Pepeijn tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Pepeijn tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 16:16

Tijdens de Clinic Klassieke Rijkunst van Nelly Abbenes was ook de fotograaf Marcel Knaapen aanwezig. Hij heeft enorm veel foto's gemaakt (zie ook http://www.paardenfoto.nl). Hier een paar van de mooiste foto's van deze leuke en leerzame clinic!

Afbeelding
Ook Manuel had het zwaar onder het toeziend oog van Nelly want...

Afbeelding
Ze lette heus op zijn houding en zit! (speciaal voor al die verontrustte Bokkers Knipoog )

Afbeelding
Pepeijn mooi rond en gesloten

Afbeelding
Nelly aan het werk met Pepeijn tijdens het vlugger maken van het achterbeen

Afbeelding
Even ontspannen...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:20

Haha! gave foto's!! de rest op de site vind ik ook erg mooi.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:36

Heb alle topics even bekeken en er zitten mooie foto's tussen. Maar rest mij 1 vraag; wat heeft het voor zin om het achterbeen vlugger te maken als er geen ruiter op zit en hij niet gesloten wordt (eventueel ook aan dbbele longe dus)?

*gewoon nieuwsgierig*

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:42

Leuke fotos! Ziet er heel netjes uit!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:56

Piaffe schreef:
Heb alle topics even bekeken en er zitten mooie foto's tussen. Maar rest mij 1 vraag; wat heeft het voor zin om het achterbeen vlugger te maken als er geen ruiter op zit en hij niet gesloten wordt (eventueel ook aan dbbele longe dus)?

*gewoon nieuwsgierig*
de oefening op de foto was (als ik het me goed kan herinneren) niet daarvoor bedoeld.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:08

Door het paard te toucheren aan het achterbeen krijg je een hele korte en felle reactie van dit achterbeen. Als je het goed doet, trekt het paard het been snel naar boven op. hierdoor worden de spieren sterker en soepeler en went het paard er ook aan dat er aan zijn achterbenen gezeten wordt. Doe je dit meteen vanuit beweging onder het zadel, dan loop je het risico op een paniekreactie en wordt het achterbeen uitgeslagen. Je hebt dan dus geen effect en wel een nare ervaring bij het paard.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:08

Ow, ok. Dat stond eronder als onderschrift van de foto zeg maar. En waar was de oefening dan voor?

{na reactie Abby} Ok, snap ik. Het is dus meer voor het wennen? Want imo heeft het anders geen enkele zin. Voor gewenning en daarna onder het zadel (gesloten, of aan longe) snap ik. Maar zo los niet.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:36

Idd Piaffe, die mening heb ik ook. Vlugger maken moet juist onder het zadel gebeuren.

Die derde foto is echt gaaf, SP.
Je hebt hem lekker aan het lopen en je houding ziet er ook goed uit Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:47

Fitzroy schreef:
en je houding ziet er ook goed uit Tong uitsteken
willen jullie dit allemaal even GOED lezen?!! Pling

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:55

Alleen heb je nog steeds schrik dat Pepeijn zijn hoofd eraf valt zeker Tong uitsteken. Maar dat heb ik ook hoor, altijd checken of de manen wel goed liggen Schijnheilig.

Waren er voor de rest nog bokkers bij?

Leuke laatste foto trouwens, en je dekje in het vervolg ook vanvoor goed vastmaken he Knipoog(hoor mij bezig Schijnheilig ).

Samira_Paard

Berichten: 290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:01

Moooooooi!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 23:05

Piaffe schreef
Citaat:
Ok, snap ik. Het is dus meer voor het wennen? Want imo heeft het anders geen enkele zin. Voor gewenning en daarna onder het zadel (gesloten, of aan longe) snap ik. Maar zo los niet


Fitzroy schreef
Citaat:
Idd Piaffe, die mening heb ik ook. Vlugger maken moet juist onder het zadel gebeuren.


Ja, maar nogmaals: Eerst laten wennen vanaf de grond en daarna verder uitbouwen onder het zadel / aan de longe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:46

SuperPepeijn"]
[quote="Fitzroy schreef:
en je houding ziet er ook goed uit Tong uitsteken
willen jullie dit allemaal even GOED lezen?!! Pling
[/quote]

En jij gelooft dat????
}>

Grapje Maan Haha!. Maar toch moet jij nog maar eens kijken naar hoe Nelly op je paard zit en probeer dat eens na te apen .

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:26

Lovely"]
Grapje Maan Haha!. Maar toch moet jij nog maar eens kijken naar hoe Nelly op je paard zit en probeer dat eens na te apen .
[/quote]altijd al gezegd: om op die manier te kunnen zitten moet je of vrouw of homo zijn.

[quote="angelke schreef:
Leuke laatste foto trouwens, en je dekje in het vervolg ook vanvoor goed vastmaken he Knipoog(hoor mij bezig Schijnheilig ).
jij ziet ook alles *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:16

SuperPepeijn schreef:
altijd al gezegd: om op die manier te kunnen zitten moet je of vrouw of homo zijn.



