Veelzijdige Norge aan het werk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nette

Veelzijdige Norge aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 15:59

Afbeelding
"Oehlala. Een Camera?"
"Ja Norge, een camera, dus extra goed je best doen hè."
"Mmm.. vooruit dan maar."

Ik had een weekje terug een vriendin van me aan het logeren en zij vond het wel leuk om eens even haar nieuwe camera uit te proberen, dus daar zeiden Norge en ik geen nee tegen. Dus daarom open ik maar weer eens een topic van ons om te laten zien waar we mee bezig zijn, hoe het nu gaat en natuurlijk wat er nog beter kan. :)

Norge is een 17 jarige fjord waar ik nu bijna 4 jaar alweer op rijdt. We hebben over twee weken ons L2 debuut en gaan maandag op instructieweek. We springen een beetje BB en een beetje B en binnenkort hebben we ons tweede B SGW wedstrijd.

Waar we aan werken:
Met dressuur moet moet ik nog steeds heel erg op mijn houding letten. Ik kruip snel wat in elkaar, schouders naar voren en naar beneden, hoofd wat naar voren en naar beneden kijken. Daarnaast heb ik nog steeds mijn tenen niet naar binnen en trek ik vaak mijn hak op. Ook heb ik -vooral met wijken/schouder binnenwaarts/stelling enz.- mijn been af en toe extreem ver naar achter. En van mijn instructrice krijg ik vaak te horen dat ik mijn ellebogen wat verder naar voren moet dus -dus mijn teugels af en toe wat korter moet pakken- en mijn hand rechtop moet houden en ook even hoog.
Naast mijn houding werken we natuurlijk ook aan andere dingen. Het belangrijkste bij Norge is wel dat ze actief moet zijn. Ze is van zichzelf erg lui en sloompjes, dus rijden we veel (schijn)overgangen en figuren, om haar bij de les te houden. Maar vaak genoeg kakt ze even wat in waardoor ze dus te veel op de voorhand loopt en dan ook snel te diep gaat lopen.
Daarnaast zijn we bezig met wijken, wat af en toe wel wil en af en toe niet. Ik word vaak veel te sterk in mijn hand met wijken, waardoor Norge er juist tegenin gaat en heel langzaam voorwaarts en veel opzij gaat, of juist heel snel voorwaarts en niet opzij, maar zo af en toe wil er wel eens een pasje lukken.
Galop is nog steeds ons zwakste punt alhoewel dat toch wel wat verbeterd is weer. -Kennelijk heeft een week lang op het strand mogen galoperen haar wel goed gedaan. :) - Ze valt snel in een tuttengalopje, waardoor ze te veel sprong mist, maar zo af en toe zitten er zeker wel goede stukjes tussen.

Met springen is mijn houding echt niet zoals hij zou moeten zijn. Toen ik de foto's zag schrok ik er echt van om te zien dat mijn knieën zo los liggen -dit komt voornamelijk doordat ik mijn teen zo extreem ver naar buiten doe denk ik- en ik moet meer boven het zadel blijven, meer meegeven en mijn ellebogen meer naar mijn lichaam toe. Maar aangezien Norge niet heel makkelijk springt, vergeet ik daar vaak aan te denken.

Nou ik denk dat ik wel genoeg gepraat heb, hier komen de foto's:
Een beetje springen, een beetje 'crossen' en verder wat dressuren! :)
De foto's staan trouwens niet op volgorde. :+

Dressuur (Thuis) 21 juli:

http://img704.imageshack.us/img704/9784/img1274p.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://img829.imageshack.us/img829/5209/img1523r.jpg

Crossen 22 juli:
Even twee foto's van mijn vriendin & Norge op buitenrit.
Dit keer ik dus even als fotograaf en zij als amazone. :+

http://img821.imageshack.us/img821/306/img1994r.jpg

Afbeelding

Springles 23 juli:

http://img687.imageshack.us/img687/8655/img2580i.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Voor het eerst de net nieuwe afsprong.
Norge vond het zeer intressant en vond het wel leuk om in de handstand te staan :')

http://img689.imageshack.us/img689/58/img2590n.jpg

Afbeelding

Dressuur (Thuis) 26 juli:

Afbeelding
Pasje wijken, hier ben ik dus te streng met mijn hand en loopt ze dus te diep.

Afbeelding

Afbeelding

Dressuurles 30 juli:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatst nog even Norge met haar nieuwe vriendje:

Afbeelding

Zo, dat was het!
Een reactie is natuurlijk leuk en tips kunnen we altijd wel gebruiken! :))

Liefs, Nette
Laatst bijgewerkt door Nette op 07-08-10 16:31, in het totaal 4 keer bewerkt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:06

De laatste foto doet het hem gewoon!

Ik vind dat je een mooie kaarsrechte rug hebt, wel zie ik op een paar foto's dat je je bekken af en toe wat meer naar achter mag kantelen... En je handen rechtop!!!

Jullie zijn leuk samen en het ziet er fijn en vertrouwd uit.
Laatst bijgewerkt door doei op 07-08-10 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Re: Veelzijdige Norge aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:12

Kan niet anders zeggen dan dat ik hem hartstikke leuk vind!
Verder lijkt het op de foto's van 26 juli dat hij ietsje te diep komt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:22

probeer bij die foto van de cross waar je naar beneden gaat. niet te ver naar achter te leunen. dan blokkeer je zijn rug. waardoor hij niet goed naar beneden kan.
verder vind ik het er ontspannen uit zien :D

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:23

ik vind jouw er over het algemeen mooi en ontspannen op zitten. kleine dingen zoals dat hij soms een keer te diep loopt, hebben we allemaal ongewild wel eens denk ik :)

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:33

Haha die laatste foto is echt lief! :+:
Norgieporgie :+:

Wat mij vooral opvalt zijn inderdaad je schouders, die mogen naar mijn idee iets verder naar achter.
En voor je uit kijken :D

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 18:37

Bedankt allemaal :)

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:35

ahh die laatste foto <3
probeer omhoog te blijven!

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:51

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

JorindaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:26

Leuk beestje. Die laatste foto is leuk :+

Ik zie dat je af en toe best wat spanning hebt staan op je (binnen)teugel. Misschien kan je je handen als je paard loopt wat meer naar voren doen en ontspannen. En let op je tenen .

Verder ziet het er prima uit! Ik heb wel voorkeur, vooral bij fjorden, dat ze wat lager lopen. Misschien kan je wat met die tips. Veel plezier met je pony!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 19:23

Dankjulliewel. :)

Vind zelf dat ze juist wat hoger moet lopen, zeker nu we richting M gaan. En als ze lager loopt gaat ze nog sneller hangen/ op de voorhand vallen, maar zo heeft iedereen daar andere ideeen over. :)

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:54

Hee nette!

Haha die laatste foto, geweldig!
En wat een leuke fjord zeg! & voor de M vind ik haar halshouding op de laatste foto van 26 juni heel mooi! :)
succes!

femkexx16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:30

wat een top fjord!
let alleen op dat je je hakken niet te overdreven uitdrukt (misschien beugels een gaatje langen doen ? :) )