Bont paard @ work (Grannus x Samber)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Bont paard @ work (Grannus x Samber)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 10:11

Hallo!!

Na lange tijd weer een topic van Blizzard en van mij.
Blizzard is een KWPN van 14 jaar oud (Otello Gabber is zijn echte naam)
Het is altijd een heet hoofdje, maar wilt wel graag voor je werken.

Sinds kort rij ik bitloos in het bos en in de springles, daar blijft hij rustiger van.
Soms, zoals zondag waarvan de foto's zijn, rij ik met bit.
Voorheen deed hij heel veel wegrennen en konden we alleen maar hard,
dus ben blij dat we al nu zo kunnen rijden!
Mede door bitloos rijden is hij veel rustiger geworde in zijn koppie!

Ons niveau is gewoon B dressuur en B springen. Doordat we altijd naar buiten gaan,
doen we alleen aan dressuur werken wanneer ik er gewoon zin in heb en in de les
die we 1x in de week hebben.

Onze problemen in de les:
- De rust erin houden
- Netjes rechtop blijven zitten, niet voorover vallen!!!
- Teugels korter, schrok er heel erg van dat ik vaak mijn handen op mijn benen heb!! Nu snap ik de . instructrise ook beter waarom ze steeds zegt waarom de teugels korter moeten.
- Verder mogen jullie mij vertellen, want wil er graag van leren, mits opbouwend commentaar!!!

Foto's staan niet op volgorde en heb maar 1 losrijfoto, was al een tijdje aan het rijden toen we foto's gingen maken.

Meet Blizzard:

1. Afbeelding

http://i127.photobucket.com/albums/p145 ... 010227.jpg

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

http://i127.photobucket.com/albums/p145 ... 010231.jpg

4.
Afbeelding

http://i127.photobucket.com/albums/p145 ... 010232.jpg

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

http://i127.photobucket.com/albums/p145 ... 010232.jpg

http://i127.photobucket.com/albums/p145 ... 010273.jpg

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

http://i127.photobucket.com/albums/p145 ... 010234.jpg
De piaffe :Y) Zeer fout moment van de draf haha ;)

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

http://i127.photobucket.com/albums/p145 ... 010237.jpg

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

http://i127.photobucket.com/albums/p145 ... 010239.jpg

Groetjes Michelle!!

wendy1987

Re: Bont paard @ work (Grannus x Samber)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:16

Ik vind dat je op sommige foto's je hakken ietswat ver optrekt. Probeer hier op te letten. Ook lijkt het zo dat je op sommige foto's je armen "vastzet" Probeer deze te blijven buigen en idd de teugels iets korter te nemen, maar dit zei je zelf af.
Ook zou ik je paardje graag iets meer van achter naar voor zien lopen, maar dit is op foto's natuurlijk erg lastig beoordelen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:17

Wat lijkt jouw paard enorm op die van mij!
On topic, probeer je tenen wat meer naar binnen tedraaien en denk inderdaad om je handen cq teugellengte.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 10:34

Nog even mijn handen: (niet dat ik het goed wil praten!!!)
Eerst had ik ze altijd veel te hoog, en vlogen mijn handen door de lucht. Nu heb ik mijn handen 'eindelijk' laag, maar mogen ze iets naar omhoog en inderdaad mijn armen buigen.
Ik schrok ook van mijn armen, ook dat ik ze vast deed zetten. Zeker van foto's dat ze bijna op mijn knieën zijn, vind ik echt om te schamen!!
Alvast bedankt voor jullie reacties!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:39

mooi paard!Die manen <3
Ik begrijp waarom hij bitloos beter loopt.
Je handen zijn absoluut niet stabiel,ze gaan alle kanten op....van vastzetten op je been,strak naar voren enzo...
Maar dat had je zelf al gezien :D
Waarschijnlijk is dat de reden waarom het paard onder je uitrent en geen rust kan vinden.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:45

Ten eerste: wat heb jij een mooi paard, mooie kleur en leuk gebouwd, ik denk best dat hij een paard is waarmee je kan groeien, hopelijk vinden jullie snel de weg naar harmonie.

Proberen je hoofd leeg te maken en uit te voeren wat je instructeur zegt, dit is niet altijd makkelijk, probeer je het ook voor te stellen, dat helpt bij mij enorm.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:45

Als je op deze manier door blijft oefenen, zal het steeds beter gaan. Een kwestie van vertrouwen en geduld. Blijf vooral van achter rijden: dus veel overgangen, schijnovergangen, figuren, etc. Dan leert je paard z'n achterhand te gebruiken zonder in verzet te komen. De galop ziet er al goed uit.
Aan de voorkant zou ik voorlopig nog niet zoveel doen. De lange teugel vind ik niet storend. Laat eerst het paard maar lekker over z'n rug lopen. Dan komt de oprichting vanzelf. Eerst maar spieren kweken.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:01

Hey Michelle,
Leuk die foto's! Ziet er goed uit.

