Winner(v. Koss)(Manegepaard) Fnrs..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steff__

Winner(v. Koss)(Manegepaard) Fnrs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:13

Afgelopen vrijdag avond haddden we weer een keer het idee om het weer en keer te proberen met de F6.
Winner is een 7Jarige ruin v. Koss(Manegepaard).Hij is niet altijd de makkelijkste en af entoe nog een grote baby..(A)
We zijn nu bezig hem ontspannen t laten lopen hij is alleen super sterk af en toe.
manonutjuh@Bokt Was zo aardig om het te filmen.
Punten:
-Stiller zitten
-Benen stil
-Handen laag.

Hou het een beetje lief.(A)

__PSM__

Re: Winner(v. Koss)(Manegepaard) Fnrs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:21

Leuk, ik heb ook een Koss :)

Ontspan wat meer in jezelf, vooral je hand, dan kan je paard ook wat makkelijker door zijn lijf bewegen... Nu stuiter jij en trek je aan zijn mond, twee oorzaken waarop een paard nooit lekker kan ontspannen...

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:24

Ja indderdaad.Maar hij zo sterk is doe ik dat uit automatisme helaas.Als ik dat zou afleren zij we al een heel end..;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:24

hard oefenen dus :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:24

Leuk dat ze je proefje gefilmd hebben, erg leerzaam om je eigen rijden terug te zien. Wat me opvalt op het filmpje is dat je je balans lijkt te zoeken (in zowel het lichtrijden als doorzitten) door je aan je teugels hou vast te zoeken, daarmee maak je je het paard moeilijk om jou hand fijn op te gaan zoeken en te ontspannen.. Het een beetje of je moeite hebt je benen en armen onafhankelijk van elkaar te bewegen zo op je paard.. Zoek op internet naar oefeningen om dit te verbeteren, en wellicht is het een idee om een tijdje zonder beugels te rijden. Onbewust geef je het paard elke keer een schop met je spoor.. en wie weet is het verstandiger die nog eventjes af te laten..

Verder ziet het paard er zo op het oog netjes verzorgd uit! Complimenten voor jou en de manege..

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:25

paardje loopt leuk alleen volgensmij let die totaal niet op , hij houd zich volgensmij met alles bezig behalve jouw. hij loopt niet het tempo wat jij wil lopen (je drijft meer als dat hij doet) en hij reageerd soms verkeerd op jouw hulpen. bijv verkeerde galop of galoperen terwijl je middendraf wilt. hij loopt niet over de rug waardoor het natuurlijk met doorzitten moeilijk word voor je om te blijven zitten. je moet meer zijn aandacht krijgen en meer aan de been krijgen zodat die gaat nageven , dan word die al een stuk makkelijker te rijden. volgensmij mag jij iets losser op je paard zitten je zit een beetje verkrampt zegmaar. succes ermee , dat gaat vast wel goed komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:26

Je stuitert erg, en zit nog niet helemaal stil in draf en galop. Probeer meer stil te zitten, en je handen ook stil te houden. Verder ook aan de overgangen, verder zit het er wel goed.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:27

ik denk dat een zitles goed voor je zou zijn , dus aan de longeerlijn en dan zonder beugels en teugels om zo je balans te krijgen en wat losser te worden in je lichaam zo kan het paard ook wat meer ontspannen ;)

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:28

Flevolander schreef:
Verder ziet het paard er zo op het oog netjes verzorgd uit! Complimenten voor jou en de manege..

Dankjee.Ben ook erg blij dat ik hem mag rijden daar..

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:31

zaralover schreef:
ik denk dat een zitles goed voor je zou zijn , dus aan de longeerlijn en dan zonder beugels en teugels om zo je balans te krijgen en wat losser te worden in je lichaam zo kan het paard ook wat meer ontspannen ;)

Die lag al in de plannig...
En hij doet indd vanalles behalve met mij bezig zijn en dat is met vlagen Maar vrijdag was het weer zon feest..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:34

Hij ziet er inderdaad netjes verzorgd uit :-)

Ik zie wel wat storingen in je proef, maar verder netjes voor de F6. Hoeveel punten hadden jullie?

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:35

Apple schreef:
Hij ziet er inderdaad netjes verzorgd uit :-)

Ik zie wel wat storingen in je proef, maar verder netjes voor de F6. Hoeveel punten hadden jullie?

Kwam helaas niet verder als de 211..

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:09

dat is iig een winstpunt toch?
ik heb het een paar jaar geleden opgegeven bij de f6, het lukte me gewoon niet om een winstpunt te halen :P
het is een mooi paard en je rijd best netjes, maar ik stoor me wel erg aan je benen. Dit had je zelf ook al door gelukkig ;)
hij oogt een beetje sloom en niet aan de hulpen (wat ik me ergens wel voor kan stellen als je je benen zo klappert) daar zou ik aan gaan werken en dan heb je de volgende keer vast een hogere score.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:35

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:15

Steff__ schreef:
Ja indderdaad.Maar hij zo sterk is doe ik dat uit automatisme helaas.Als ik dat zou afleren zij we al een heel end..;)

Juist loslaten, kan ie ook niet sterk worden :D
Maar het is moeilijk, ik weet er alles van.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:22

Leuke combinatie zijn jullie!

Leer idd te ontspannen! Hij loopt nu veel te kort in de hals. Dit is moeilijk maar er valt niets te trekken/sterk te worden als jij ook niet trekt en sterk wordt! Hij moet dan leren op zijn eigen benen te lopen.
je zal merken dat hij dan heel erg gaat zoeken, maar houdt hierin vol!
Verder zijn zitlessen ook inderdaad een aanrader, dan leer je onafhankelijk te zitten en kan je makkelijker het paard de teugels 'meegeven'.

