New Forest Vince lekker aan 't sjouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

New Forest Vince lekker aan 't sjouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 17:13

Eerste topic - 3 april
Tweede topic - 4 mei
Derde topic - 1 augustus

Jaja, het is weer tijd voor een vierde topic! Allereerst Denise, bedankt voor het maken van de foto's :)

Vince is een 9-jarige New Forest van Kantje's Ronaldo. We rijden geen wedstrijden, maar ons niveau gaat nu redelijk richting de B.

Veranderingen t.o.v. ons vorige topic:
- Sporen vervangen voor zweep
- Aanleuning is constanter
- Fijner aan het been
- Eigen benen beter op de plek
- Vince is veel soepeler
- Overgangen zijn stukken netter
- Handen nu vaker gesloten dan open

Waar we nog aan moeten werken:
- Minder strenge binnenteugel
- Actiever
- Achterhand meer dragen, meer ruggebruik
- Bij galophulp niet naar voren zitten
- Eigen conditie (!)
- Armen in knikje langs 't lichaam

Ben erg tevreden met deze foto's (staan overigens niet op volgorde), maar er moet nog een hoop gebeuren. Gelukkig is paardrijden moeilijk _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: New Forest Vince lekker aan 't sjouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:20

Lekker dier onder je billen! :))
Verder vind ik dat je hem wat meer adem mag geven van voren...af en toe even je handen wat mee naar voren. En ze niet vastzetten.
Op foto 5 valt dat op. (nummer je foto's volgende keer :') )

Verder vind ik hem vooral op foto 6 en 10 een prachtig voorbeen hebben! Die gaat straks goed strekken!

En ik vind de laatste foto een fijn beeld geven, handen netjes en actief. :D

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:24

Ik vind hem echt vooruit gaan Eline!
En nog steeds vind ik het een geweldige pony!
Je hebt hem ook leuk aan het lopen.
Alleen probeer je tenen iets meer naar binnen te draaien, ook lijkt het steeds alsof je je handen vast zet. Voornamelijk je binnenhand.
Hij kan ook erg leuk strekken zeg!
geweldig beestje <3.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:36

Zoals al eerder gezegd, echt je binnenhand minder streng! Je zet hem op sommige foto's echt vast! Verder vind ik je houding eigenlijk wel heel erg netjes, alleen je tenen nog iets meer naar binnen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 18:48

Bedankt voor de reacties :)

Foto's zijn vrijdag gemaakt, maandag had ik weer les. Werd er toen inderdaad ook steeds op gewezen dat m'n binnenhand te streng is, zal wel komen omdat ik hem veel met stelling wil loswerken. Zodra hij fijn loopt ben ik automatisch minder streng, dan heb ik m'n handen ook wat netter naast elkaar.

Tenen wordt aan gewerkt, valt me nog niet eens zo zeer op. Ben al heel erg blij dat ik m'n hakken wat meer uitdruk, in eerdere topics had ik die vaak omhoog en m'n benen te ver naar achteren.

Middendraf gaat ook steeds beter, eerder viel hij helemaal uit elkaar zodra je iets ging verruimen. Komt dus goed, bedankt voor de complimentjes :D

demike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:55

ik vind het er heel mooi uitzien en ken zelf ook een pony van de zelfde afstamming , en jouw pony en die pony lijken echt heel erg op elkaar :p .. Maar je moet er wel op letten dat je duime het hoogste punt zijn en je ze niet naar benede drukt (:

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:59

Assepoetster schreef:
Bedankt voor de reacties :)

Foto's zijn vrijdag gemaakt, maandag had ik weer les. Werd er toen inderdaad ook steeds op gewezen dat m'n binnenhand te streng is, zal wel komen omdat ik hem veel met stelling wil loswerken. :D

Stelling moet je eigenlijk ook niet vragen met je hand, maar met je binnenbeen. De stelling komt door de buiging om je binnenbeen en pas dan zal je paard ook echt ontspannen in de kaak. Wanneer je stelling vraagt, moet je hand juist naar voren in combinatie met je binnenbeen en niet naar achteren.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:06

Rena100; Zoals ik het geleerd heb haal je de binnenhand van de hals af (dit doe ik dus verkeerd door inderdaad naar achteren te bewegen, meer te vragen) en om het binnenbeen te duwen.
Ik denk dus wel dat je contact moet houden, niet naar voren losgooien zegmaar, en niet volledig op het binnenbeen.

