaarde manuele therapie heb gehad en daarna nog 2 jaar met gigantische hoofdpijn heb gelopen. (viel namelijk niet op mijn hoofd, maar op mijn schouders).

paardrijden blijft altijd een risico. Ook een cap kan je niet voor alles beschermen. tuurlijk is je hoofd zeer kwetsbaar, maar je romp en benen net zo Knipoog.

daarnaast word je dagelijks aan allerlei soorten van gevaar blootgesteld waar we niet tegen beschermd zijn, maar daar wordt zelden of nooit over gesproken .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:30

leuke foto's!

maar ik vindt het echt stom dat je zonder cap rijdt!

oke ik rij ook weleens zonder cap, alleen dressuur in de bak!

zodra ik ook maar een stukje over straat moet, of naar de bossen ga of ga springen zet ik mn cap meteen op!

en natuurlijk zijn er per dag nog wel 1000 risicovolle dingen, en gevaren waar je jezelf niet tegen kan beschermen.

maar tegen het gevaar van vallen op je hoofd kan je je beschermen, doe dat dan ook.

ik ben een keer, met cap op, met mn hoofd op de hindernis gevallen(paard struikelde dus dat kan iedereen overkomen) was heel erg blij dat mn cap kapot was ipv mn hoofd!anders had ik hier nu niet gezeten!


en verder heb ik een whiplash overgehouden aan een brommerongeluk(of ja aan een combi van 3 ongelukken) maar dat is nog geen reden om dan maar zonder helm te gaan rijden, omdat ik tijdens een ongeluk waarbij ik wel mn helm op had, toch nog een whiplash heb opgelopen.

dus ik vindt dat je argumenten nix waard zijn!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 21:53

Renske20 schreef:
dus ik vindt dat je argumenten nix waard zijn!


zolang je zelf ook nogsteeds niet altijd met cap rijdt, snap ik je commentaar op mijn keuze eerlijk gezegd niet . Wel je argumenten. Laat ik daar heel duidelijk in zijn. Niks negatiefs over het rijden met een cap. Ik heb er echter voor gekozen om in de bak zonder cap te rijden. zo gauw ik van het terrein afga gaat de cap op.

Daarnaast is dit topic niet bedoeld om de discussie over de cap op te starten, als ik daar jullie mening over wilde dan had ik wel een ander topic gestart. Ik ben mij heel goed bewust van de gevaren die er aan kleven. en dat is het laatste wat ik over mijn keuze om de cap niet op te doen in bak wil zeggen Haha!.