LiVetime schreef:Ik ga mee met bovenstaande.
Vraag me ook af waarom je de teugels zo vreselijk lang hebt.
Snap dat er veel tijd in gaat zitten om om te schakelen naar deze methode en het een totaal andere manier van rijden vraagt.
Alleen vraag ik me af, als jullie nu al meer een jaar bezig zijn, wanneer je hem wat meer erbij mag pakken?
Ben geïnteresseerd in deze methode, dus t zijn geen aanvallende vragen, maar ben gewoon benieuwd naar je antwoord

Ze is niet al een jaar lang aan een stuk zo bezig, ze heeft sinds begin dit jaar niet meer gereden alleen nog gelongeerd en sinds mei staat Rongo volledig stil.
Ze heeft nu 10x greden en dit is weer de 1e les. Staat in openingspost uitgelegd 
Wanneer je paard rechtgericht, ontspannen en op eigen benen loopt kan je hem meer op gaan pakken.
Mijn friesje rij ik nu 1,5 jaar op deze methode en van begin af aan ook wedstrijden dus ook in de aanleuning.
geerke schreef:mooi paard!
Valt inderdaad uitelkaar en loopt op de voorhand...maar dat hoort volgens mij bij die methode in het begin.
Ik begrijp niet waarom alle ruiters die volgens die methode rijden zo naar voren zitten,onmogelijk om een paard correct te rijden zo.
Allemaal?? Onzin!
Hoe meer je paard op de achterhand loopt hoe rechter je gaat zitten. (zie profiel, de fries
)
Een paard wat op de voorhand loopt, waar jij kaarsrecht op gaat zitten, dan zit je te snel achter de beweging.
@ apple01, je geeft andere hulpen, zo gebruik je je benen veel minder maar doe je meer met je zit/gewichtshulpen en ga je juist veel meer dmv sturen je paard rechtrichten.
Je plaats met je teugels de voorhand voor de achterhand wanneer hij scheefgaat, ipv met je been je paard zijn achterhand te gaan verplaatsen bij bv uitzwaaien.
Je vraagt je paard ook niet naar beneden, maar door hem recht te zetten ontspant hij en zal vanzelf zakken (dus niet pielen met de teugels of je paard naar beneden vragen dmv ophoudingen enzo)
En zo zijn er nog 1001 kleine dingetjes die verschillen, maar dat is met name de basis.
Als je eenmaal verder bent wordt alles steeds kleiner qua hulpen/sturen enz, zo ook de verschillen met het 'gewone' rijden.
Yvon wat leuk om jullie weer aan het werk te zien!
Je zit idd wel wat meer voorover dan ik vorigjaar van je gewend was (voor de rest uit dit topic, klik even op de bovenste link in Yvonne's onderschrift
) maar ach je bent pas net weer begonnen! Fijn dat Rongo het weer lekker op pakt en nu fijn verder blijven trainen, dan zijn die spieren ook zo weer terug 
Hoe is het met je kleine meid?