Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zaralover schreef:ik denk dat een zitles goed voor je zou zijn , dus aan de longeerlijn en dan zonder beugels en teugels om zo je balans te krijgen en wat losser te worden in je lichaam zo kan het paard ook wat meer ontspannen

retivi schreef:Leuke combinatie zijn jullie!
Leer idd te ontspannen! Hij loopt nu veel te kort in de hals. Dit is moeilijk maar er valt niets te trekken/sterk te worden als jij ook niet trekt en sterk wordt! Hij moet dan leren op zijn eigen benen te lopen.
je zal merken dat hij dan heel erg gaat zoeken, maar houdt hierin vol!
Verder zijn zitlessen ook inderdaad een aanrader, dan leer je onafhankelijk te zitten en kan je makkelijker het paard de teugels 'meegeven'.
Hoe rijdt je los als ik vragen mag? eerst wel wat langer en lager?
Veel succes iig!

_Nikkii schreef:Leuk paard!
Ik stoor me heel erg aan je benen. Zou die sporen nog even aflaten totdat je je benen goed stil kan houden.
Verder opletten dat je ook van been wisselt als je op een andere hand gaat rijden. Een paar keer zat je op het verkeerde been.
Probeer verder ook je slangenvolte af te werken. Zie vooral bij de laatste boog dat je hem heel erg slordig afmaakt.
Verder ga ik mee met bovenstaande tips.
Succes!
__PSM__ schreef:Leuk, ik heb ook een Koss
Ontspan wat meer in jezelf, vooral je hand, dan kan je paard ook wat makkelijker door zijn lijf bewegen... Nu stuiter jij en trek je aan zijn mond, twee oorzaken waarop een paard nooit lekker kan ontspannen...

Franciska15 schreef:__PSM__ schreef:Leuk, ik heb ook een Koss
Ontspan wat meer in jezelf, vooral je hand, dan kan je paard ook wat makkelijker door zijn lijf bewegen... Nu stuiter jij en trek je aan zijn mond, twee oorzaken waarop een paard nooit lekker kan ontspannen...
Haha, ik zat te denken, goh eens kijken of die op Boy lijkt
Ik ga trouwens mee in dit commentaar, zodra je zelf stiller gaat zitten, gaat het paard beter ontspannen
al heb ik hier ook moeite mee![]()

Borahlover schreef:Vind het een erg leuk paardje.
Verder ga ik mee in het commentaar wat allemaal al gezegt is.
Je ziet er erg gespannen uit.
Mag ik vragen waarom hij elastieken? om heeft, of heb ik dat verkeerd gezien. Gewoon een intresse vraag
Ga zo door met rijden en goed oefenen!
Steff__ schreef:Borahlover schreef:Vind het een erg leuk paardje.
Verder ga ik mee in het commentaar wat allemaal al gezegt is.
Je ziet er erg gespannen uit.
Mag ik vragen waarom hij elastieken? om heeft, of heb ik dat verkeerd gezien. Gewoon een intresse vraag
Ga zo door met rijden en goed oefenen!
Nee dat heb je goed gezien.Dan kan ik hem wat makkelijker buigen.Normaal hoef ik dan met me handen zoveel niet te doen.Rij hem er ook niet altijd mee.Maar dan kan ik net wat meer op mezelf letten en is hij net wat makkelijker.Alleen is vaak het geval dat ik hem wel trager heb.