Vrouw gaat niet lukken maar misschien kun je nog voor homo studeren
Bij mij op stal lopen nog wel een paar lekkere mannen rond Schijnheilig

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:30

abby schreef:
Klassieke Rijkunst...


Afbeelding

Laat van Loon dit maar niet zien Lips are sealed

In mijn ogen heeft dit niets met klassieke rijkunst te maken, hij doet zijn been omhoog uit irritatie van de zweep dus uit spanning...

Verder weer mooie pics SP en ben blij dat wij niet de enige zijn die wat bemerkingen hadden op je houding Lachen en oh ja voor een nette zit hoef je geen homo of vrouw te zijn hoor!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:51

jullie hebben helemaal gelijk hoor wat betreft mijn houding. ik heb een nieuw doel en dat is binnen nu en 8 jaar die houding goed te krijgen Haha!

wat betreft die oefening daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen, want het was me allemaal wat ontschoten, je krijgt zoveel info mee, en ik ben al blij dat ik hetgene onthouden heb waar ik me echt mee wil bezig houden, en dat is toch in het zadel.

ik weet trouwens niet wat van loon hiervan zou zeggen, maar iedereen weet dat ik zijn grootste fan ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:02

In de opmerking van Wouter kan ik me wel vinden. Als ik mijn paard af en toe bezig zie hoe hij vliegen verjaagt, vind ik hem vlot zat in het achterbeen. De grap is, dat ieder paard snel kan zijn met zijn voeten, maar dat niet ieder paard dat geleerd heeft om ook onder het zadel te doen. Met onder het zadel bedoel ik ook echt op de hulp van de ruiter. Vanuit het zadel kun je je paard ook wel kietelen met een zweepje (of vanaf de grond laten doen zie Sjef), maar dan is dat met de bedoeling om de andere hulpen duidelijker te maken, specifieker te maken.
De bedoeling ontgaat me dus een beetje, als die anders is dan het bewust maken van het achterbeen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:20

Je kan zien dat je op je hoding heb gelet! Die 3e foto is mooi en netje's.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:20

zou het niet kunnen zijn dat ze met de baucher versammlung is begonnen. je tikt dan de achterbenen aan in de hoop dat het paard die dan een klein beetje naar voren zet. als je dit heel lang volhoudt staat het paard met de achterbenen heel dichtbij de voorbenen. de bovenlijn wordt zo helemaal opgerekt. maar wat ik nu beschrijf is een proces van maanden. en moet met veel beleid gedaan worden!
maar erg leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:00

abby schreef:
Door het paard te toucheren aan het achterbeen krijg je een hele korte en felle reactie van dit achterbeen. Als je het goed doet, trekt het paard het been snel naar boven op. hierdoor worden de spieren sterker en soepeler en went het paard er ook aan dat er aan zijn achterbenen gezeten wordt. Doe je dit meteen vanuit beweging onder het zadel, dan loop je het risico op een paniekreactie en wordt het achterbeen uitgeslagen. Je hebt dan dus geen effect en wel een nare ervaring bij het paard.


Zoveel onzin heb ik nog nooit bij elkaar gehoord. Dus voor die Nelly kwam had jij zijn hoeven nog nooit uitgekrabt of zo?

Het moet toch niet gekker worden......................

nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:20

Laatst heb je toch ook bij een andere instructrice gereden? Ben je op zoek of verander je regelmatig?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:47

nee hoor ik heb een vaste instructrice waar ik heel erg blij mee ben.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 10:21

Citaat:
abby schreef:
Door het paard te toucheren aan het achterbeen krijg je een hele korte en felle reactie van dit achterbeen. Als je het goed doet, trekt het paard het been snel naar boven op. hierdoor worden de spieren sterker en soepeler en went het paard er ook aan dat er aan zijn achterbenen gezeten wordt. Doe je dit meteen vanuit beweging onder het zadel, dan loop je het risico op een paniekreactie en wordt het achterbeen uitgeslagen. Je hebt dan dus geen effect en wel een nare ervaring bij het paard.


Zoveel onzin heb ik nog nooit bij elkaar gehoord. Dus voor die Nelly kwam had jij zijn hoeven nog nooit uitgekrabt of zo?

Het moet toch niet gekker worden......................


Het wordt ook niet gekker Pipo; wellicht had ik mijn omschrijving 'went het paard er ook aan dat er aan zijn achterbenen gezeten wordt' moeten aanvullen met : 'wanneer hij onder het zadel aan het werk is'.
Maar dat leek mij zo evident in dit geval dat ik dat achterwege had gelaten. Dom van mij natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:48

Leuk geantwoord, in de theorie werkzaam misschien in de praktijk krijg je snel een paard die alleen van achteren nog aantrekt als er iemand naaststaat. Daarbij moet je het actief ondertreden van het achterbeen trainen door te PAARDRIJDEN!!! En niet door dit soort kunstjes te proberen. Je wekt enorme irritatie op bij je paard.