Reus Hugo! (1.82)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Reus Hugo! (1.82)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 10:42

Hoi!

ik rijd nou sinds 2 maanden deze grote reus :), het was in het begin niet altijd even makkelijk want hij heeft niet snel respect voor de ruiter, en reageerd heeel erg op andere paarden. Ik was zelf ook alleen een pony van 1.40 en van 1.57 gewend, dus dan was dit wel even heel iets anders :P Maar nou ik hem een beetje door begin te krijgen lukt het steeds beter :) Misschien ga ik er wedstrijd mee starten, maar ik weet nog niet dressuur of springen (kan ie heel erg goed) maar als ik dressuur zou starten zou ik meteen L2 moeten starten, maar de galop wil nog niet altijd zo goed lukken :o. Welk niveau zouden jullie ons twee zo geven?

ruin
9 jaar
L2 startgerechtigd met iemand anders
ik ga vrijdag een oefenparcoursje springen
KWPN
springgefokt
niet altijd even knap, maar wel heel lief :)
1.82 m!

zelf vind ik dat ie meer ruimte in z'n gangen mag krijgen, maar dat lukt tot nu toe alleen nog met doorzitten,
hier op dit filmpje rijd ik in een behoorlijk tempo maar dat komt omdat hij nogal snel terugvalt dus dan moet ik zeker in het begin nogal doorrijden om hem aan de gang te houden.
verder vind ik dat ik m'n rug rechter moet houden schouders naar achter en m'n teugels wat korter, maar dit lukt zoals ik al zei met doorzitten allemaal wel, maar in het begin met losrijden gaat het zo wat makkelijker :)
en in het filmpje springt ie over een plasje heen, dit was per ongeluk :Y) en aan het einde gaat m'n dekje schuiven, let daar ook maar niet op :P
filmpje:

1. instappen
Afbeelding

2. even lachen naar de camera :=
Afbeelding

3. stap
Afbeelding

4. iets te diep
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. pasje opzij
Afbeelding

11. galop!
Afbeelding

12. middendrafje
Afbeelding

13. tsja, en toen begon m'n dekje te schuiven _O-
Afbeelding

14. en klaar :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 29-08-10 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam verwijderd

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:35

ziet er erg leuk uit :D
een tip let goed op of je op het goede been zit ( zie begin van het filmpje).
suc6 met je oefenparcours:D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:41

Leuk paardje hoor. Zou zo van de foto's niet zeggen dat hij zo groot is. Je past er prima op.

Dekje stoort ontzettend, zou er ff wat anders onder gooien, kan nooit fijn zijn voor je paard.

Zou gewoon in de B starten hoor. Neem aan dat het L2 verhaal komt door het huidige niveau van het paard en niet door jezelf?
Dan mag je gewoon B starten met dat paard volgens mij.

Ik vind jullie op basis van de foto's nog niet geschikt om hoger dan de B te starten, ook omdat je aangeeft nog moeite met de galop te hebben.

Let wel op je handen, die staan vrij breed. Als hij zakt mij jij rustig wat meer gedragen en gesloten rijden met je hand.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:34

Wat een mooierd! Hij lijkt wat schriel? Of komt dat nu alleen omdat ik mijn eigen beessie met grasbuik gewend ben? Paard lijkt er duidelijk plezier in te hebben, voortdurend oortjes naar voren, vrolijk geheel!

Over je houding: op een aantal foto's zak je in elkaar en ga je met je bovenlichaam daarbij ook iets naar voren. Dus: rug recht (denk aan het touwtje aan je kruin dat je hoofd 'lift'), schouders naar achteren, buik in, bekken goed kantelen (op 1, 3 en 7 kun je dat in elkaar zakken goed zien). Helpt mss. ook om beugels een gaatje langer te doen? Als ik foto 7 zie, krijg ik die indruk.

Op foto 9 zit je zelf wel keurig rechtop. Daar zie ik dan weer een knik in je polsen naar beneden toe, alsof je 'm naar beneden wilt 'duwen'. Zie ook foto 1 en 13, waar je polsen diezelfde (verkeerde) kant op gaan.

In begin van het filmpje beweegt er heel veel aan jou zelf: armen, benen, alles wappert van voor naar achteren. Als dit te maken heeft met het doorrijden om hem aan de gang te krijgen wat jij noemt in je openingspost, dan is dat ook nog een punt om aan te werken. Niet met je hele lichaam hem naar voren rijden, maar correct drijven en echt reactie op de hulp vragen (1x drijven, geen reactie wat forsere kuit, nog geen reactie dan tikje erbij). Veel (schijn)overgangen rijden, zet m aan het werk, laat m in dat begin niet een beetje 'tralala ik loop wel half in een houdinkje en dan komt vind ze het wel goed' lopen... (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik denk dat je paard van achteren nog wat meer mee mag komen, meer bewust werken aan het 'van achter naar voren rijden' en voorwaarts-neerwaarts lengte vragen. Zou dan de lengte van de pas ook al verbeteren? Hij loopt op het filmpje idd. met wat krappe passen, oog een beetje ingehouden of voorzichtig van hem. Bij zijn hoogte zou je idd. meer ruimte en schwung verwachten. Ik denk dat er anderen op bokt zijn die dit beter kunnen beoordelen en tips kunnen geven dan dat ik dan kan, vind dit altijd moeilijk om goed te beoordelen.

