Silver springen @ Jan dolfing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rianneee_

Silver springen @ Jan dolfing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 15:42

hoihoi,

ik ben dit jaar al weer voor de 4e keer bij Jan dolfing op ponykamp geweest, nog altijd even leuk
dit jaar had ik de pony Silver mee, en hij heeft het supergoed gedaan!
ik vind dat we weer veel hebben geleerd deze week en dan met name springen, vooral ik.
Mijn springhouding is echt in 1 woord; bagger. ;(
maar ik ben toch wel erg trots op het resultaat, want mijn houding was 3 maanden geleden écht om te janken haha..

Silver King W
v. Silver general ox
m. Sarah
mv: Neron
1.47,5
ruin

Eerst maar een foto van 3 maanden geleden thuis, ik schaam me dood maar oke, ik ben ook maar een mens :=

1.
Afbeelding

en dan nu de foto's uit de springlessen die we van Jan dolfing kregen :)

2. inspringen
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. beetje te laat meegegaan..
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. raar herten sprongetje ofzo..
Afbeelding

10. uit een filmpje
Afbeelding

11. uit een filmpje
Afbeelding

12. uit een filmpje
Afbeelding

13. eeeeeeeeeeeeeen, dé 1.10m! super trots op mijn ventje, iets minder op mezelf, maar mijn houding kon erger.. :=
Afbeelding

en ik heb ook nog 2 filmpjes van het hele parcourtje

eigen commentaar;
hakken uitdrukken
tenen naar binnen
niet te ver naar voren
rug hol maken
meer meegeven
altijd naar voren blijven kijken

tips zijn van harte welkom, ik hoor het graag :D

Liefs Rianne

Desolate

Re: Silver springen @ Jan dolfing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:52

Wat een superleuke pony! Probeer wel contact te blijven houden op de in- uitjes, het lijkt alsof je hem daar maar gewoon 'z'n gang' laat gaan. Maar nogmaals, wat een leuke pony! :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:55

Geweldig hoe enthausiast je pony is! Die staart!
Ik vind de filmpjes er beter uit zien dan de foto's!
Wat mij op de foto's heel erg valt dat zijn je voeten. Je hakken zijn vaak het hoogste punt, je tenen het laagste en je hakken zitten ook nog eens in de buik van je pony.
Maar verder vind ik het er goed uitzien.

Even off-topic: wat een hoop paarden/ponies in die bak zeg!

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 17:02

@ appelsapje, dankje :)

@ desolate, Ik heb die filmpjes nog even gekeken, volgens mij heb ik wel contact bij de inuitjes, maar omdat ik een martingaal heb zit er een soort knikje in de teugel en lijk het alsof ze in een boogje hangen, bedoel je dat? :)

@ Gooya, haha ja hij is gek op springen, maar hij draagt zijn staart altijd zo hoog :j arabiertje en vooral als hij iets leuks of spannends ziet :) Mijn voeten zijn idd iets waar ik aan moet werken, maar ik heb er nu vooral heel erg opgelet dat ik wat beter ging zitten, ik trok anders altijd heel erg mijn schouders op, en volgens mij is dat nu al iets minder geworden :D dus we/ik ga(an) met stapjes vooruit :D
en ja veel he, op ponykamp hadden we 33 kinderen, en die werden met springen in 3 groepjes verdeeld, kinderen die niet hoger gingen als 30cm ofzo, de kinderen die een goede sprong konden maken en de gevorderden om het zo maar te zeggen :) ik zat dus in groepje 3, maargoed eigenlijk was het ook wel fijn met zoveel, want je pony heeft genoeg tijd om weer op adem te komen en is dus niet moe voor het volgende rondje :)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:48

Toch nog een beetje meer meegeven en let af en toe op je voeten! verder vind ik het er netjes uitzien.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:51

Leuke pony heb je :j commetaar geef je zelf al maar ik denk dat je beugels een gaatje korter moet dan word je zit ook beter.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:57

Zijn mooie foto's!
Probeer meer mee te gaan en meer teugel mee te geven.
Tenen naar binnen, idd misschien de beugels een gaatje korter?
Maar dan hadden ze het daar misschien ook wel vermeld. :)
Leuke combi zijn jullie hoor!

anne_hendrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:14

Op de foto's zie je ook dat je je voet vrij ver in de beugel hebt. Zeker bij springen is het heel belangrijk dat je je tenen in je beugels houdt.. Mocht je door een rare sprong vallen & blijven hangen...
Probeer je knieën wat meer in het zadel te drukken & je hakken het laagste punt, dan ben je al een heel eind denk ik :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:20

Die pony is goeeeeeeed!! Leuk beest zeg!! Maar probeer ietsje meer contact te houden, m.n. (eerder genoemd) bij de in-uitjes komt het wat ongecontroleerd over. Maar ook weer niet teveel want je pony heeft een mooi ritme. (je zult wel denken... wat wil ze nou... ;) Maar hoop dat je het snapt!)

bobobo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:15

Ziet er prima uit. Mooie pony ook. :D
Echter springt ie niet helemaal lekker over de rug, zonde. Probeer je hakken laag te houden, dan zal 't al beter gaan. :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:15

Hmm, ik vind je pony niet echt goed springen, ik bedoel, hij springt wel, maar hij basculeert niet. Ik heb daar niet echt tips over hoe je dat kan trainen, dat kan je het beste zelf opzoeken, of vragen aan je intructie.
Verder is het een prachtig beestje en kan je er trots op zijn.

samantha374

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:43

hoi,
leuke pony hoor!
ik ben zelf ook een spring-fan en ik moet zelf ook nog veel leren :P maar een tip let op je voeten, ik zag dat al veel mensen het hadden geschreven, maar ik wou toch nog even een reactie plaatsen:D en je pony is een leuke springer!
en hij is super mooi