Zal het morgen eens vragen, dan heb ik weer les :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:10

Je moet inderdaad wel contact blijven houden, maar wel je hand naar vóór! En dan in combinatie met je binnenbeen. Maar daar was je al mee bezig begrijp ik, haha. Hoe jij het omschrijft klopt het inderdaad, nu alleen nog de uitvoering! (ik doe het ook niet altijd goed hoor :P)

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 04:21

Super leuke pony!
Je rijd hem netjes! Denk er alleen aan dat je je handen niet vaszet, probeer soepel mee te gaan met je paardje. Maar goed vooruit gegaan zeg!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 07:54

Vince :))!

Wat ziet hij er goed uit zeg!
Jullie zijn echt vooruit gegaan
Hij kan al lekker strekken zeg! :D

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:01

Ziet er goed uit! Leuke (ruige) pony :D

Ik vindt alleen lijken of het bit zo hoog in zijn mond hangt. Of lijkt dat maar zo?

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:52

Ziet er goed uit hoor, niet te kritisch zijn voor jezelf ;)
Vind dat je hem netjes aan het lopen hebt, alleen inderdaad even op je handen letten en ze niet vastzetten, maar dat gaat steeds beter zei je al :)
Wat ik me alleen af vroeg is wat bedoel je met; meer ruggebruik? Naar mijn idee moet die juist alleen maar ontspannen, maar ik kan het verkeerd opvatten natuurlijk.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:23

Op de eerste paar foto's vind ik hem iets te diep lopen, maar de laatste paar foto's zijn al veel beter. Ik zou je handen wel wat meer voor je zadel houden..

& ik vroeg me af? is hij niet ontzettend sterk in zijn mond en hangt hij niet? want zo vind ik het er op een paar foto's wel uit zien..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Ainsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:35

Op de eerste foto's lijkt het alsof hij heel erg in de teugels hangt, de laatste foto's zien er echt al stukken beter uit!
denk er wel aan dat je je handen netjes naast elkaar houd, en je pony niet naar beneden 'drukt' met je handen.

Musicfan12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:03

ten eerste : wat een leuke combi! sush a pretty horse :D

denk dat de handen idd al voldoende genoemt zijn, maar fijn te horen dat je les neemt en daar aan gewerkt wort.. verder zijn ziet het er leuk uit! :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:19

Leuke foto's!
Ik ga mee met de rest...
Maar wat me ook opvalt, je komt aardig hoog uit je zadel.
Het lijkt op die foto alsof je echt gaat staan zegmaar.
(Sorry als ik het fout heb of zeg of zo)

Ik heb het probleem dat ik niet vanuit mn knie kan lichtrijden.
Op 2 foto's viel mij dit bij jou ook op.

Als ik het fout heb, iemand, verbeter me dan graag. :o

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:40

Ik wil toch nog even iets zeggen over je handen, ondanks dat het al een aantal keer genoemd is. Je hebt je handen namelijk erg dicht bij je eigen lichaam. Soms op je bovenbenen bijna. Het zou beter zijn als je je teugels 5 tot 10 centimeter korter zou maken en dan je handen dus ook 5 tot 10 centimeter verder naar voren zou houden.

Probeer dat maar eens een uurtje vol te houden, dan zul je merken dat dat echt een stuk beter werkt. Nu kun je namelijk niets anders dan je handen naar beneden drukken, want je zit zo dichtbij je lichaam dat je handen niet meer naar achteren kunnen. Als je je handen wat verder naar voren hebt om te beginnen kun je veel makkelijker teugelhulpen geven omdat je meer ruimte hebt. Ook zet je je handen vanuit die positie veel minder makkelijk vast.

