Foto's van Zorro.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:31

Hebben jullie trouwens al een sponsorcontrast van de Shetlander-promo-vereniging? Je promoot het ras namelijk wel heel effectief, dat vinden ze vast leuk Lachen

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 10:25

Dank je wel allemaal voor jullie leuke reacties!!!


Even voor de duidelijklheid een klein verhaaltje:

Zorro is een ruin van 13 jaar zonder papier. Hij is 1.07m hoog. Ik ben 1.60m (ik ben misschien wel wat lang voor hem maar zeker niet te zwaar 50 kg) We rijden nu bijna drie jaar dressuurmatig daarvoor was hij "grasmaaier" Haha!

Dit jaar zijn we voor het eerst tussen de paarde (daar ik bijna 25 jaar ben Knipoog ) gaan starten. We hebben nu 5 winstpunten in de klasse B in 3 wedstrijden gehaald (gisteren 178(!) en 162 gereden, maar daarover zie ander topic)

De reactes zijn verschillend de een vind het leuk de ander wat minder
(ik zie dat niet terug in de punten). Ik start ALLEEN thuiswedstrijden en niet buiten, dit nav het advies van juryleden.

Deze foto's zijn trouwens even snel gemaakt donderdag proberen we nog meer foto's te maken (als ik iets vrolijker kijk Haha! )

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:33

Leuke foto's, erg dapper dat je tussen de paarden rijdt en begrijpelijk dat je alleen thuiswedstrijden start.

Echt een drollie hoor (uhm, letterlijk en figuurlijk Knipoog ) Haha!!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 12:38


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:40

maar waarom dan alleen maar thuiswedstrijden? sorry ben niet zo heel erg thuis in het wedstrijdgebeuren en ik ben gewoon nieuwschierig Lachen

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 13:16

ArwenLune schreef:
Hebben jullie trouwens al een sponsorcontrast van de Shetlander-promo-vereniging? Je promoot het ras namelijk wel heel effectief, dat vinden ze vast leuk Lachen


uhm nee... Haha! zou het wel leuk vinden maar hij heeft geen papier dus off is hij een "rijpony" Knipoog

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 13:19

Waterkippie schreef:
maar waarom dan alleen maar thuiswedstrijden? sorry ben niet zo heel erg thuis in het wedstrijdgebeuren en ik ben gewoon nieuwschierig Lachen


Omdat ik "nog maar" B rijd kan ik niet laten zien wat Zorro allemaal kan, het is tenslotte "alleen maar" rondjes rijden. Op advies van de juryleden die mij gejureerd hebben wacht ik nog even tot ik wat verder ben.

Het is heel leuk dat Zorro dit allemaal doet maar een super crack is het niet tussen de dressuurgefokte paarden en hij verdient het niet om uitgelachen te worden

Of jullie moeten me natuurlijk ALLEMAAL komen supporteren Haha! Durft niemand meer wat te zeggen denk ik

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:10

Hahaha!! Wat super! Als Bliksem dit kon..... Haha!
Je zal maar op wedstrijd gaan en potdorie verslagen worden door een shet! Ik vind het echt helemaal geweldig!
Cool

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:04

heeeeeeeeeee die ken ik!!!!!!!! Jij staat op stal bij prakkie en bent een beetje winnie de pooh toch ??? Haha!
Ik heb toen zitten schrijven bij die kur op muziek dus vandaar.....

Leuk dat je toch bent gaan starten, toen twijfelde je nog geloof ik....

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:05

het is ook eigenlijk best maf zo'n shet door een ouder iemand gereden en hij doet het zo goed Haha! Haha! Knipoog Tong uitsteken

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 15:42

IngridM schreef:
heeeeeeeeeee die ken ik!!!!!!!! Jij staat op stal bij prakkie en bent een beetje winnie de pooh toch ??? Haha!
Ik heb toen zitten schrijven bij die kur op muziek dus vandaar.....

