Vervolgtopic Sjouke (inmiddels 13 weken o.h.z, haha)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reformer

Vervolgtopic Sjouke (inmiddels 13 weken o.h.z, haha)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 17:36

Hier het beloofde vervolgtopic van Sjouke!

Ik kreeg veel leuke reactie's, maar vooral over dat ze hem langer en lager wouden zien. Dit wou ik uiteraard ook erg graag, en hier hebben we aan gewerkt.
Vandaag heeft een vriendin wat leuke kiekjes geschoten, het zijn er niet veel maar geeft wel een indruk. Ik hoop binnekort weer een film te kunnen maken!

[RT-HAW] Sjouke 12 weken onder het zadel

Eerst even opwarmen
Afbeelding

Rondstappenn
Afbeelding

En drafff
Afbeelding

Afbeelding

Iets over zijn tempo;
Afbeelding

Al beter!
Afbeelding

Galopje, moet meer op mijn kont zitten maar dat is tot nu toe altijd nog onmogelijk geweest :+
Afbeelding

En klaar!
http://94.100.124.4/1117700001-11177500 ... zWf_1.jpeg

Ben benieuwd of jullie al vooruitgang zien, ik heb in ieder geval veel tips van jullie meegenomen.
Hij had errug veel energie en was onwijs fris, maar ondanks dat zaten er wel fijne stukken bij.
Tuurlijk is het nog niet perfect, maar er zit wel langzaam verbetering in vind ik :)

Dus, brand los!

Katie1989

Re: Vervolgtopic Sjouke (inmiddels 13 weken o.h.z, haha)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:15

Erg leuk om een vervolgtopic op de vorige te zien!
Lijkt me erg tof om over een paar weekjes weer een filmpje van jullie te zien, dit geeft toch net altijd een wat beter beeld.
Het ziet er in ieder geval al wat minder gehaast uit, maar dat is natuurlijk wel lastiger te zeggen van een filmpje. Hij lijkt zich wat minder op te drukken nu. Kan niet wachten op een filmpje waar hij met z'n neus richting z'n knietjes loopt! Ik vind het een superleuk werkwillig paard om te zien!
Keep up the good work!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:35

Ziet er zeker al beter uit! Veel ontspannender (is dat een woord?) beeld. Succes met je mooie dier.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:47

Ziet er steeds beter uit Sabien! :)
Wat gaat Sjouke lekker lopen zeg.
Goed dat je de tips ook hebt aangenomen en lekker laag met hem bent gaan rijden.
Ik vind het een wat ontspannender beeld geven dan de vorige topics.
Ga zo door meid! :D

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 21:04

bedankt voor de leuke reactie's :) Ik wou hem zelf ook lager zien maar het lukte toen nog niet, dan raakte hij helemaal uit balans. Dus ben wel blij met de vooruitgang, maar we zijn er nog lang niet hoor! :)

MargrietvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 00:21

Wat een leuke foto's zeg!
Jullie zijn een leuk stel samen, past er mooi en goed op, waardoor het een erg fijn beeld wordt om naar te kijken.
Had wel een aantal puntjes die ik je mee wilde geven. Waar je hopelijk ook iets aan hebt :D

-probeer je evenwicht (daar bedoel ik niet drukvoering mee) niet op je teugels te zoeken, maar deze terug te plaatsen naar je bekken/buikspieren zodat je onafhankelijk mee kunt bewegen.
-waar ik veel baat bij heb gehad met mijn paard (die gooit ook belachelijk hoog op in de galop) is om in het midden van de bak een voorwerp neer te leggen bijv een peesbeschermer, iets waarop je je blik kunt houden. Je rijdt een grote volte om het voorwerp, springt aan, gaat zitten op je billen, ontspant je bekkenspieren zodat je de schokken beter kunt absorberen en blijft kijken naar het voorwerp (niet aan te raden als je met anderen in de bak rijdt ivm botsingen haha)
Maar de oefening zorgt er wel voor dat je beter en steviger op je billen kunt gaan zitten.

Vind ook de foto's er beter uitzien dan in je vorige topic. Zeker omdat in de trainingsfase waar jullie nu in zitten het juist belangrijk is dat al zijn spieren goed meegerekt en los worden, zodat je hem makkelijker kunt gymnastiseren en hij uiteindelijk ook veel sterker zal worden.

Nou in ieder geval keep up the good work!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 10:28

Bedankt voor je goeie tips! Daar heb ik wat aan! Neem ze zeker mee, bedankt! :)

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:27

Ik heb je vorige topic (nog) niet bekeken, maar ik vind deze beelden er prettig uit zien!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:07

Nog een reactie haha, Ik vind hem hier ook stuk ontspannener lopen, teminste zo ziet het eruit, hij is al meer gezakt.

En die laatste foto <3

petra1837

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:13

Super mooie fries zeg!!!
Wat me in deze topis opvalt, is dat je wat voorover leunt ik weet niet of het een moment opname is?
Verder ziet het er super uit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:17

Mooi! let op je voeten, ze steken wat uit