Veel succes met de wedstrijdvoorbereidingen!
Plaats je nog een keer springfoto's? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n springgefokte reus de hindernissen neemt!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:02

Leuk paard, ik vind je dekje nogal raar zitten. Moet volgens mij wat meer naar voren :) Je neusriem mag ook wel iets hoger zitten. Je moet vooral op je handen letten, recht op houden je hebt er nu zo'n (raar) knikje in. Blijf goed voor uitkijken en recht op. Je zit soms nu wat onderuit gezakt.
Veder vind ik het er netjes uit zien. Omdat je altijd pony's bent gewend zou dit wel wenne zijn :P
Veel succes ! :D

Zwartwitje

Re: Reus Hugo! (1.82)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:06

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:10

Leuk paard! :9
Houd je handen wat hoger en wat meer bij elkaar.
Probeer ook rechter te zitten, soms kak je wat in elkaar.
En een dekje hoort niet te schuiven, als het wel schuift ligt je zadel vaak niet goed. ;)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:52

Ben het met EsterW eens, probeer de lengte van zijn passen te verbeter.
En naar voren kijken ;)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:53

Ik vind je zadel ook niet goed liggen de voorkant ligt hoger dan de lepel en daardoor zit jij wat meer op de lepel en als je dekje ook gaat schuiven ligt het niet aangesloten.
Je houding kan ook nog verbeterd worden maar kan ook te maken hebben met het zadel zo hang jij of naar voren of naar achteren steek je je benen naar voren, probeer je polsen mooi rechtop te houden je zet ze nu vast door deze naar beneden te drukken zo zet je onbewust je handen vast.
Verder lijkt het me heel moeilijk om zon reus netjes bij elkaar te rijden pff. ik zou nog even lekker door blijven trainen want voor het l2 is het wat te vroeg.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:58

een leukie hoor!

maar past jou zadel wel?
anders mag dat dekje nooooooooooit zo verschuiven.
eerste foto ligt die perfect, en de enalaatste foto ligt die halverwege.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:04

Ik ben iets minder positiev, ik zie vreselijk veel dingen die fout gaan O.a die houding van ts stoord mij vreselijk, lichtrijden ziet er vreselijk uit, paard loopt niet gelijkmatig, wat toch echt moet als hij L2 sg is, en zo zijn er nog wel wat meer dingen.

Ik denk dat je nog heel veel lessen moet gaan volgen en mischien ook zitlessen, Dit zijn geen verwijten maar het haw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:22

Het weg schuivende dekje kan wijzen op een slecht passend zadel. Dus ik zou als ik jou was je zadel even laten checken.

Verder trek je je handen heel erg naar je toe. Heb je een beetje een stoel zit.

Verder word je paard ook onregelematig op sommige stukjes

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 18:19

Dit paard is niet van mij en heb ik dus ook niks te zeggen over harnachament ;)

ik vind het zadel zelf namelijk ook echt vreselijk zitten :=

maar voor de rest bedankt :) en ja, ik moet L2 starten omdat ik met m'n eigen pony nou M1+4 ben, (ik vind mezelf er ook nog niet klaar voor hoor :=)

ooja, en springfoto's komen hopelijk vrijdag of donderdag! misschien gaat er een meisje mee die fotos'wil maken maar die weet nog niet of ze kan :P

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:14

Het is een mooi paard, maar ben gek op grote paarden ;)

Vind wel dat ie erg kort loopt...of zie ik het verkeerd? Probeer hem wat rustiger te rijden en als die steeds terugvalt eerst goed voor je been te laten lopen. Als die wat rustiger stapt, draaft en galopeerd kan hij ze passen afmaken en gaat ie wat ruimer lopen.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:55

Ik heb eerder een topic van jou gezien en toen was er ook al geklaag over het harnachement. Ik denk dat je een keer tegen de eiganeren over dat harnachement moet beginnen, want het gaat hier wel om het welzijn van het paard, niet wat een mens wil.
Maar in het vorige topic ergerde ik me een beetje aan je manier van lichtrijden en je benen.
Hier zie ik hetzelfde probleem weer. Je gaat niet lekker mee met de beweging van het paard en ploft af en toe in je zadel.
Misschien is een zitles een keer een idee.
En ondanks dat je zelf al M1 bent met je pony, met deze ben je nog lang niet klaar voor de L2 dus daar zou ik even mee wachten en gewoon lekker doortrainen totdat bij jullie beiden alles bevestigt is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:05

Getsie , wat een groot paard :+

Maar je misstaat er zeker niet op , je zou niet zeggen dat hij zo groot is als je jullie zo je rondjes ziet maken :)

Maar wel een leuk beestje zeg , ik heb het idee dat die best ver kan komen als je daar serieus mee gaat trainen !