Hoe rijdt je los als ik vragen mag? eerst wel wat langer en lager?

Veel succes iig!

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:25

retivi schreef:
Leuke combinatie zijn jullie!

Leer idd te ontspannen! Hij loopt nu veel te kort in de hals. Dit is moeilijk maar er valt niets te trekken/sterk te worden als jij ook niet trekt en sterk wordt! Hij moet dan leren op zijn eigen benen te lopen.
je zal merken dat hij dan heel erg gaat zoeken, maar houdt hierin vol!
Verder zijn zitlessen ook inderdaad een aanrader, dan leer je onafhankelijk te zitten en kan je makkelijker het paard de teugels 'meegeven'.

Hoe rijdt je los als ik vragen mag? eerst wel wat langer en lager?

Veel succes iig!

Ja,het eerste kwartiertje lekker lang en laag.En dan pas oppakken..

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:30

_Nikkii schreef:
Leuk paard! :)

Ik stoor me heel erg aan je benen. Zou die sporen nog even aflaten totdat je je benen goed stil kan houden. ;)

Verder opletten dat je ook van been wisselt als je op een andere hand gaat rijden. Een paar keer zat je op het verkeerde been.
Probeer verder ook je slangenvolte af te werken. Zie vooral bij de laatste boog dat je hem heel erg slordig afmaakt.

Verder ga ik mee met bovenstaande tips.
Succes!

Nou moet ik zeggen dat ik tegenwordig al blij ben dat menneer net meer Pertinent Links of rechtdoorgaat als ik rechts wil en andersom..
Dat heeft hij heel lang gedaan....

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:38

__PSM__ schreef:

Ontspan wat meer in jezelf, vooral je hand, dan kan je paard ook wat makkelijker door zijn lijf bewegen... Nu stuiter jij en trek je aan zijn mond, twee oorzaken waarop een paard nooit lekker kan ontspannen...

Haha, ik zat te denken, goh eens kijken of die op Boy lijkt ;)

Ik ga trouwens mee in dit commentaar, zodra je zelf stiller gaat zitten, gaat het paard beter ontspannen
al heb ik hier ook moeite mee ;)

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:45

Franciska15 schreef:
__PSM__ schreef:

Haha, ik zat te denken, goh eens kijken of die op Boy lijkt ;)

Ik ga trouwens mee in dit commentaar, zodra je zelf stiller gaat zitten, gaat het paard beter ontspannen
al heb ik hier ook moeite mee ;)

Haha en lijkt het??
Ja ik had ook echt niet door dat het zo erg was met de zwabber benen..Tot dat ik mezelf trug zat schrok me echt kapot...

@__PSM__ Moet zeggen dat ik die van jou ook echt een knappert vind..:D

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:38

Vind het een erg leuk paardje.

Verder ga ik mee in het commentaar wat allemaal al gezegt is.
Je ziet er erg gespannen uit.

Mag ik vragen waarom hij elastieken? om heeft, of heb ik dat verkeerd gezien. Gewoon een intresse vraag :)

Ga zo door met rijden en goed oefenen! :D

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:41

Borahlover schreef:

Mag ik vragen waarom hij elastieken? om heeft, of heb ik dat verkeerd gezien. Gewoon een intresse vraag :)

Nee dat heb je goed gezien.Dan kan ik hem wat makkelijker buigen.Normaal hoef ik dan met me handen zoveel niet te doen.Rij hem er ook niet altijd mee.Maar dan kan ik net wat meer op mezelf letten en is hij net wat makkelijker.Alleen is vaak het geval dat ik hem wel trager heb.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:46

Sorry hoor, maar ik vind dit nog niet thuishoren in de F6. Je kunt je benen niet stilhouden, maar je rijdt wel met sporen op een relatief jong paard? Daarbij geef je hem bij het verruimen een flinke por, en gaat hij in galop. Halsstrekken is nauwelijks te zien, maar bij het groeten aan het begin gaat hij wel naar beneden, zodra jij je handen ontspant. Volgens mij zou het het paard ten goede komen als je met wat langere teugels reed. Hij zat ook twee keer in de verkeerde galop, doordat je te weinig stelling vroeg. En probeer in de galop je tenen wat naar voren te draaien, want je spant volgens mij je benen heel erg.

Een paar maand geleden reed ik ook F6, en ik ben daarmee zelfs 2e in het clubkampioenschap geworden. Het was zeker niet perfect, maar door op de letters te rijden, te controleren of je op het goede been lichtrijdt, en stelling te vragen kom je al een heel eind, en die tip wil ik je graag meegeven!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:51

*kijkt er met een juryoog naar*

Denk dat de 211 wel terecht is, er zitten goede stukken bij, maar ook mindere. Halsstrekken had ik liever gezien dat je wat meer teugel gegeven had, en de verkeerde galop moet je eerder zien, dan ben je voor die volte weer in de goede. Figuren werk je wel goed af. Ook met het aandraven ga je eerst op het verkeerde been lichtrijden, als je dit gelijk goed doet ben je daar minder mee bezig. Houding en zit mag ook aan gewerkt worden, maar die punten gaf je zelf al aan.

Verder een leuke combi! En succes voor de volgende keer.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 07:35

Steff__ schreef:
Borahlover schreef:

Nee dat heb je goed gezien.Dan kan ik hem wat makkelijker buigen.Normaal hoef ik dan met me handen zoveel niet te doen.Rij hem er ook niet altijd mee.Maar dan kan ik net wat meer op mezelf letten en is hij net wat makkelijker.Alleen is vaak het geval dat ik hem wel trager heb.

Okee, bedankt voor het uitleggen :)

Veel plezier nog met het rijden op hem en succes met het werken aan de punten.
Vind het echt een erg leuk paardje!