Leuk dat je toch bent gaan starten, toen twijfelde je nog geloof ik....


Ja idd, wat leuk dat ik je hier weer tegen kom Haha!
We zijn idd in maart gaan starten en het gaat voorspoedig

De kur hebben we trouwens toch nog gewonnen, de puntentelling klopte achteraf niet echt .

Wat vond je toen van Zorro???

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:53

Ik vind het leuk voor je dat je je shet zo leuk aan het lopen hebt. Maar ik vind het niet normaal dat iemand van bijna 25 met een sjetlander tussen de paarden start. Zoiezo vind ik dat niet gewoon niet kunnen kwa competitie het is niet eerlijk ten op zichte van de rest en het hoort gewoon niet. Het is toch ook eigenlijk geen gezicht, er hoort een klein kindje op die leuke pony van jou rond te crossen daar zijn die pony's voor. Nogmaals ik vind het knap van je maar ik vind toch dat het niet tussen de paarden thuis hoort. Een meid zoals jij hoort op een mooi groot paard. Bij de pony's komt zorro ook beter tot zijn recht en zal er echt niet om hem gelachen worden want het is een leuk beestje.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:58

Daar sluit ik me helemaal mee aan. Weet verder niet wat je ambities zijn met je shet, maar ik vind het ook maar een raar iets om op jouw leeftijd met een shet tussen de paarden te gaan starten.
Mijn shetlander kan ook heel veel onder het zadel, mijn buurmeisje van 10 reed er altijd mee, maar ik vond haar te groot worden. Daarom is ze overgestapt naar iets groters....

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:03

Gave shet! Cool K zou er ook wel eentje willen Tong uitsteken dies echt koel! Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:10

Ik vind jullie een supercombi! Vast niet zo mooi om te zien als zo'n sjieke kwpner, maar ik vind dit echt heel erg knap! En het ziet er ook heel netjes uit vind ik!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:15

Destinietje schreef:
Ik vind jullie een supercombi! Vast niet zo mooi om te zien als zo'n sjieke kwpner, maar ik vind dit echt heel erg knap! En het ziet er ook heel netjes uit vind ik!


Ik vind het echt heel erg knap, maar ik vind het gewoon geen mooi gezicht, als je je beugels uitdoen kom je bijna met je benen aan de grond.

Het lijkt me ook heel lastig/lelijk als je (eenzijdige)hulpen moet gaan geven, je moet je been eerst een stuk optrekken om een kuithulp te geven.

!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 20:45

Het starten tussen de paarden is eerder in mijn eigen nadeel. Mijn ambities met Zorro zijn er niet, we gaan kijken hoever we komen. Bovendien rijden we alleen op onze eigen stal en ik rijd daar niemand in de weg.

Een paard heb ik gehad maar die is in september ingeslapen, ik heb nu alleen nog Zorro en helaas geen geld voor een groter paard, zou ik zelf ook liever op rijden maar het is nu eenmaal niet anders.

Zorro komt idd beter tot zijn recht bij de pony's maar zal daar niet verder komen dan de klasse L omdat A/B pony's niet meer tussen de C/D/E pony's mogen starten. Bovendien is Zorro voor een klein meisje/jongetje niet te rijden, hij lijkt heel braaf maar als mijn nichtje hem rijd (10 jaar) gaat hij regelmatig aan de haal.

Er staat nergens in de regelementen dat pony's niet tussen de paarden mogen starten en ik ben nog nooit geweigerd. Dus blijven we starten totdat we geen punten meer kunnen rijden.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:54

Cool, een dressuurshet! Echt geweldig!!! Echt een beessie om verliefd op te worden

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:57

wat een coole foto's echt een stoere shet en echt goed van je!! Haha! Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:59

Ik vind het gezeur dat het niet zo zou horen. Alsof er een kind op rond *hoort* te crossen. Waarom? Het is juist leuk dat je er zo mee bezig bent, jij bent toch niets minder als de paardenruiters alleen omdat je met een kleintje rijd? Waarom zou dat niet eerlijk zijn ten opzichte van je competitie?
Ik vind je er trouwens helemaal niet zo te groot voor zijn, ik vind jullie een mooie combinatie. Laat even weten als je een keer een wedstrijd in m'n omgeving hebt en ik kom je toejuichen.