Probeer alleen niet te veel te werken met je binnenhand, maar werk van je binnenbeen naar je buitenhand. Zorg dat je in de bochten met je buik mee "kijkt' waar je naar toe gaat, dan heb je je binnenhand niet meer nodig om de bochten te maken, hooguit voor wat stelling.
Succes met Blizzard

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:33

Wat een gave manen zo hahahaha :P Let alleen wel op dat je niet wat naar voren gaat zitten enzo.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:09

Hey Michelle! Wat leuk om weer foto's van jou en Bliz te zien! Dat is weer even geleden. Toen ik bont paard, grannus x samber zag staan, wist ik al dat jij het was :D

Blizzard ziet er goed uit! Hij is knap zo met zijn manen los. Ik zou er op letten dat je van achteren naar voren blijft rijden en niet omgekeerd. Als je constant goed blijft zitten en niet naar voren valt, kun je ook vanuit je zit en je buik naar de mond toerijden. Er zijn foto's bij waar het er heel goed uitziet, dus ik zou er aan werken dat je constant hetzelfde rijdt. Vooral in je houding. Ik denk dat je dat weer heel veel vooruit kan helpen . Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk! Maar gezien dit een HAW topic is, toch ook mijn tip bij deze ;)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 06:44

Geerke: Ik vond de foto's toch wel confronterend en heb gister ook extra goed gelet op mijn handhouding en dat ik niet steeds vast deed houden en ook netjes mijn handen op een plek doe houden. Dat ging natuurlijk niet perfect! Maar ben me er wel bewust van! Zeker nu ik de foto's van me zelf zo heb gezien, haha.

Manadeluca: Aan die tip heb ik ook zeker wat aan, als ik gewoon fatsoenlijk rij, doet hij gewoon goed zijn best en dan lukt alles beter!

Senna21: Ik vond het die dag al heel erg lekker gaan met rijden.. dat hij gewoon lekker wou ontspannen en omlaag kwam.. Maar toen ik dan de foto's terug zag, wist ik dan ook waarom. Doordat ik steeds die handen zo heb. Ik vind het best erg.. want voorheen heb ik eigenlijk nooit zo gereden met mijn handen.. altijd best een zachte hand. Maar ik ga eraan werken dat ik dat weer terug krijg!

Marijkedam: Dank je wel, dat ga ik ook morgen meerijden en heb ik gister al geprobeerd in de les!

EllaBellaah: Ik moet inderdaad niet zo naar vorenz zitten, hoe meer ik naar voren ga hangen, hoe harder hij ook gaat, als ik gewoon netjes rechtop ga zitten, lukt ook alles voor beter.

Sjaad: Dank je wel voor je tips Nishada! Het is heel simpel hoe je het verteld, maar het doen is de kunst. Ik weet wel dat ik alle tips hiervan meeneem en echt heeeeeel erg op mijn handen ga letten en Blizzard actiever laat lopen.

De lange teugel geef ik hem ook extra tussendoor, zodat hij zich lekker lang maakt en buigt in zijn lichaam en met zijn neus naar de grond toe gaat.

Ook iedereen bedankt voor jullie complimentjes! Ik ben ook nog altijd super blij als ik naar stal ga en hem dan zie, het is zo'n knuffelkont!

Meer tips en commentaar mag! Daar kan ik altijd wat mee en ik wil ook echt graag leren!

Jotjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:36

Mooie foto's mooi paardje en ik vind dat het er netjes uitziet hoor!

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:28

hoi,
Wat een leuk paard zeg, die manen zijn helemaal top.
Het rechtop zitten is door meerdere al verteld.
Als je meer voor je uit kijkt, ga je ook beter rechtop zitten.
Op bijna alle foto's is je hoofd naar beneden geknikt waardoor je al gauw naar voren valt/leunt.
Succes verder hoor met dit toffe paard.

Patricia

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:28

Ik vind het leuk hoe je met alle aandachtspunten die gegeven worden omgaat +:)+
Misschien dat je ook even naar het bit kunt kijken, het lijkt net of dat wat hoog hangt op de eerste foto.

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:34

denk om je houding ! (:
verder leuk beestje !

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:27

zoals je zelf al aangeeft, zit je best ver naar voren soms!
dus werk daaraan en dan ziet het er al een stuk beter uit :)

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:07

Ey dat is in Reuver! haha :P
Veel wedstrijden gereden daar, vooral met mijn pony's.

Leuk dier. blijf aan je houding denken

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:44

Probeer je niet vast te zetten, verder heb je een enorm mooie knol onder je kont zeg! :D