Als je je pony zo diep rijdt als op de eerste paar foto's, probeer hem dan van voren ook wat meer ruimte te geven zodat hij met zijn neusje op of net voor de loodlijn loopt ;)

Voor de rest succes met je mooie pony.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:00

Mooie foto's, ziet er netjes uit.

Probeer alleen je handen niet vast te zetten, ik zie het niet op elke foto, maar op de meeste foto's zet je je handen vast op het zadel / je billen .

succes !

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:06

leuke pony en het ziet er best goed uit, let inderdaad op de dingen die al genoemd zijn.
verder heb ik een vraagje, wat is de reden dat je met een engelse(hoge) neusriem rijdt,ipv een gecombineerde neusriem?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:10

Bedankt voor de reacties, heb ik veel aan!

@muc; Lijkt inderdaad zo, hangt eigenlijk prima. Zal wel komen omdat het een engelse neusriem is dat het wat vertekent misschien?

@_anna; Hij moet z'n rug wat boller maken, inderdaad deels door ontspanning, maar dat zal een reactie zijn op mijn hand. Omdat hij een blessure heeft is dat aardig belangrijk, moet ik dus echt hard aan gaan denken.

@lis1; Hij hangt juist absoluut niet, ik reed eerder altijd met open hand omdat hij zo goed reageert. Alleen het constant lopen vind hij erg lastig, deels door het stijf zijn en denk dus ook deels door mijn handhouding. Gaat al stukken beter, maar zal nog wat werk nodig hebben.

@suzz14; Nu je het zegt, is me nooit zo opgevallen.. Heb wel vaak last van m'n knieen dat ze op slot zitten (bijv met fietsen of traplopen). Onder het rijden merk ik echter niets.. Zou ik daar naar moeten laten kijken denk je?

@Aurora3; Dankjewel :) Begin is bewust wat dieper om echt even wat los te werken, dan zit de ontspanning er wat fijner in.

@realmagic; Goede vraag eigenlijk, had op m'n vorige hoofdstel ook vaak de sperriem eraf, reageerde hij beter op. Weet dat het bit zo kan gaan schuiven, moet daarom nu ook echt op m'n handen gaan letten!

Ik moet in de les altijd met hele losse teugels rijden, en dan steeds wat contact zoeken zodat hij ontspant en zelf de teugel opzoekt. Weet alleen niet of dit de juist manier is voor hem, afgelopen vrijdag had ik daarom een les van iemand anders gepland maar dat ging helaas niet door, komt nog dus ;)

Wil nog wel even benadrukken dat ik echt heel erg blij ben met de verbeteringen, ik train maar weinig dus voor m'n gevoel gaat het allemaal heel snel. M'n eigen houding is zoveel verbeterd (afgezien van m'n handen dan _O-), in het rijden zit veel meer ontspanning en Vince is een stuk soepeler. Nog veel aan te werken, maar we moeten ook even de positieve dingen bekijken he :+

lmloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:11

Wat een mooie pony zeg! het ziet er best goed uit, je zit goed rechtop! Echt een leuk beessie!:D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:13

Wat een leuke pony met uitstraling zeg. Vind hem erg leuk! Volgens mij is hij ook werkwillig en doet hij het graag voor je :) . Ik ga mee met de eerdere puntjes, je teugels net iets korter als je hem gaat oppakken. En geef hem net iets meer lucht soms, vooral in de galop. Hij heeft daar nog wat onbalans zo te zien.. Ook heeft hij nog weinig sprong zo vanaf de foto's. Daar kan je nog mee aan de slag. Verder een leuke combi om te zien hoor!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:21

wat een leukerd!!

Vind je spoor verandering erg positief! :D

Ziet er goed uit!

succes