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:21

Ik vind het niet helemaal eerlijk hoe er door twee dames gereageerd wordt. Miljoes heeft er heel hard voor gewerkt om Zorro zo ver te krijgen en een hoop tegenslagen gehad. Er zijn maar weinig mensen die zo met hun shetlander rijden en ook nog eens 3 winstpunten halen in twee proeven
Het enigste wat ik verder nog wil zeggen is Miljoes je bent een toppertje en ga vooral zo door en wij staan helemaal achter je en voor ons ben je de beste!! OK dan!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:21

Ik vind het niet helemaal eerlijk hoe er door twee dames gereageerd wordt. Miljoes heeft er heel hard voor gewerkt om Zorro zo ver te krijgen en een hoop tegenslagen gehad. Er zijn maar weinig mensen die zo met hun shetlander rijden en ook nog eens 3 winstpunten halen in twee proeven
Het enigste wat ik verder nog wil zeggen is Miljoes je bent een toppertje en ga vooral zo door en wij staan helemaal achter je en voor ons ben je de beste!! OK dan!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 21:23

Celvin schreef:
Ik vind het niet helemaal eerlijk hoe er door twee dames gereageerd wordt. Miljoes heeft er heel hard voor gewerkt om Zorro zo ver te krijgen en een hoop tegenslagen gehad. Er zijn maar weinig mensen die zo met hun shetlander rijden en ook nog eens 3 winstpunten halen in twee proeven
Het enigste wat ik verder nog wil zeggen is Miljoes je bent een toppertje en ga vooral zo door en wij staan helemaal achter je en voor ons ben je de beste!! OK dan!


uhm 1x is genoeg hoor dames Knipoog

Maar dank je wel hoor, OK dan! ik was niet van plan om me tegen te laten houden 14 september zijn we weer van de partij *LOL*

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:35

GribaldiFAN schreef:
Maar ik vind het niet normaal dat iemand van bijna 25 met een sjetlander tussen de paarden start. Zoiezo vind ik dat niet gewoon niet kunnen kwa competitie het is niet eerlijk ten op zichte van de rest en het hoort gewoon niet. Het is toch ook eigenlijk geen gezicht, er hoort een klein kindje op die leuke pony van jou rond te crossen daar zijn die pony's voor.


En waarom kan dat niet qua competitie en is het niet eerlijk tegenover de rest?? Dat slaat echt nergens op Verward Mensjes zijn bang om te worden verslagen door een simpel shetje, DAT is natuurlijk weer niet goed voor het zelfvertrouwen van de rest Schijnheilig
Dat het niet hoort vind ik ook vaag, als we zo gaan denken dan horen we zoiezo niet op de rug van een paard thuis.

Samira_Paard

Berichten: 290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:45

Ik wil nogmaals reageren want ik had nog niet alles gezegt:
Ik vind het heeeeeeeeeel toppie dat je zo goed rijd en tussen de paarden/grotere pony's start OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!
Ik vind dat heel knap!!!!!!!!
En als wij allemaal van bokt gaan aanmoedigen enzow kom je vast op M of Z niveau Knipoog Tong uitsteken OK dan!
Maarre kheb een plan heh:
[size=9]Als wij nou allemaal ons gaan verdelen in het publiek en jij komt binnen en sommige mensen gaan kritiek leveren, dan roepewn neey ber schreeuwen: " Die pony is nie klein en is veeeeel bter dan die grote lummel paarden!!!! Knipoog Knipoog Knipoog