Voor de eerste keer dat ik een topic open in Horse @ work.
Sinds vorige week rij ik op het paardje van Moyra hier op bokt, Pebbels.
Afegelopen zondag 5-9-2010 zat ik er voor de 5e keer op en hebben we onze eerste wedstrijd gereden, een onderlinge springwedstijd met als hoogte 40 - 70 cm.
Al met al hebben we het er voor de eerste keer er nog niet zo slecht van afgebracht, van de 10 deelnemers waren we 7e.
Helaas in beide parcouren 1 weigering op twee verschillende hindernissen, maar ze heeft wel netjes alle balkjes laten hangen.
Pebbels is 12 jaar jong en heeft tot 2 jaar geleden een wedstrijdje gesprongen. Ze was wel wat aan de frisse kant en we zijn er tot 2 keer vandoor geschoten omdat de bel en de jurytafel erg eng waren.
Genoeg gekletst, hier de foto's :
Het los rijden / springen :
Met het losrijden was ze gezond gespannen, niet te overdreven en ook te handelen.
01.

02.

De eerste ronde :
Pebbels ging als een speer, toen na het groeten de bel ging, schoot ze er vandoor en heeft het parcour bijna in vogelvlucht afgelegd, naar mijn idee net iets te hard van het goede, waardoor ze bij sommige hindernissen niet goed uitkwam, maar zelf super heeft hersteld.
03.

04.

05.

06.

07.

08.

En hier was ze er voor de 2e keer vandoor geschoten ...
Door het wegschieten hebben we de eerste ronde niet kunnen afgroeten.
De tweede ronde :
In de tweede ronde was Pebbels wat tammer , beter controle over het tempo
Op hindernis 4 had ze in de eerste rond haar twijfels, naar ging door haar hoge tempo er wel overheen. In de tweede ronde merkte ik al dat de twijfel weer toe sloeg, in deze ronde heb ik haar niet over kunnen halen wat constateerde in een weigering, poging 2 sprong ze hem wel...
10.

11.

12.

13.

14.

15.

Hier nog een filmpje van de 1e ronde
http://www.youtube.com/watch?v=1BPA_bZMrtU
Ik weet dat ik meer met me paard mee moet tijdens de sprong, de ene keer gaat het beter dan de andere keer.
Pebbels en meself moeten nog meer naar elkaar toe groeien, wat ook wel duidelijk te zien is op het filmpje.
Opbouwende kritiek is welkom.
Bedankt voor het bekijken van onze eerste Horse @ Work topic.