Vaskia (v. Palestro) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

Vaskia (v. Palestro) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 09:12

Hoi allemaal!

Het is weer een hele tijd geleden dat ik nog eens foto's gepost heb, dus het werd hoog tijd! Vaskia is men nieuwe bijrijdpaard. Ze is een 12jarige, springgefokte merrie en heeft eigenlijk altijd op de wei gestaan als mama. De eigenaar vroeg me of ik haar niet wilde berijden omdat ze veel te dik aan het worden was. Natuurlijk wilde ik dat! Heb haar de hele maand juni gelongeerd en sinds juli zit ik erop. We hebben ons door veel obstakels moeten worstelen, zoals haken op de tanden, slecht passend zadel, hoesten, ... Maar nu zijn we heerlijk samen aan het rijden! Ondanks ze erg onervaren is pikt ze de dressuur erg goed op (al heeft ze al eens haar eigen mening :o )! Binnenkort gaan we zelfs ons eerste onderlinge wedstrijdje rijden in de B en dan volgende zomer misschien echte wedstrijden.

Haar probleem was vooral dat ze een beetje achter de teugel liep. Je ziet ook op sommige foto's dat ze mooi in de houding loopt terwijl mijn teugels een beetje in een boogje hangen. Dat had ook een beetje te maken met haar tanden denk ik maar dat probleem is nu opgelost en nu zijn we heel hard aan het oefenen op contact wat overigens al erg goed lukt! Met voorwaarts neerwaarts volgt ze men hand ook al heel goed. We hebben al veel plezier gehad samen en ze kan haar me ook een vreselijk goed gevoel geven tijdens het rijden!

Zie hier de foto'!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tussen de foto's met en zonder bandages zitten een paar dagen en een les, ik vind wel dat je het verschil ziet ivm contact met de mond

Mijn eigen opmerkingen zijn dus:

- Soms gaat ze nog iets te diep
- Mijn handen hebben soms een bizarre houding :o
- Geen geld zoeken!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :D

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:24

Op die eerste foto heeft ze echt een flinke buik :D goed dat ze nu aan het werk wordt gezet.
Ik vind het er netjes uitzien en je geeft zelf al de punten aan waaraan je moet werken.
Haar neusje moet er wel nog goed uit want ze loopt nu nog te diep.
Ik vind jullie wel een leuke combi

Ainsley

Re: Vaskia (v. Palestro) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:08

ZPet er al goed uit hoor!
probeer je benen niet te ver naar achter te doen,
en te zorgen dat ze niet te diep gaat lopen.
Het komt vast wel goed met je wedstrijdje!

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:30

Leuke combi :)
Probeer wel je hakken goed uit te drukken,
en hoe heb je haar van het hoesten afgekregen '??

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:33

Ziet er leuk uit. Mag ik vragen wat de afsamming is? Zit er Ramiro in? Ze heeft wel wat weg van mijn merrie.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:05

Zooo.. ik zie eindelijk weer s iemand die op een paard zit zonder paard te storen in zijn/haar beweging. Erg netjes! +:)+

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:52

Bedankt voor de reacties allemaal! Het neusje daar werken we aan en het gaat steeds beter.

@ Layco: Dat hoesten is en blijft nog een raadsel, de ene dag doet ze het en de andere weer niet. We hebben haar iets op basis van kruiden gegeven, weet niet precies wat (ben er nooit bij als ze gevoerd worden) en toen ging het wel goed.

@ Lynske: Dit is haar afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=164614

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:09

Ziet er goed uit! Let op dat je je hakken goed uitdrukt.
Dat hoesten is wel een 'hype' de mijne heeft er ook last van onregelmatig en hier in de buurt hoor ik er ook veel over maar ik durf hem hier niet aan het werk te zette :n

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 06:54

Wat een onwijs gaaf paard zeg, denk dat je wel trots bent dat je haar mag rijden. ze is mooi ruim in het gangwerk en heeft op sommige foto's een zeer goed achterbeen.

Probeer jezelf lang te maken doormiddel van je hakken uit te drukken, dan ga je vanzelf ook wat meer zitten, al vind ik je houding niet storend.
Wel zie ik dat je net zoals mij, zo anfentoe een keer naar voren wil vallen, vandaar de tip ;)

succes met dit knappe paardje, jullie zijn een leuke combinatie.

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:29

Ziet er netjes uit!
hakken goed uit gedrukt houden en voor de rest had je hetzelfde gezien als mij;)