Het zadel is inderdaad wel waardeloos , je wordt er erg door in een stoelzit gezet en hebt er meer last dan gemak van , het werkt een goede houding echt tegen. Zonde is dat.

Jij zit dan niet lekker en effectief , raakt steeds uit evenwicht , en het beestje gaat daardoor ook onregelmatig en rommelig lopen. Echt heel erg zonde.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:07

Je houding is zo beroerd nog niet, als je meer voor je kijkt en je schouders terug houdt, is je rug gelijk recht. Maar als je zadel vreselijk zit zal dit zo makelijk nog niet zijn.
In het begin van het filmpje ziet het eruit alsof jij harder werkt als je paard. Probeer consequent te zijn in je hulpen; been=reactie. Verder heeft EsterW het al goed verwoord.

Laura01234 schreef:
Dit paard is niet van mij en heb ik dus ook niks te zeggen over harnachament ;)

ik vind het zadel zelf namelijk ook echt vreselijk zitten :=

maar voor de rest bedankt :) en ja, ik moet L2 starten omdat ik met m'n eigen pony nou M1+4 ben, (ik vind mezelf er ook nog niet klaar voor hoor :=)

ooja, en springfoto's komen hopelijk vrijdag of donderdag! misschien gaat er een meisje mee die fotos'wil maken maar die weet nog niet of ze kan :P

Als het paard L2 sg is, ga ik er vanuit dat hij dus nog geen winstpunten heeft in de L2. Jullie hoogst gezamelijke klasse is dan L1. En als jij van de pony's afkomt, mag je 1 klasse terug, dus mag je in de B beginnen met hem.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:14

Wat een leuk paard. jullie hebben nog heel wat te doen. hij loppt idd erg kort. maar misschien komt dat ook door het zadel. als het dekje schuift duid dat over het algemeen op een niet passend zadel. Laat daar eens naar kijken door een MFSC ofzo!
Ik denk dat je met een ander/ beter zadel een heel eind verder bent dan nu!
verder schud je hele lichaam tijdens het lichtrijden. je handen en benen gaan erg met je beweging mee. vooral je handen lijken me erg storend voor je paard.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:32

Probeer hem vooral op je benen naar voren te rijden en met je handen op te vangen. Verder is het commentaar al gegeven.

Veel sucses met starten :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 21:07

bedankt allemaal :D

ik ga ook echt een keer een ander zadel proberen! er liggen daar nog meer zadels waar ik echt veeeel beter in zit, maar ze hebben daar maar 3 goede zadels en 6 paarden :P dusja, dan heb ik niet altijd de beste keus :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:59

Niet flauw bedoeld, maar als dit L2 geschikt is vraag ik me wel een beetje af wat voor niveau je nodig hebt om dat te mogen rijden. Ik zie nog geen combinatie mooi over de rug en samenspel tussen paard en ruiter alsof het vanzelf gaat. Op deze manier lijkt B een betere start.

Je plaatst je handne wat wijdt, ik zie een paar dat volcontinu net te lang wordt qua lijf en net niet bij elkaar gereden wordt. En wat dat betreft ook weinig afwisseling. Pas op met het tempo, niet te verwarren met activiteit. Als je teveel tempo blijft rijden, zit je misschien ook snel boven zijn tempo en kun je hem niet sluiten.

Wat dat betreft, neem lekker nog even de tijd om hem voor elkaar te krijgen voordat je aan starten (in een hogere klasse) denkt :)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:03

Mooi paardje, en idd op de foto's lijkt hij geen 1.82m!
Vind wel dat in galop (en draf soms ook) je handen en benen heel erg gaan flapperen, en soms spring je wat omhoog uit je zadel.
Voor de rest héél mooi, ben nieuwsgierig naar een springfoto!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:14

Jij rijdt M1 bij de pony's en het paard heeft nog geen wp in het I2(vraagteken ivm toetsenbord kapot)
Dan mag jij ivm overgang van pony naar paard 1 k!asse !ager starten dan je zou moeten (gemeenschappe!ijke hoogste k!asse)dus gee I1 maar B.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 08:35

Ja, maar iemand anders die rijdt er nou L1 mee maar die gaat binnenkort al L2 starten! en die wil niet op mijn startkaart wachten ;)

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:31

Is je paardje wel goed aan het been?