Het is weer een hele tijd geleden dat ik nog eens foto's gepost heb, dus het werd hoog tijd! Vaskia is men nieuwe bijrijdpaard. Ze is een 12jarige, springgefokte merrie en heeft eigenlijk altijd op de wei gestaan als mama. De eigenaar vroeg me of ik haar niet wilde berijden omdat ze veel te dik aan het worden was. Natuurlijk wilde ik dat! Heb haar de hele maand juni gelongeerd en sinds juli zit ik erop. We hebben ons door veel obstakels moeten worstelen, zoals haken op de tanden, slecht passend zadel, hoesten, ... Maar nu zijn we heerlijk samen aan het rijden! Ondanks ze erg onervaren is pikt ze de dressuur erg goed op (al heeft ze al eens haar eigen mening
)! Binnenkort gaan we zelfs ons eerste onderlinge wedstrijdje rijden in de B en dan volgende zomer misschien echte wedstrijden. Haar probleem was vooral dat ze een beetje achter de teugel liep. Je ziet ook op sommige foto's dat ze mooi in de houding loopt terwijl mijn teugels een beetje in een boogje hangen. Dat had ook een beetje te maken met haar tanden denk ik maar dat probleem is nu opgelost en nu zijn we heel hard aan het oefenen op contact wat overigens al erg goed lukt! Met voorwaarts neerwaarts volgt ze men hand ook al heel goed. We hebben al veel plezier gehad samen en ze kan haar me ook een vreselijk goed gevoel geven tijdens het rijden!
Zie hier de foto'!

De tussen de foto's met en zonder bandages zitten een paar dagen en een les, ik vind wel dat je het verschil ziet ivm contact met de mond
Mijn eigen opmerkingen zijn dus:
- Soms gaat ze nog iets te diep
- Mijn handen hebben soms een bizarre houding
- Geen geld zoeken!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!