Trots op mijn nieuwe paard @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Trots op mijn nieuwe paard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:21

Sinds enkele weken ben ik trotse eigenares van deze 5-jarige KWPN merrie (v. Sandreo).
De eerste 3 weken hebben we erg aan elkaar moeten wennen, maar zachtjes aan gaat het steeds beter. Aischa is ca. 1.71m en nog niet uitgebracht op wedstrijden. Ik heb me voor oktober ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd en ben nu dus hard met haar aan het trainen. Ik ben zelf ook nog niet geklasseerd. Momenteel rij ik ca. 5x per week waarvan 1x per week 45 min. priveles. Hier wil ik graag wat foto's neer zetten (met dank aan mijn mannetje) voor jullie tips en (opbouwende) kritiek. Ben ik over een paar weken klaar voor de B?

NB mijn rechterenkel is vorig jaar gebroken geweest en hierin heb ik beperkte beweeglijkheid door 2 schroeven die er in zitten. Daardoor kan ik mijn rechtervoet niet zover uitdrukken als ik zou willen.
Alvast bedankt voor jullie reacties !

Afbeelding
rustig instappen

Afbeelding
hier komt haar neus er te ver uit

Afbeelding
ik vind dit wel een mooie buiging als begin van de volte alleen ligt mijn binnenbeen veel te ver naar achter, en zie ik daar nu een pasje overkruist... ?

Afbeelding
de volte verder in.

Afbeelding
de aandacht van Aischa is nu bij de fotograaf...

Afbeelding
ik vind dit wel een aardig plaatje qua ontspanning, alleen jammer van het lijntje voor de camera....

Afbeelding
en ik was een beetje baldadig :D

Bedankt voor het kijken !

Cossie

Re: Trots op mijn nieuwe paard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:27

Hoi, leuke combinatie, als tip: denk aan je handen, dragend boven de schoft.
Een andere tip: voor wedstrijden zou ik eerst lekker oefenwedstrijden rijden alvorens officieel te starten maar daar zijn de meningen over verdeeld..

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:36

hallo leuk paard!
wel zou ik je teugels iets korter pakken en je handen meer gedragen houden. dit voorkomt dat je je ellebogen op slot zet. je moet de verbinding zo hebben dat je het gevoel moet hebben dat je je handen naar de mond kan duwen... als je snapt wat ik bedoel. het gevolg is dat je een mooie verbinding hebt en ook "los" kan laten. verder vind ik de buiging in een van de eerste foto's heel netjes. ze overkruist niet hoor, ze zet haar achterbeen onder haar as en loopt netjes onder je. wanneer ze haar buiten voor of achter been net buiten de massa zou zetten loopt ze onder je vandaan en is scheef.

als tip heb ik ook dat je eerst oefenwedstrijden gaat rijden. daar kan en mag altijd veel meer en word je nog niet zo afgetikt op foutjes.
ook wordt netjes rijden veel meer beloont en heb je nog kans dat je in de prijzen rijdt. op officiele wedstrijden zijn ze veel strenger.

succes!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:44

Ik zou sowieso losstappen met lange teugel. Verder vind ik dat je handen te laag en te breed staan; je bent geen bijzetteugel!
Verder vind ik het een leuk paard.
Idd bij die volte inzet zwaait de achterhand uit. Je legt je binnenbeen naar achteren, daardoor druk je de achterhand naar buiten. Juist het buitenbeen moet naar achteren liggen zodat die achterhand niet kan uitzwaaien. Het binnenbeen ligt op de singel; daar buigt je paard omheen. Precies andersom dus!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:50

@ beantsje: losstappen doe ik ook altijd met lange teugel. Ik had vooraf aan deze foto's al een minuutje of 10/15 gereden.

Oefenwedstrijden zijn er helaas in mijn omgeving niet zo heel veel. Half november een keer eentje, maar daar houdt het dan mee op. Ik zie wel, anders doe ik gewoon een paar x voor spek en bonen mee.

Anna15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:28

ik erger me een beetje aan je handen als ik eerlijk ben. Houd je ellebogen tegen je lichaam en trek dat paard alsjeblieft niet aan de teugel. Want het lijkt erop dat je dat wel doet. Vooral bij foto 2 en 4. houd je handen bij elkaar en je ellebogen tegen je lichaam.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:30

je handen heb je inderdaad erg vastgezet tijdens het rijden; teugels korter en handen dragen :)

Leuk paardje, ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:03

leuk paardje!

Let goed op je houding en op je benen niet tever naar achteren en je tenen! en ja wat iemand al zei tegels ;)

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:04

Nog een vraagje waar om sporen als je het paard nog maar ZO kort heb??? >;)

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:13

Helmab, mijn paard rijd ik ook vanaf dag 1 met sporen, ditomdat ik de hulpen hierdoor kleiner en fijner kan geven. Ts zal hier ook haar redenen voor hebben.

Ik vind het een heel leuk paard.
Ik zou proberen wat meer ontspanning op te zoeken.
Handen hoger en flexibel. Je zult zien dAt hè paard hierdoor fijner Enlosser word aan de voorkant. Begin eens met lang en laag, neusje lekker over de grond. Zo heeft je paard de kans om lekker los te worden voordat hij echt aan het werk moet en kun je hem daarna fijner op pakken.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:19

nou ja moet iedereen zelf weten maar vind het on nodig je paard moet eerst gewoon luisteren en dan kan je gaan verfijnen ze worden zo vaak bij mensen zeg maar blint voor het been omdat ze maar zitten ze prikken en te douwen. been reactie dat hoord!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 09:25

In het begin hebben we wat aanloopproblemen gehad. Het is een jong paard die alles nog heel spannend vond en regelmatig tijdens het rijden rare fratsen vertoonde (steigeren, wegzwenken, etc.). In overleg met mijn instructeur hebben we toen een spoortje in gebruik genomen om haar aandacht bij mij te krijgen en te houden.Bij de fokker en eigenaresse werd ze ook met een spoortje gereden. We merken dat ze daar beter en fijner op reageert. Bovendien reageert ze heel heftig op een zweepje als hulp en beter op sporen.
Maar natuurlijk mag iedereen er zijn/haar mening over hebben.
Bedankt alvast voor alle tips, en het klopt, mijn handen zijn een aandachtspunt. Ik ga er aan werken.
Laatst bijgewerkt door PinkyPie op 01-08-10 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:26

Typisch bokt weer. Kunnen we weer een beginner pesten.

Nu ontopic. Ik vind het er niet slecht uitzien voor zolang je met haar bezig bent. En zelf ook nog veel moet leren. Op dit moment is het nog niet winstpuntwaardig in de B. Hij mag nog wat meer bij elkaar gereden worden. En je hoeft niet overdreven met je hakken naar beneden te gaan. Zoals je ze nu hebt zijn ze netjes. Maar gewoon lekker door blijven oefenen en les nemen. En dan ga je er zeker komen.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 09:33

Dank je FriesWytske, daar heb ik wat aan !
Ik wil ook gewoon de eerste x-aantal wedstrijden meedoen voor de ervaring, niet voor de winstpunten.
Het is voor mij allemaal "voor de eerste keer" dus ik vind het zoiezo erg spannend. Ik heb voorlopig alleen als doelstelling een goede combinatie met mijn paard te worden en een vertrouwensband op te bouwen. En wat er daarna volgt zien we wel... :D